Kan godt skjønne tanken med å få satt
sump og
skummer med mere ned i kjelleren jeg og man har mulighet til dette,med tanke på frigjøring av plass og ikke minst støy
Har vel nærmere tre meter løftehøyde jeg også fra returpumpen min i kjelleren,opp til utløpet i akvariet i første etage,hvor displaykaret står,og denne oppgaven betjener en deltec hpl 8070S,her hos meg
Koster sikkert "masse penge" i strøm,i løpet av ett års drift..,men hvor deiligt å ha valgt en slik løsning.
Tror nok de økte strømudgifter jeg får med en slig løsning,forsvinner i det store regnskab,her hos mig uansett,med tanke på de totale udgifter ved saltdvandshold, og skal "alt" innen denne hobby,regnes om i el-forbrug,så er en kansje på feilt spor ved valg av hobby
jeg vil helst have tingene slig att det er praktiskt,driftsikkert og hensiktmessigt jig,så får jeig heller betale disse kroner ekstra.
Sitter ikke akkurat å tenke på "penge"hver gang jig sitter og ser på mine akvarier,tar litt fokus vekk på opplevelsen ved denne hobby.
Blir litt som å køre en fed bil med diger motor.. ikke alltid en trenger det i forhold til en liten bensingærrigt "verktøykasse",men kommer jo selfølgeligt fra a til å med begge bilene da..
Jeg har borret ett hull/tankgenomføring i ene enden av min store
sump i kelderen,og hpl pumpen står lige på udsiden av denne sumpen,med kuleventil rett på udtak av gjennomføringen i
sump ,så jig kan stenge av vannet ved f.eks, rengøring/demontering av pumpe..
Haver self. da også en kuleventil på PVC returslangen opp igjen også lige etter udtaket på pumpen.
Veldigt enkelt å stenge vannet både fra
sump og vann som står i retur rør,ved vedligeholdsrutiner på pumpe om det trengs..
Ja.. vi haver sikkert lige dyr strøm her i Norge,som jere i Danmark,skulle en tro til orientering