Mysteriet om vand på gulvet
- KimH
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2830 Virum
- Saltvand siden?: 2010
Mysteriet om vand på gulvet
Hej har lige brug for lidt hjælp fra de skarpe detektivhjerner herinde.
Her til morges opdagede min kæreste at et par sten (en mellem og en lille) var væltet ned fra stensætningen. Heldigvis var der ingen synlige skader, og ingen omkomne. Så jeg lagde stenene på plads (forhåbentligt lidt mere solidt).
Et par timer senere opdagede jeg, at der lå en del vand på gulvet ved siden af akvariet. Ikke super meget (måske svarende til en kop eller to) men stadig mere end "dryp" fra da jeg lagde stenene på plads kan forklare.
Det er muligt at vandet var der om morgenen også, man skulle bare tro at min kæreste eller jeg havde set det.
Efter at havde tørret vandet op, mærkede jeg efter i alle samlinger og over hele akvariet, uden at kunne finde vand. Jeg har også lagt køkkenrulle hele vejen rundt, og under akvariet, men uden at der er kommet dryp (på ca. 4 timer).
Jeg underer mig nu over hvad det kan være, så jeg kan undgå at det sker igen.
Der er ingen sump eller andet der kan lække, vandstanden var 5-6 cm under akvariets kant og det eneste der bor i akvariet er 2 små klovne, en hugo, 2 rejer og lidt snegle og erimitter.
Har i oplevet noget lignede, eller har et godt bud?
Her til morges opdagede min kæreste at et par sten (en mellem og en lille) var væltet ned fra stensætningen. Heldigvis var der ingen synlige skader, og ingen omkomne. Så jeg lagde stenene på plads (forhåbentligt lidt mere solidt).
Et par timer senere opdagede jeg, at der lå en del vand på gulvet ved siden af akvariet. Ikke super meget (måske svarende til en kop eller to) men stadig mere end "dryp" fra da jeg lagde stenene på plads kan forklare.
Det er muligt at vandet var der om morgenen også, man skulle bare tro at min kæreste eller jeg havde set det.
Efter at havde tørret vandet op, mærkede jeg efter i alle samlinger og over hele akvariet, uden at kunne finde vand. Jeg har også lagt køkkenrulle hele vejen rundt, og under akvariet, men uden at der er kommet dryp (på ca. 4 timer).
Jeg underer mig nu over hvad det kan være, så jeg kan undgå at det sker igen.
Der er ingen sump eller andet der kan lække, vandstanden var 5-6 cm under akvariets kant og det eneste der bor i akvariet er 2 små klovne, en hugo, 2 rejer og lidt snegle og erimitter.
Har i oplevet noget lignede, eller har et godt bud?
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
Re: Mysteriet om vand på gulvet
Kan det ik ha været da du tog armen op fra bajen at du har dryppet lidt på gulvet?? Ellers lyder det da meget mystisk ja..
- KimH
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
Well i teorien kunne det måske. Men det var i den modsatte side af hvor jeg stod (og hvor stenene væltede) og umiddelbart alt for meget til lidt dryp, især uden jeg opdagede det).
Så kan virkeligt ikke regne ud hvor det kommer fra :/
Så kan virkeligt ikke regne ud hvor det kommer fra :/
- KimH
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
Nope heller ikke, har kun det der står ovenfor (og koraller).Han$en skrev:Har du Tridacna Muslinger? Så har du svaret
The plot thickens...
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Han$en skrev:Har du Tridacna Muslinger? Så har du svaret
Ved godt at tåden tage lidt en drejning nu, håber at det er ok at jeg låner den

Kan de da "spytte" vand ud på gulvet?
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, hvis de lukker hurtigt sammen og står lige under overfladen.laursen skrev:Han$en skrev:Har du Tridacna Muslinger? Så har du svaret
Ved godt at tåden tage lidt en drejning nu, håber at det er ok at jeg låner den![]()
Kan de da "spytte" vand ud på gulvet?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
så er det da konen der er gravid og lige op over, og vandet er gået
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Tror sgu vi har med en søvngænger at gøre, som muligvis går og sjat pisser lidt i søvne
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
Tja, hvis stenopsætningen væltede kan det jo give en jordskælvs-effekt, så det kan jo ikke udelukkes, at du, ja teknisk set, har haft en lille tsunami

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- KimH
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
Så vil jeg hermed starte en indsamling til ofrene (de stakkels forsvarsløse, og fattige, gulvbrædder). Der kommer en irriterende sang med kendte akvarister senere, og et tv-show.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
Ha ha, ja jeg hader den sang, og 70 % af overskuddet gik sikker til administation, ligesom det gør når dansk røde kors, folkekirkens nødhjælp, unichef og masterfatman indsamler pengeKimH skrev:Så vil jeg hermed starte en indsamling til ofrene (de stakkels forsvarsløse, og fattige, gulvbrædder). Der kommer en irriterende sang med kendte akvarister senere, og et tv-show.

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Nu har jeg ikke svaret på din lille pyt på gulvet. Men en ting er sikkert en rigtig akvarist for før eller siden masser af vand på gulvet "desværre" 

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
man er ikke indviet før der er meget vand på gulvet