Hjælp til skummer : Deltec 1250

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 0
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Hjælp til skummer : Deltec 1250

Indlæg af jesper/aarhus »

Ja, nu er jeg altså ved at blive vand( :P )vittig pga. denne skummer. Jeg har den placeret i mit indvendige overløb, og vandstanden er indenfor det arbejdsområde deltec selv foreskriver (10-15 cm).

Alligevel formår skummeren at fylde hele koppen på ca 3 minutter, og det selv når jeg har sat luftindtaget på minimum. Det kan da ikke være rigtigt vel?

Jeg synes umiddelbart at mit skum er alt for "vådt", men da jeg aldrig har set andre skummere i funktion, er det måske bare mig der er galt på den....

Nogle der har nogle gode råd?

ps.
Selve overløbet fødes af et PH på 600 l/timen, men går ikke ud fra, at størrelsen har noget at skulle sige, i denne sammenhæng?

pps: Har målt vandværdierne for første gang idag (har kørt 3 uger med sten - stor tak til Nyberg)

Nitrat: 5 mg/l
Nitrit: 0,02 mg/l
Ammonium: 0.05 mg/l
Ph 8.2
Kh 12
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Det kan skyldes at skummeren er helt ny/ren, så vil der ofte komme en masse meget vådt skum i koppen.

Prøv at lade den køre noget tid, så vil du nok opleve at skummere bliver mere kraftigt. Og du får mørkere vand i koppen.

Det kan tage op til 72 timer før en skummer kører optimalt.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

jthyge skrev:Det kan skyldes at skummeren er helt ny/ren, så vil der ofte komme en masse meget vådt skum i koppen.

Prøv at lade den køre noget tid, så vil du nok opleve at skummere bliver mere kraftigt. Og du får mørkere vand i koppen.

Det kan tage op til 72 timer før en skummer kører optimalt.

Hmmm ok, det var jeg ikke klar over. Det er givetvis her problemet ligger, idet jeg kun har ladet skummeren køre om natten (den er jo ca. beregnet til akvariet 5-6 gange min størrelse), fordi jeg synes den giver for mange luftbobler i returvandet (og så brummer den lidt).

Men det vil altså sige, at jeg skal lade skummeren køre 24/7??
I så fald, skal jeg vel ikke sætte koppen til, da denne jo som sagt bliver fyldt på ca. 3 minutter......
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Ja, skummeren bør køre 24/7...

Eller du kan lade koppen blive på, og laden den flyde over. Vandet vil jo bare rende tilbage i skummeren, gennem skum hullet.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"