Powerhead i overløbskassen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
torsken
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh.

Powerhead i overløbskassen

Indlæg af torsken »

hvordan kan man finde ud af hvor mange l/t ens PH skal være i overløbskassen?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Regner med vi taler om et overløb uden huller i bunden?

Det kommer i første omgang an på størrelsen af akvariet (hvad er den?) og i næste omgang hvad det er for en skummer og hvor meget den fødes med.

Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Ja 200L til 500L jeg bruger selv en Auqabee 500.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

seadooman skrev:Ja 200L til 500L jeg bruger selv en Auqabee 500.
Jeg går ud fra, du må kende størrelsen på han akvarium, siden du kan fortælle at det skal være mellem 200 og 500 l/t.???
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

mads-fisk skrev:Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.
Den har jeg nu og havde også før med en 6000 liter gennem overløbet så lige så firkantet vil jeg ikke sige at det er. Det hænger meget sammen med strømmen af vand i resten af baljen vil jeg sige ;)

Pt bruger jeg et 1000 liters i mit 270 liters akvarie og det tror jeg at jeg vil opdatere til et 2000 liters ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Brian skrev:
mads-fisk skrev:Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.
Den har jeg nu og havde også før med en 6000 liter gennem overløbet så lige så firkantet vil jeg ikke sige at det er. Det hænger meget sammen med strømmen af vand i resten af baljen vil jeg sige ;)
Selvfølgeligt kan du få blæst hinden væk fra overløbet med cirkulationen, men så er der noget galt med cirkulationen. Idéen med et overløb er trods alt at få proteinerne ned forbi skummeren, og hvis ikke du får det, så vil jeg ikke mene systemet fungerer optimalt.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"