Død fisk - kort spørgsmål

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Død fisk - kort spørgsmål

Indlæg af Bingocaller »

Købte forleden en ildhale kutling - men har desværre ikke set den siden - tror desværre den er død efter at være blevet stresset af resten af flokken. Mega øv eftersom jeg synes det er en super fin fisk og et levende dyr.

Mit spørgsmål er hvad sker der med den hvis den har taget billeten inde i stenene et eller andet sted?

Har 4 blå erimitter - to dannebrog - en kardinal - en fireworm plus x antal snegle

Vil de tage den døde fisk eller hvordan? Jeg kan jo umuligt finde den uden at jeg hiver alle sten op - men vil jo nødigt have den ligger og rådner og smadre vandet totalt!

:beer:
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Død fisk - kort spørgsmål

Indlæg af Stefan »

Det er typisk en meget sky fisk. Derfor kan det sagtens tænkes, at den gemmer sig et sted i stensætningen. Jeg troede også min var død, første gang jeg købte en, men opdagede efter en uges tid, at den gemte sig bag en stor sten.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Desværre er de også fantastiske til højdespring. Har selv samlet nogle stykker op fra gulvet.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Jeg har låg på - så den kan ikke være hoppet ud!

Tænker bare at da jeg kom den i blev den jagtet meget selvom den var "dum" nok til atvære fremme - der gik cirka 1 time med det - og nu har jeg ikke set den siden - selv når der bliver fodret = den burde kunne lugte det og så i det mindste stikke næsen frem et eller andet sted?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Min kommer stadig kun meget sjældent frem. Jeg har en gylte, som er direkte i dens fjæs, så snart den viser sig. Hvis den bliver jagtet i dit akvarie, så kan du godt forberede dig på, at du nok ikke kommer til at se meget til den.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fisk kræver ikke ret meget mad. Derfor kan den sagens leve af de pods, som gemmer sig i stenene.

Jeg købte for et års tid siden nogle kardinalfisk hos Decocean. Jeg så dem den dag, og så ikke mere.
for et par månedersiden, opdagede jeg en af dem, den eneste overlevende. Inde i stenopstætningen.
Den er nu blevet 3 gange så stor, men har aldrig fået noget af det foder som jeg hælder i akvariet. Den har udelukkende levet af pods.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

siger ikke den er dø, men skulle den ligge i akvariet inde bland stenene, sker der ingenting
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Ok så chancen alt taget i betragtning er at den ikke er død men gemmer sig? Vi snakker 20 kg sten i et RSM 130 + far her med lommelygten :)

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=36026

En video af baljen
Brugeravatar
J.A
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af J.A »

Tror måske dine fine djævledamsel er synderne , de er rimelig territoriale og aggersive , mine var overfor ny fisk .

Mvh Jan A
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Ja det er specielt den lille der har jagtet den - derfra at jeg tror at den er stresset til død! De har ellers ikke lavet nogen problemer med aandre fisk der er kommet i
dakota
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 7470 Karup Jylland

Indlæg af dakota »

er min damsel bare unormal da den er kælen og hvis ikk du kæler for den når man er nede efter deres klemme så puffer den til ens hånd og den er osse blå
[center]1 stk. red sea max 130D nu med mælkehvidt vand ... Det er vores første saltvandsakvarie så gode råd og hjælp modtages meget gerne. :-D[/center]
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"