Et par praktiske spørgsmål..

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Et par praktiske spørgsmål..

Indlæg af Nadia »

Jeg har jo lige fået mit akvarie hjem, og jeg har lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Pumpen til skummeren larmer enormt meget, kan den slukkes om natten? Indtil vi finder på en bedre løsning.
Der er 5 fisk i, 1 reje, 1 erimitkrabs, og andre små ting, ved ikke om de kan klare at køre uden skummer en hel nat.

Jeg ved mange af jer fodre med artemia, må man også fodre med røde frosne myggelarver?

Jeg har sådan en kasse der sidder øverst på akvariet, (aqua medic akvarie) hvor der er indbygget skummer i, samt noget filtrering. Dette bliver kørt af et stort powerhead(pumpe) med lufttilførsel. Dette larmer meget. Kan pumpen erstattes af hvilken som helst anden, bare den har den luftslange med lufttilførsel?

SKAL skummeren skumme det vand der kommer ned fra overløbet? Her er overløb og skummer nemlig hver for sig?
Jeg har proppet en "lydløs" skummer ned i akvariet, er det fint? Den sidder jo nemlig ikke og skummer overløbs vandet så, men bare det "alm" vand i akvariet.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Hej Nadia

Hjertelig tillykke med dit nye akvarie.

Jeg har ikke svar på alle dine spørgsmål, da jeg ikke lige kender systemet på akvariet. Men umiddelbart vil jeg ikke lade akvariet stå uden skummer og slet ikke da du lige har fået det hjem og sat det op.

Men kan du ikke indstille din skummer så den ikke larmer, eller i det mindste ikke støjer så meget. Man kan indstille de fleste skummerere så mon ikke denne også kan.

Hvis dine fisk gerne vil spise røde myggelarver, kan jeg ikke se nogle problemmer i at fodre med dette. Men mine fisk vil på ingen måde spise myggelarver. Men husk at hvis det en isterning som skal tøs op, så hæld så meget af vandet fra som muligt inden du fodre. Da det generalt sviner dit akvarie godt til, og specielt hvis din skummer ikke er indstillet rigtigt endnu.

Pøj pøj.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

hvis det er fordi luftindtaget slurbrer er der flere muligheder for at få den til at holde op: du kan ta en ubrugt svamp og bore hul i med en saks og stikke luftslangen ind i midten. eller du kan ta en luftsten og sætte på det hjælper også en del. den simpleste og mest effektive løsning er at stoppe luftslangen ned i hullet på skummerkoppen det har jeg selv praktiseret engang og det hjælper gevaldigt på nattesøvnen.
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Tak for det :)

Nej den kan umiddelbart ikke indstilles på, og det er ikke slubren, men i stedet en høj brummen. Jeg ved ikke om man kan købe en ny pumpe magen til, så det vil hjælpe.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af seier »

inden du køber en ny pumpe som koster en bondegård så prøv at rense den i eddike det kan hælpe i mange tilfælde.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Eller citrunsyre
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2005

Indlæg af snogen »

det kan også være resonans

chek at pumpen ikke "læner " sig op af noget

pumpen kan også side for fast med det resultat at hele akvariet ryster

mvh snogen
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Jeg er ret sikker på det er resonans, men ligemeget hvor godt jeg prøve at vende og dreje den, larmer den :( Det kan være jeg skal prøve med noget luftslange i stedet for plastikrør..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Har du forsøgt at sætte den på et stykke skumgummi eller lign??
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

man må under ingen omstændigheder fodre med røde myg har selv gjort det men fik af vide man skulle holde dem langt fra akvariet de udskiller et stof i akvariet som gør korallerne brune der var vist flere bagdele kan ik lige huske dem
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af seier »

sider pumpen med faste forbindelser? jeg har sat et stykke alm akvarieslange ind i mellem de faste sorte rør på min am nålehjuls pumpe den brumede også lidt, den blev helt lydløs derefter.
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

det er netop derfor jeg tænkte på at prøve med gummi slange. Det er netop faste forbindelser..
Brugeravatar
da_nizzel
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Århus

Indlæg af da_nizzel »

min luftpumpe larmede også alt for meget, så jeg har lavet en kasse af flamingo, og nu siger den ikke et kuk, kan kun anbefales
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"