Koraller på bunden...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
Koraller på bunden...
Hej Hej...
Er der ik nogen der ku komme med nogen bud på lidt forskellige koraller som har det bedst med at stå på bunden af akvariet og ik nødvendigvis behøver så meget lys som så mange andre..?
Er der ik nogen der ku komme med nogen bud på lidt forskellige koraller som har det bedst med at stå på bunden af akvariet og ik nødvendigvis behøver så meget lys som så mange andre..?
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Koraller på bunden...
Hvad har du af lys over og hvor højt er akvariet?
De fleste LPS'er og blødkoraller er gode kandidater.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
Hej Sheriffen
Prøv at bruge wiki'en, der står en masse om de forskellige koraller. Flere af dem der er billede af, kan du faktisk se står på bunden
Prøv at bruge wiki'en, der står en masse om de forskellige koraller. Flere af dem der er billede af, kan du faktisk se står på bunden

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Jeg har en sun sun lampe med HQI lys... ved ik lige præcis hvor mange watt der er i det hele... men der er nok til et 750l som er 65cm højt..AndersGS skrev:Hvad har du af lys over og hvor højt er akvariet?
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Har tænkt på wikien.. men da jeg ik er så skarp i de forskellige navne osv, så ku jeg jo bruge en hel dag på at kigge det igennem hehe.. så hvis der lige var nogen der ku nævne bare et par stykkre, så man lige havde lidt og kigge efter ku det være rigtig fint jo...Sylvest skrev:Hej Sheriffen

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Ja, det er selvfølgelig op til dig. Men jeg syntes det er fedt at kigge på de flotte billeder og undersøge hvad det kræver for at holde dem, for een ting er hvad de kræver af lys, de har højst sansynligt også præferencer mht. flow, vandkvalitet og evt. føde.Sheriffen skrev:Har tænkt på wikien.. men da jeg ik er så skarp i de forskellige navne osv, så ku jeg jo bruge en hel dag på at kigge det igennem hehe.. så hvis der lige var nogen der ku nævne bare et par stykkre, så man lige havde lidt og kigge efter ku det være rigtig fint jo...Sylvest skrev:Hej Sheriffen
Prøv at bruge wiki'en, der står en masse om de forskellige koraller. Flere af dem der er billede af, kan du faktisk se står på bunden![]()

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Det er der... når får jeg lidt montipora i her i weekenden.. og de kræver jo både rimelig lys og go cirkulation omkring dem.. så der er da ting der ska undersøges inden man smider ting i baljen..
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Jamen så er her et lille hint :
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/LPS
Kig på billederne på denne oversigt, hvis du ser korallen står på sandbund er der nok en god sansynlighed for at den ikke kræver så meget lys
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/LPS
Kig på billederne på denne oversigt, hvis du ser korallen står på sandbund er der nok en god sansynlighed for at den ikke kræver så meget lys