Jeg tror jeg har opklaret hvorfor min ny-indkøbte Percula klovn svømmer lidt sjovt rundt i baljen. Mest op og ned af ruderne.
Jeg tror den er blind. Det registrerer ikke når jeg kører en finger eller en hånd forbi den ude på glasset, som de andre fisk gør.
Kan sådan en blind fisk klare sig ? Den er rimelig stor, så hvis den altid har været blind må den jo ha fundet foder før. Eller er det noget de kan blive under transporten ?
Indtil videre har jeg ikke set den spise noget .
Umiddelbart kan man ikke se det på dens øjne der ser fine ud, og også bevæger sig.
/Morten N
Blind fisk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Blind fisk
Hvis der er kommet en microboble ind i dens system kan den sætte sig i øjet. Du kan ikke se den, men fisken er blnd på det øje.
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Hvor længe har du haft fisken, er den lige kommet i?
Jeg oplevede noget ret underligt forleden nat, da jeg var nødsaget til at tænde for lyset først på natten for at tilsætte lidt nyt liv.
Da mine klovnfisk "vågnede" opførte de sig som om de var blinde. De svømmede begge rundt som en pinball kugle. Hver gang de ramte hovedet ind i noget vendte de om, og svømmede igen til de stødte ind i noget. Det så ret voldsomt ud, og de blev ved også efter lyset igen var slukket. Næste dag var alt dog normalt igen, den lille af dem havde dog et grimt sår på munden, pga alle de sammenstød den lavede.
Ved ikke hvad det kan skyldes, om det er stres eller en slags "søvn gængeri".....
Jeg oplevede noget ret underligt forleden nat, da jeg var nødsaget til at tænde for lyset først på natten for at tilsætte lidt nyt liv.
Da mine klovnfisk "vågnede" opførte de sig som om de var blinde. De svømmede begge rundt som en pinball kugle. Hver gang de ramte hovedet ind i noget vendte de om, og svømmede igen til de stødte ind i noget. Det så ret voldsomt ud, og de blev ved også efter lyset igen var slukket. Næste dag var alt dog normalt igen, den lille af dem havde dog et grimt sår på munden, pga alle de sammenstød den lavede.
Ved ikke hvad det kan skyldes, om det er stres eller en slags "søvn gængeri".....
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
De har sovet, de er helt væk når de sover, og så er de blevet forstyrret af dig. Men ingen problemerjthyge skrev:Hvor længe har du haft fisken, er den lige kommet i?

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- HyBrider
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
- Kontakt:
Morsomt! Eller rettere...jthyge skrev:Hvor længe har du haft fisken, er den lige kommet i?
Jeg oplevede præcis det samme da jeg kom hjem med "varen" fra Ikea

Min den ene havde en lille lille hvid plet på den ene finne, men det gik væk i løbet af et døgn igen, og de har det godt.
Men jeg tænkte også på, hvornår de dog ville stoppe med at tåge rundt

//Karsten