pacific sun led
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5330 Munkebo
pacific sun led
er der nogen der ved hvor meget 200 led watt svare til i hqi watt ?
- clasen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: pacific sun led
Prøv at skriv til deep Ocean info@deepocean.dk
han forhandler dem og kan nok bedre svarer på det.
han forhandler dem og kan nok bedre svarer på det.
[center]Støt alle butikker i DK og også Holland:)[/center]
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Måske Lohse kan svare han har vist lige fået sine
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Som udgangspunkt kan du ikke drage en direkte parrallel på watt mod watt og sige hvad 200 watt LED svarer til i HQI, men ser man bort fra usikkerheden på producent og bin på de LED og optics, der er brugt, vil en 200 watt LED sagtens kunne erstatte en 250 Watt HQI/T5 og muligivs endnu mere
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Under den sidste Interzoo i Nürnberg, var Aqualight's direktør med i et interwiev, hvor han viste deres lamper frem.Bruno skrev:Som udgangspunkt kan du ikke drage en direkte parrallel på watt mod watt og sige hvad 200 watt LED svarer til i HQI, men ser man bort fra usikkerheden på producent og bin på de LED og optics, der er brugt, vil en 200 watt LED sagtens kunne erstatte en 250 Watt HQI/T5 og muligivs endnu mere
Der fortalte han at en 100w LED kunne erstatte 250W Hqi. Han fortalte det i forbindles med deres nye lamper hvor der er en lyslederstav som leder lyset ned under overfladen. Om det kun er i forbindelse med den nye underlige type lamper at formelen
100W LED = 250W Hqi passer har jeg ingen ide om.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Hehe, ja det skal han jo sigeCarsten skrev:Under den sidste Interzoo i Nürnberg, var Aqualight's direktør med i et interwiev, hvor han viste deres lamper frem.Bruno skrev:Som udgangspunkt kan du ikke drage en direkte parrallel på watt mod watt og sige hvad 200 watt LED svarer til i HQI, men ser man bort fra usikkerheden på producent og bin på de LED og optics, der er brugt, vil en 200 watt LED sagtens kunne erstatte en 250 Watt HQI/T5 og muligivs endnu mere
Der fortalte han at en 100w LED kunne erstatte 250W Hqi. Han fortalte det i forbindles med deres nye lamper hvor der er en lyslederstav som leder lyset ned under overfladen. Om det kun er i forbindelse med den nye underlige type lamper at formelen
100W LED = 250W Hqi passer har jeg ingen ide om.

Men jeg tvivler på om der længere kan herske nogen tvivl om at laves LED lamper korrekt er de strømbesparende i forhold til de andre lyskilder vi har. Der med ikke sagt et de nødvendigvis er bedre på alle områder, men man kan spare strøm med dem.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
Ja!....man sparer strøm, udskiftning af pærer og ikke mindst varme!.....Men meget afhænger af størrelsen af akvariet. Hvis man har et meget dybt (bredt) akv. skal der bruges mange LED lamper for at dække og så koster de jo en bondegård.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg vil også mene at sålænge Led er så dyrt, bliver det ikke er ordenligt alternativ til Hqi.
Godt nok sparer man en del penge i strøm, men der skal godt nok meget til for at det går op.
Godt nok sparer man en del penge i strøm, men der skal godt nok meget til for at det går op.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Det er jeg fuldstændig enig i. Har du et højt og/eller dybt akvarie kan LED blive en ret bekostelig affære. Målene på akvariet har stor indflydelse på om det kan svare sig at lave LED.leifkrarup skrev:Ja!....man sparer strøm, udskiftning af pærer og ikke mindst varme!.....Men meget afhænger af størrelsen af akvariet. Hvis man har et meget dybt (bredt) akv. skal der bruges mange LED lamper for at dække og så koster de jo en bondegård.
Det er altså ikke korrekt! Jo hvis du vil have det stjerne dyre produkt, der laves af Pacific SunCarsten skrev:Jeg vil også mene at sålænge Led er så dyrt, bliver det ikke er ordenligt alternativ til Hqi.

Hvis du sammenligner en HQI DIY løsning med Coralvue ballast, Lumenarc Reflector og 1 stk pære med en DIY LED løsning, der kan give det samme output og dække det samme areal (næsten) kan du lave en LED løsning, der ikke koster ret meget mere en HQI løsningen. At en DIY LED løsning kræver en hel del mere arbejde er en anden sag.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Udskiftning af pærer/rør skal også med i regnskabet.Carsten skrev:Jeg vil også mene at sålænge Led er så dyrt, bliver det ikke er ordenligt alternativ til Hqi.
Jeg tror at LED bliver bedre, men ikke nødvendigvis meget billigere.....der bliver jo flere og flere som tilsyneladende er villige til at betale.
Jeg plejer at sammenligne med dyre skummere....der er intet som kan forsvare at en smule plexiglas samt en pumpe skal koste fra 3000 til mange, mange tusinde....det gør de kun fordi at mange er villige til at betale......det er jo ikke "raketvidenskab" at bygge en skummer.
Som med skummere vil der også i fremtiden være billige "kinerser LED´s"...men hvor mange af os som har haft saltvand i nogle år vil "nøjes med en "kineserskummer"??
Under alle omstændigheder bliver det spændende at følge udviklingen.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5330 Munkebo
hvad er en DIY led løsning ?
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
Nu har jeg fået mine 3 stk. 200W LED fra dem, de er ikke sat til endnu da jeg ikke har fået min balje. Med med den mængde af 160W varianter der er på markede og den mændge der allerede er solgt så er der en del erfaringer med disse, og både hvad angår parværdier og generel vækst af koraller så kan du sagtens arbejde ud fra 160W LED > 250W HQI.
Men efter som der går noget tid inden jeg kan få sat mine til kan det da være jeg skal snakke med en af de lokale om at prøve at sætte dem til hans/hendes balje og så kan vi da se på det. Nu sidder der jo ikke nogle ringe led enheder i denne:
"CRP(Cree Powered) lamp series is our latest and most powerfull lamp with newest Cree led chip:
1) White leds Cree XP-G - 147lm/W,
"
2) Blue leds Cree XP-E Royal Blue 500mW@350mA(power wave emiited - not Led Power!) - used led D3 and D5 bin"
Argument omkring pris? har man penge så kan man få, har man ikke, så køber man noget andet. Jeg vil have det bedste jeg kunne få fat i og det mener jeg til hver en tid er disse typer, end of story. Dette skal ikke lyde arrogant, jeg er blot træt af at prisen er det alt overskyggende spørgsmål omkring LED, har man muligheden for at optimere forholdene for de dyr man vil have i vandet og kan det samtidigt være mere kompakt, design mæssigt overlegent og have muligheden for ikke at have en hedebølge over sin balje, så er LED vejen frem.
Men efter som der går noget tid inden jeg kan få sat mine til kan det da være jeg skal snakke med en af de lokale om at prøve at sætte dem til hans/hendes balje og så kan vi da se på det. Nu sidder der jo ikke nogle ringe led enheder i denne:
"CRP(Cree Powered) lamp series is our latest and most powerfull lamp with newest Cree led chip:
1) White leds Cree XP-G - 147lm/W,
"
2) Blue leds Cree XP-E Royal Blue 500mW@350mA(power wave emiited - not Led Power!) - used led D3 and D5 bin"
Argument omkring pris? har man penge så kan man få, har man ikke, så køber man noget andet. Jeg vil have det bedste jeg kunne få fat i og det mener jeg til hver en tid er disse typer, end of story. Dette skal ikke lyde arrogant, jeg er blot træt af at prisen er det alt overskyggende spørgsmål omkring LED, har man muligheden for at optimere forholdene for de dyr man vil have i vandet og kan det samtidigt være mere kompakt, design mæssigt overlegent og have muligheden for ikke at have en hedebølge over sin balje, så er LED vejen frem.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Enig og jeg er jo en af dem som faktisk har 9 måneders erfaring med hhv. 120 og 160 W PS lamper.
Men heldigvis ser vi jo forskelligt på tingeneog det er jo fint!
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Syntes da' helt klart at det er drømmelamper ingen tvivl om det!! men i mit tilfælde med sump i en kølig kælder er problemmet at jeg rent faktisk har udbytte af den varme som mit HQI giver!! ved skift til Led er jeg bange for at mit varmelegme ville komme på overarbejde og hvor er så min strømbesparelse??.
Det skal dog siges at disse lamper til gengæld har en masse fede finesser som gør dem klart overlegne i forhold til mine Hqi (ingen behov for extra artinic, moonlight, o.s.v.) hvis jeg ikke havde sump i kælder ville jeg klart investerer i disse lamper.
Det skal dog siges at disse lamper til gengæld har en masse fede finesser som gør dem klart overlegne i forhold til mine Hqi (ingen behov for extra artinic, moonlight, o.s.v.) hvis jeg ikke havde sump i kælder ville jeg klart investerer i disse lamper.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
så må du også kunne guide lidt.leifkrarup skrev:Enig og jeg er jo en af dem som faktisk har 9 måneders erfaring med hhv. 120 og 160 W PS lamper.
Jeg kiggede på både 120 og 160w lamperne. Hvordan er lysmængden fra en 160w sammenlignet med Hqi??
Mit akvarie er delt i 3 med sprosser, så det må være en lampe til hvert "hul". Og akvariet er 70 cm højt.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Forskellen er vel også at LED ikke altid kører på maks. Det vil sige, at det kan godt være de kan yde 480w, men hovedsageligt vil de køre på lavere blus. Strømbesparende bliver de dermed helt sikkert.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
korrekt, men som jeg ser det. Hvis man allerede NU har en lampe så kan det pt ikke betale sig at skifte får prisen falder lidt mere (hvis den da gør det)
Sku jeg dog ud og købe ny lampe nu, var valget klart blevet led.
Sku jeg dog ud og købe ny lampe nu, var valget klart blevet led.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg oplevede ikke at jeg manglede lys da jeg kørte med 2x120W, akvariet var så kun 50 cm dybt og de samme i højden.Carsten skrev:så må du også kunne guide lidt.leifkrarup skrev:Enig og jeg er jo en af dem som faktisk har 9 måneders erfaring med hhv. 120 og 160 W PS lamper.
Jeg kiggede på både 120 og 160w lamperne. Hvordan er lysmængden fra en 160w sammenlignet med Hqi??
Mit akvarie er delt i 3 med sprosser, så det må være en lampe til hvert "hul". Og akvariet er 70 cm højt.
Til en dybde på 70 ville jeg klart vælge 160W. Jeg har svært ved at bedømme lysmængden i forhold til HQI da jeg kun har ringe erfaring med HQI. Mit nuværende akv. er et kube på 62x62x62 og det fuldt oplyst af kun en 160W lampe og jeg er ret overbevist om at 250 W HQI ikke ville klare det ligeså godt...det er fuldt tilstrækkeligt til at give meget lys på 62 cm så mon ikke at det ville være nogenlunde det samme på 70cm.
Hvad er længde og dybde på dit akv.?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Vigtig pointe!!.....alt vandet skal stå ved stuetemperatur og så skal der helst være noget andet udstyr..pumper, skummmer o.l. til at give varme, hvis varmelegemet ikke skal tænde. Mit akv. kan holde ca.24,5-25 grader hvis det står ved 21 grader stuetemperatur hvis varmen sænkes til 19 om natten slår varmelegemet til om morgenen. Jeg har så også kun en Tunze Silence 2400 l returpumpe og min skummer til at tilføre varme da jeg kører med Vortech MP 40.peder skrev:Syntes da' helt klart at det er drømmelamper ingen tvivl om det!! men i mit tilfælde med sump i en kølig kælder er problemmet at jeg rent faktisk har udbytte af den varme som mit HQI giver!! ved skift til Led er jeg bange for at mit varmelegme ville komme på overarbejde og hvor er så min strømbesparelse??.