Hvad kunne jeg have i stedet?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
em300
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2009

Hvad kunne jeg have i stedet?

Indlæg af em300 »

Hej jeg har nu prøvet for anden gang med sps i min lille 90L pyt. Jeg kan bare ikke få dem til at overleve mere end 2-3 uger :crybaby: pga. mit lys tror jeg. Så kunne jeg jo godt tænke mig at vide hvilke andre grenede koraller jeg kan holde. Det må helst ikke være sps for som sagt har jeg ikke lys nok. Håber i har nogle gode ideer. :y
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Hvad kunne jeg have i stedet?

Indlæg af pederrevnørd »

Hejsa,

Du bliver nødt til at måle dit vand, så du ved hvad der er galt. Du skriver måske lys!!!!
Bedre end at smide mere i baljen der bare dør - husk at respektere liv, og din pengepung :-)

Mål nitrat, nitrit, CA og KH, samt evt Magnesium. Derudover skal saltholdighed og temp også være indenfor rangen, og stabile:-)

Er disse ting i orden er der et utal af dyr du kan holde - spørg din lokale saltshop,´men de fleste SPS kræver lys i rigelig mængde og kvalitet.
Held og lykke :-)

mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad kunne jeg have i stedet?

Indlæg af Dezon »

em300 skrev:Hej jeg har nu prøvet for anden gang med sps i min lille 90L pyt. Jeg kan bare ikke få dem til at overleve mere end 2-3 uger :crybaby: pga. mit lys tror jeg. Så kunne jeg jo godt tænke mig at vide hvilke andre grenede koraller jeg kan holde. Det må helst ikke være sps for som sagt har jeg ikke lys nok. Håber i har nogle gode ideer. :y

Hvilket lys har du?... Jeg holdte nemlig sps i mit gaml 250L med kun 3x t5 rør
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"