RSM 250
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
RSM 250
Hej alle saltvands folk ja så er min kæreste og jeg også hoppet fra fersk til saltvand valget fald på et RSM 250.
vi har dog lidt drilleri med skimmeren mener jeg da red sea foreskriver at holde vandstandet i sumpen mellem 6-7 stregen. men når vi får vandet der ned laver skummeren ikke skum nok til at overhovedet komme op i koppen selv om der er helt åben får jeg mere vand i sumpen dvs. hæver vandstanden over 6-7 som de siger er optimal kan jeg godt få den til at kører. hvad gør jeg ? og hvorfor skimmer den ikke ?
håber der er nogen med rms erffaring eller andre de måske kunne hjælpe lidt.
akvariet er blevet startet i mandags der er kommet 35 kg indkørte levende sten i kommer lige fra andet saltvands akvariet håber det vil speede modnings processen op.
vores vand værdier ser pt sådan ud målt igår. ¨
¨
phospate 0
ph 8,2
nitrite 0,1
nitrate 0,0
alkelinity 5,2
amonia 5,2
saltindhold 1,026
vi har dog lidt drilleri med skimmeren mener jeg da red sea foreskriver at holde vandstandet i sumpen mellem 6-7 stregen. men når vi får vandet der ned laver skummeren ikke skum nok til at overhovedet komme op i koppen selv om der er helt åben får jeg mere vand i sumpen dvs. hæver vandstanden over 6-7 som de siger er optimal kan jeg godt få den til at kører. hvad gør jeg ? og hvorfor skimmer den ikke ?
håber der er nogen med rms erffaring eller andre de måske kunne hjælpe lidt.
akvariet er blevet startet i mandags der er kommet 35 kg indkørte levende sten i kommer lige fra andet saltvands akvariet håber det vil speede modnings processen op.
vores vand værdier ser pt sådan ud målt igår. ¨
¨
phospate 0
ph 8,2
nitrite 0,1
nitrate 0,0
alkelinity 5,2
amonia 5,2
saltindhold 1,026
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Re: RSM 250
Velkommen til saltverdenen...
Hvis I fhar indstillet skummeren som det står i manualen, så kan det manglende skum være, at der ikke er nogel proteiner/affaldsstoffer i vandet endnu. jeres målinger er fine pånær amoniaen der ogå gerne skulle være nul... Lav evt et vandskift på10% hver- eller hveranden uge og hold øje med amoniaen...
alk. værdien burde vidst også være højere sådan omkring 8, men det må I ikke hønge mig op på! Den er der nok nogle med sps koraller, der har mere styr på end jeg har!
Hvis I fhar indstillet skummeren som det står i manualen, så kan det manglende skum være, at der ikke er nogel proteiner/affaldsstoffer i vandet endnu. jeres målinger er fine pånær amoniaen der ogå gerne skulle være nul... Lav evt et vandskift på10% hver- eller hveranden uge og hold øje med amoniaen...
alk. værdien burde vidst også være højere sådan omkring 8, men det må I ikke hønge mig op på! Den er der nok nogle med sps koraller, der har mere styr på end jeg har!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 14
mange tak.
Vi har været nødsadigt til at skrupe up for luften til skummeren til max bare for at der kommer lidt skum op. mod røret til koppen.
amonia var en taste fejl den er også i 0..
Vi har været nødsadigt til at skrupe up for luften til skummeren til max bare for at der kommer lidt skum op. mod røret til koppen.
amonia var en taste fejl den er også i 0..
- Mickey86
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
du skal bare lade det køre i nogle måneder så falder det hele på plads af sig selv.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Godt det var en tastefejl, for så høj amonia bør ikke være i et nyt akvarie... Derfor foreslog jeg vandskiftene! Så nu skal I bare lade det stå nogle uger...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 14
Ja, vi har nu beregnet 3 måneder inden der skulle liv i..