forslag og gode ideer ønskes
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2010
forslag og gode ideer ønskes
Hej.
Er jo ved at starte op sender lige billeder som opsætningern er indtil videre.
Har ca 18 kg ls og er på udkig efter ca 10 kg endnu.
Skvariet står som rumdeler og er ikke sikker på hvor meget det vil stresse fiskene, men bygger stenene højt og bredt og med MASSER af huler gange og tunler. så håber det går
Har kørt lidt over en uge nu og der er så småt ved at komme lidt alger. og skal ud og se efter de sidste sten i morgen. venter med sand til algefasen er slut
Er jo ved at starte op sender lige billeder som opsætningern er indtil videre.
Har ca 18 kg ls og er på udkig efter ca 10 kg endnu.
Skvariet står som rumdeler og er ikke sikker på hvor meget det vil stresse fiskene, men bygger stenene højt og bredt og med MASSER af huler gange og tunler. så håber det går
Har kørt lidt over en uge nu og der er så småt ved at komme lidt alger. og skal ud og se efter de sidste sten i morgen. venter med sand til algefasen er slut
- Vedhæftede filer
-
- Opsætningen indtil videre. fisken hører ikke hjemme men var en betingelse for at jeg kunne købe sten fra en der ville nedlægge. den kar levet fint i en uge nu og virker livlig. aner ikke hvad det er for en men måske en Dramsel. Stensætningen i højre side skal gå næsten til overfladen men er på udkig efter den helt rigtige sten.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: forslag og gode ideer ønskes
der er godt nok meget vand i den sump, kan alt vandet være der, når strømmen ryger?
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9000 Aalborg
Ja det kan lige være der. med ca. 1½ cm fri. Men måske ville det være en ide at sænke det med nogle L.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Hvis du er sikker på at vandet kan være der, og der stadig er lidt op til kanten, så er der jo ingen problemerjascore skrev:Ja det kan lige være der. med ca. 1½ cm fri. Men måske ville det være en ide at sænke det med nogle L.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Som StarF siger så check lige at vandet kan være i sumpen. Sluk for returpumpen og vær klar til at tænde igen hvis vandet ikke kan være der.
Ellers ser det rigtig godt ud. Med masser af gemme steder skal det nok gå som rumdeler. Fiskene skal nok vænde sig til at i går forbi akvariet men i starten vil de nok gemme sig.
En Damsel er akresiv i natur og kan være en fisk der jagter meget de andre. Af den grund har jeg kun selv prøvet den 1 gang og skal aldrig have den igen. Prøv at søg på Damsel her inde.
Når du får de sidste sten i akvariet vil du sikkert få flere alger da de lige skal køres ind også. Gælder også selv om de er indkørte måske knap så slemt men stadig de indholder skidt.
Retur pumpen mister noget af kraften når den løfter vandet. Derfor kan du opleve at den ikke giver ret meget vand. Den løftehøjde den er opgivet til, der stopper den med at pumpe vand ud.
Steen
Ellers ser det rigtig godt ud. Med masser af gemme steder skal det nok gå som rumdeler. Fiskene skal nok vænde sig til at i går forbi akvariet men i starten vil de nok gemme sig.
En Damsel er akresiv i natur og kan være en fisk der jagter meget de andre. Af den grund har jeg kun selv prøvet den 1 gang og skal aldrig have den igen. Prøv at søg på Damsel her inde.
Når du får de sidste sten i akvariet vil du sikkert få flere alger da de lige skal køres ind også. Gælder også selv om de er indkørte måske knap så slemt men stadig de indholder skidt.
Retur pumpen mister noget af kraften når den løfter vandet. Derfor kan du opleve at den ikke giver ret meget vand. Den løftehøjde den er opgivet til, der stopper den med at pumpe vand ud.
Steen
Jeg havde sgu nok sænkede vandstanden for at være 100% sikker du får afligvel ikke ret meget ud af de sidste 5-10l vand i forhold til resten.jascore skrev:Ja det kan lige være der. med ca. 1½ cm fri. Men måske ville det være en ide at sænke det med nogle L.
Steen
- M.G.Larsen
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4050 Skibby
- Geografisk sted: Skibby
Jeg havde nok ikke tøvet med at hælde sand i, da sandet også har en opstartsfase.
At vente til stenene er færdige, er i mine øjne bare at trække tingene i langdrag...
At vente til stenene er færdige, er i mine øjne bare at trække tingene i langdrag...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
YEp.. i med med sand og sten med det samme.. med mindre du har rigtig rigtig go tid...

Hellere boller på suppen end suppe på bollerne