Lukket cirkulation vs Stream pumper ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Lukket cirkulation vs Stream pumper ?

Indlæg af apfolmer »

Jeg overvejer at skifte mine Tunze Nano 6025-6045 ud med et "lukket" cirkulationssystem istedet.

Det er kun et lille hjørneakvarie på 150 liter + sump, og syntes klart det er pænest at man ikke kan se pumper i akvariet.. Speielt i så lille en balje er de mere "synlige" ..

Jeg overvejer at jeg i underskabet, placerer ex en Red dragon pumpe, som med pvc har indsugning i overløbet bag i akvariet, og udstrømning under og omkring/bag stenopsætning.

Jeg vil alligevel snarest have alt op, for at om-dekorere, og ville i samme ombæring smide , et på forhånd samlet/limet, sæt pvc rør ned under og bag sten, for at cirkulere vandet, istedet for de lavt summende 6025+6045 ..

Ris - Ros modtages gerne ..

jeg ved godt en RD pumpe bruger mere strøm vs tunze nano .... målt på liter/watt

da det er et lukket system, vil evt strømafbrydelse ikke kunne dræne akvariet for vand.
der monteres selvfølgelig en grov filtersvamp på indsugning, som rengøres hver uge... efter behov
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Lukket cirkulation vs Stream pumper ?

Indlæg af ronny.w »

Så kunne du jo bruge sådan en svend her
[video][/video]

http://www.marinedepot.com/wavemakers_s ... id-ap.html
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Lukket cirkulation vs Stream pumper ?

Indlæg af apfolmer »

jaaa... men da jeg pt har ca 6500 liter cirkulation samlet, så regnede jeg da med mindst det samme, og egentlig bare konstant cirkulation med haner, så man kan regulere flowet til ex, 2 eller 3 rør. ..
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"