VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Min nye Kejser
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Min nye Kejser
Jeg er simpelt hen nød til og vise min nye kejser frem, da jeg er så glad for den og da jeg syntes denne er noget helt specielt. Ikke kun fordi jeg er rigtig glad for den men også for og høre om der er nogen der har noget kendskab til denne utrolige smukke fisk da der ikke er skrevet meget om den her på siden. Fisken er ca 8-10 og i stadiet mellem juv og fuldvoksen så glæder meget meget til og følge dens udfarvening. Denne kejser skulle være lidt nemmere og have med og gøre end andre i dens familie så det bliver spændede og følge, indtil viderer er den stadig ny i akvariet men meget nysgerrig og spiser fint så indtil videre ser det lovende ud. Navnet på den er Pomacanthus chrysurus
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Geografisk sted: Fyn, Odense
Re: Min nye Kejser
Den ser rigtig flot ud! Jeg har desværre ikke noget erfaring jeg kan dele med dig 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Thue,
Vil da lige sige tillykke med den nye fisk
Når du siger nemmere at have med at gøre, mener du så her, at den ikke går så meget i korallerne, eller den er mere hårdfør eller hvordan?
Mvh.
Marco R

Når du siger nemmere at have med at gøre, mener du så her, at den ikke går så meget i korallerne, eller den er mere hårdfør eller hvordan?
Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
[quote="Marco R"]Hej Thue,
Når du siger nemmere at have med at gøre, mener du så her, at den ikke går så meget i korallerne, eller den er mere hårdfør eller hvordan
Bare at den er skulle være lidt mere hårdfør, alle kejsere på når svalehale går i koraller men her er det fiskene der kommer først

Når du siger nemmere at have med at gøre, mener du så her, at den ikke går så meget i korallerne, eller den er mere hårdfør eller hvordan
Bare at den er skulle være lidt mere hårdfør, alle kejsere på når svalehale går i koraller men her er det fiskene der kommer først

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Vi glæder os til at læse meget mere om den på wikien 

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Vejle
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Så skal jeg bare finde ud af og skrive det ind på wikien når den har været hos mig i et stykke tid forhåbentlig.
Tak skal du have martin
Tak skal du have martin

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ja for mente nok, at stort set alle kejsere går i korallerne =)Thue skrev:Marco R skrev:Hej Thue,
Vil da lige sige tillykke med den nye fisk![]()
Det kan jeg godt forstå, at den gør

Men kan se, at du har lidt koraller, hvad med dem, og er der overhovedet nogle korallerne, som man har chance for at holder med dem, såsom skiver og polypper og sådan?
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Ved mange Kejsere er blødkoraller ofte i sikkerhed, men Zoanthus sp. og lignende Polypper er på menuen hos nogle arter dog.Marco R skrev:Men kan se, at du har lidt koraller, hvad med dem, og er der overhovedet nogle korallerne, som man har chance for at holder med dem, såsom skiver og polypper og sådan?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg tror faktisk ikke rigigt at kejserene ved hva de forsøger og spise, altså de prøver og smage sig frem så med de lidt større kejser arter er de bløde koraller heller ikke sikre men de vokser jo stærkt ud igen. Men polypper er det rene slik for demHan$en skrev:Ved mange Kejsere er blødkoraller ofte i sikkerhed, men Zoanthus sp. og lignende Polypper er på menuen hos nogle arter dog.Marco R skrev:Men kan se, at du har lidt koraller, hvad med dem, og er der overhovedet nogle korallerne, som man har chance for at holder med dem, såsom skiver og polypper og sådan?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nå for satan så det ikke polypper, man skal have med demThue skrev:Jeg tror faktisk ikke rigigt at kejserene ved hva de forsøger og spise, altså de prøver og smage sig frem så med de lidt større kejser arter er de bløde koraller heller ikke sikre men de vokser jo stærkt ud igen. Men polypper er det rene slik for demHan$en skrev:Ved mange Kejsere er blødkoraller ofte i sikkerhed, men Zoanthus sp. og lignende Polypper er på menuen hos nogle arter dog.Marco R skrev:Men kan se, at du har lidt koraller, hvad med dem, og er der overhovedet nogle korallerne, som man har chance for at holder med dem, såsom skiver og polypper og sådan?

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Tillykke med din nye fisk! Har aldrig set den før, så spændende at følge med her
Hvad koster sådan en?

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Tak skal du have, nej jeg har heller ikke set den her hjemme i handelen før, så glæder mig også til og følge dens adfærd så skal nok prøve og holde opdate. Prisen holder jeg for mig selvBirkefeldt skrev:Tillykke med din nye fisk! Har aldrig set den før, så spændende at følge med herHvad koster sådan en?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Virkelig flot fisk, bliver mere og mere overbevist om at mit næste akvarie skal dedikeres til nogle kejsere...
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7100 Vejle
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Fy for pyffer hvor er den grim morten
Heldigvis kommer der snart noget rødt og flot i din balje, det mangler der godt nok
HEHE
Hvad med min Grønne sinularia, var det ikke lige noget for dig

Heldigvis kommer der snart noget rødt og flot i din balje, det mangler der godt nok
HEHE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Det er også en af de grunde at jeg har valgt den til mit setup, at den skulle være lidt mere hårdfør, og ikke mindst syntes jeg den er rigtig smuk. Og bliver sindsyg flot som udfarvet. Jeg har lidt på fornemmelsen at de fleste kejsere af de større kejser arter De er meget hårde overfor ny ankomne fisk, det skal da også sige at denne fik sig en varm velkomst af min blueface men det gik heldigvis i sig selv efter et par dage. Men syntes nu ikke det kan sammenlignes med kiruger, da de efter min mening er meget hårde overfor hinanden bare til sammenligningLohse skrev:Flot kejser, hvad måtte du slippe for den?
Lidt info omkring den:
Maks længde er 33 cm og stammer fra det afrikanske og indiske ocean. Ganske hårdfør kejser der oftes spiser det meste mad, eneste minus er at den kan være ret aggrasiv over for fisk indført efter den.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hej ronny ja jeg glæder mig også rigtig meget til og få noget rigtig farve i akvarietronny.w skrev:Fy for pyffer hvor er den grim morten![]()
HEHE