Koraller der forsvinder..

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Koraller der forsvinder..

Indlæg af Sheriffen »

Hej...

Har lidt koral problemer... med tiden blir nogen af mine blød koraller mindre og mindre og til sidst er nogen af dem faktisk helt forsvundet, og der står kun stenen tilbage.. de mister ik farve under vejs eller noget, de svinder bare ind bid for bid ... mine skiver har det super, flotte farver og det hele, men det er de koraller der står og "svejer og danser" lidt i strømmen som pludselig svinder ind og forsvinder helt...

Har jeg måske en lille orm eller noget andet der går og nipper lidt til dem eller hva ku det skyldes..
Ska lige siges jeg har et lidt højt Nitrat omkring de 10 ( venter på mit nitrat filter )... ku det være det?
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Koraller der forsvinder..

Indlæg af Carsten »

De koraller som du tænker på kan næsten kun være Dendronephthya og tilsvarende.
Hvis du havde læst lidt om dem inden du købte dem, ville du have svaret selv.

De er umulige for almindelige mennesker at holde i live i længere tid. De svinder langsomt ind, da de sulter ihjel.
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Blandt andet to af dem ja.. og nej havde ik læst lige om den koral der, da jeg ik rigtig kendte til den ( fik en kasse med blandet koraller i så der var lidt af hvert )

Men har os en jeg ik rigtig ved hva er for en, som os blir mindre og mindre... den er lilla og blød og slimet som snot, og den gynger os lidt frem og tilbage som grene på et bøge træ..

Foder ellers dagligt med koral foder...
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det er ikke ensbetydende med at det er godt du fodrer med "koralfoder",blød koraller uden zooxanthellae eller alle koraller bryder sig ikke om opløste organiske stoffer,når det er sagt så er det nogle koraller som mand ikke finder i krystalklart vand og det er nogle gorgonia typer som lever hvor vandet er grumlig og de nærmest bader i detritus.så det er stor forskell på bare at fodre med "koralfoder" og at opbygge et komplext fodernet
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

okay... så er det jo heller ik nemt..;) men er der nu heller ik nogen der har sagt det sku være.. men med tiden får man vel opbygget sig et godt fodernet.. så det er vel os et spørgsmål om at nogen koraller kommer for tidligt i ens akvarie?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

præcis,akvarier som trives med filterfødere har som generelt endel detritus som flyder rundt,og mand kan stadig ha dette i vandsøjlen uden for meget organisk opløst næring
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Ville det være en go ide at skære lidt ned på fodring af koraller? nu bruger jeg julian sprung.. og det er jo pulver der ska opløses i vand, så der kommer der jo til at flyde lidt rundt bagefter... og det når jo nok ik altid at bli optaget i vandet inden næste fodring..
Der står på bøtten det ska gøres hver dag... men er det nødvendigt? for det gir vel os lidt skidt i vandet..
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

kender ikke det foder.men det lyder ikke af meget,tex.,nori er kun en type alge og ikke alle alge spisere æder det og folk høster det.mennesker æder kød og grønsager dvs vi kun behøvs at spise trafikuheld og ukrudt langs vejen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Du kan vælge at fodre så meget i dit akvarie, for at holde liv i de blødkoraller, at alt andet stort set dør.

Det har været forsøgt i årevis at holde liv i dem, nogle har så meget succes med det, at de holder 1 års tid, men for langt de fleste ender det efter nogle måneder, med at korallen er forsvundet.

hvis det var mig derstod i siturationen, ville jeg acceptere at de går til med tiden, og så forsøge at holde liv i det andet. Og for fremtiden holde mig fra den slags, og lade være med at købe katten i sækken.
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Jeg er os så småt ved at indse der ik er så meget andet at gøre ved det, og som du så siger købe koraller enkel hvis istedet for.. så ved man os hva man har med at gøre og hva man får... selvom det måske koster lidt ekstra men så er chancen for det overlever os det større jo..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Og så kan det være at det i længden bliver billigere.
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af Sheriffen »

Os det ja...