Jeg vil ihvertfald sige at den nemmeste måde at holde dem på, hvis du vil have mere end en, vil gøre at du vil blive upopulær hos de folk der mener at der maks må være X antal
fisk af X størrelse i X størrelse
akvarie. Der skal flere i end man normalt vil gøre med bl.a. kiruger. Dermed ikke sagt der skal være 20 kejsere i 720L
Problemet er netop at med 2-4 stykker så vil de prøve at sætte et territorie op og forsvare det, ISÆR mod andre kejsere. Er der derimod det dobbelte 6-8 så vil de ofte opgive dette og den aggrasivitet der måtte være vil jo så blive delt ud over flere
fisk. Nu skal du huske på at flere af de kønne af dem kan blive op mod 25cm i naturen og omkring de 20cm i fangeskab. Og Pomacanthus kan bliver over 30cm i fangeskab, Så når de når en vis størrelse så skal de nok videre.
Dette er MIN mening omkring kesjere, baseret på hvad jeg har læst, og blevet informeret om af folk som netop kun har fokus på kejsere. Der vil sikkert være mange som mener at 6-8 kejsere vil være alt for voldsomt til 720L. Men du kan jo prøve at snakke med folk som rent faktisk har disse
fisk i bl.a. FWLRO baljer.