Coral Bleaching på 1 døgn

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Coral Bleaching på 1 døgn

Indlæg af Thomaas »

Det drejer sig om en Acropora echinata, tror jeg nok. Det er en de mere glatte Acropora med få polypper.
I går ved samme tid som nu, så den fin ud. Da jeg så kommer hjem i dag, er den helt krid hvid.

Fra omkring 1 måned siden gik jeg fra, 2x250 HQI + 4 blå T5 til 10x54W T5.
Den havde allerede tabt lidt farve 14 dag efter skiftet, men ellers holdt farve efter følgende.

Alle værdierne spiller, temp. ligger på 25-26. Der er intet af spore hos de andre koraller.

Hvad kan vare årsagen til en så hurtig bleaching??
Syntes godt nok det er underligt.

Thomas
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
spdiving
Reactions:

Re: Coral Bleaching på 1 døgn

Indlæg af spdiving »

Jeg tror ikke det kan være lyset.

Ved opgradering af lys vil man nok skruge ned for timer så koralerne de vender sig til mere lys langsomt. Dette er for ikke at brænde dem af. Men skulle dette afligvel være tildfældet vil de andre koraler også være påvirket af det.

Har du fået mindre lys end før så vil dine koraler bare være blevet brugne.

Så jeg tror problemet ligger et andet sted end lyset og hvad der skulle være oversagen kan jeg ikke lige overskuge.

Steen
Jensen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ølstykke

Indlæg af Jensen »

jeg er lige gået fra 10.000k til 14.000k på en 2 * 150w HQI ...og hold da op hvor der skete meget med farverne ( især på mine anemoner som gik fra grønbrune til cremehvide på ca. 1½ døgn )
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Som Steen er inde paa ligger problemet nok andre steder end lyset. Faktisk er du jo gaet en smule ned i lys med de 10 T5 roer.

Hvorlang tid har du haft korallen
En omgang RTN tager ca 1 doegn for at rasere end koral
Husk paa den tese som der var en der kom med, at dine koraller ser idag ud som akvariet havde det for en uge siden.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Da jeg i sin tid flyttede mine koraller fra 2x 400w t5, til t5 8x54w t5, der blev alle mine koraller hvide pga lyset....

Jeg syntes vi mangler svar på om korallen er hvid fordi den er død, rtn f.eks. eller om den stadig er levende men bare blevet hvid pga lys chock ? (eller andre ting)
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Thomaas »

Den er hvid og død, har lige pillet de sidste rester op. Jeg nået at have den i ca. 2 måneder, hvor den i hele perioden har fået mere og mere farve. Men pludselig skete det, hvid og absolut intet hud tilbage. Jeg har kørt Biopellets fra opstarten ind til i dag. Jeg ved ikke om det er dem der er skyld i det. Det er bare umiddelbart det eneste jeg kan se der kan være oversagen. Er meget sikker på det ikke er lyset.
I dag har jeg taget pillerne ud af systemet, for at starte på vodka i stedet. Så jeg er spændt på at se om noget tid om bioppellet har haft en virkning eller ej.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"