VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
ID af koral. Hjælp!!!
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3700 Rønne
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Bornholm
ID af koral. Hjælp!!!
hey alle sammen. Er de nogen der kan id denne blødkoral ???
Mvh Michael (Bornholm)
Mvh Michael (Bornholm)
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
Re: ID af koral. Hjælp!!!
Det hedder en : "tæppe-der-er-smidt-i-baljen-fordi-ungen-to-fejl-af-den-og-vaskemaskinen."
Den ser satme noget speciel ud da

Den ser satme noget speciel ud da

Den ser noget stor ud til akvariet. Folder den sig rigtigt ud vil der næppe være plads til andet end lige den.
Hvad har fået dig til at købe så stor en læder koral...
Steen
Hvad har fået dig til at købe så stor en læder koral...

Steen
Glemte helt navnet på dyret.
Men mon ikke det er en slatten Sarcophyton.
http://dk.reeflex.net/kategorie/83.html
Der kan gå nogle dage til et par uger før den rigtig puster sig op. Så den skal nok komme sig.
Steen
Men mon ikke det er en slatten Sarcophyton.
http://dk.reeflex.net/kategorie/83.html
Der kan gå nogle dage til et par uger før den rigtig puster sig op. Så den skal nok komme sig.
Steen
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
jeg startede mit akvarie op i lørdags, og i den anledning var jeg ude og købe 12 kg godt inkørte LS. han ga mig så også korallen med for free. og sage hvis den var for stor ku jeg bare skære den ned i en størrelse som passede mig, fo det ku den sagtens klare. den vejer ca 5-6 kg når man tar den op 
Mvh Michael (Bornholm)

Mvh Michael (Bornholm)
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
jamen så kan du vidst godt gå igang med at skære... og skære.. og skrære.. hehe. Det er da noget af en krabat
Det er også rigtigt at den kan fragtmenteres. Men skulle dit akvarie ikke have været indkørt før du begynder at smide koraller i akvariet.
Når algefasen begynder vil der komme en masse næring i vandet som hværken koraller eller fisk vil bryde sig om.
Hvad siger dine vandværdier og hvad med temp da du kom vand i akvariet var dette vel også ret koldt.
Steen
Når algefasen begynder vil der komme en masse næring i vandet som hværken koraller eller fisk vil bryde sig om.
Hvad siger dine vandværdier og hvad med temp da du kom vand i akvariet var dette vel også ret koldt.
Steen
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
Ja.. men nu skal jeg jo ha de der 3-5 måneders inkøring så vandet kan modne. og så længe det står på, tænkte jeg at der ikke sker så meget ved at la den sidde som den sidder 

- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
spdiving:
ja nu er det med saltvand nyt for mig.
vand temp 24 grader
salt 1.021
Jeg læste en opstarts guide på nettet. og der stod at jeg ikke sku bruge så meget energi på at tæste vandet de første 2 måneder
vand temp 24 grader
salt 1.021
Jeg læste en opstarts guide på nettet. og der stod at jeg ikke sku bruge så meget energi på at tæste vandet de første 2 måneder
Begynder den at dø vil du forpeste både vand og sten så du skal starte forfra. Så ja der sker vel intet ved at den sider der hvor den gør så længe den har det godt.
Steen
Steen
dk-mike skrev:spdiving:
vand temp 24 grader
salt 1.021
Helt korekt...For der har du IKKE koraller eller fisk i akvariet.
Men da du starter med koraller skal vandet være iorden fra start. Så du har lige været hurtigt nok.
Jeg ville nok levere den tilbage der hvor du har fået den fra. Også kan du sige til ham at du gerne ville købe et fragtment istedet når den tid er inde til at du kan begynde at komme koraller i akvariet og det er først nok algefasen er overstået.
Jeg ville nok hæve saltindholdet til 1024-1025.
Steen
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
tak for svar sten.
jeg tror at jeg vil ta det op til genovervejelse. for har ikke lyst til at forpæste hele mit akvarie og starte forfra
og så øger jeg saltinholdet
Hva sku man ha gjordt uden sådan et forum
mvh Michael (bornholm)
jeg tror at jeg vil ta det op til genovervejelse. for har ikke lyst til at forpæste hele mit akvarie og starte forfra

og så øger jeg saltinholdet

Hva sku man ha gjordt uden sådan et forum

mvh Michael (bornholm)
Jeg ved godt det kan være pokkers svært at vente med at komme liv i akvariet når man starter op. Men tiden hvor du venter på at det bliver indkørt kan du bruge på at spørge så du er bedre rustet til at vælge koraller og fisk. Så du ikke for købt så store koraller at du ikke har plads til andet.
Selv i mit 1000L akvarie havde jeg ALDRIG kommet så stor en læder i baljen.
Steen
Selv i mit 1000L akvarie havde jeg ALDRIG kommet så stor en læder i baljen.

Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Men ingen grund til panik. Hvis de sten er taget lige fra et akvarie og så over i dit, er det ikke sikkert der kommer nogen større reaktion, så som meget no3. Det er heller ikke sikkert at algeren kommer i større mængder.
Men derfor synes jeg nu nok lige at lidt tåbeligt af sælger at prakke dig stenen med korallen på.
Når han nu ved at den kan fragmeteres, kunne han selv have lavet en 20-30 stykker og solgt dem.
Han viste vel at det var et spritnyt akvarie du var ved at starte op.
Men derfor synes jeg nu nok lige at lidt tåbeligt af sælger at prakke dig stenen med korallen på.
Når han nu ved at den kan fragmeteres, kunne han selv have lavet en 20-30 stykker og solgt dem.
Han viste vel at det var et spritnyt akvarie du var ved at starte op.
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
carsten:
Ja det viste han godt. men han var igang med at lukke sit 500L ned da han ikke havde tid eller lyst til det mere. han bongede mig 100 kr kg. men hva fan.... jeg er jo bare en dum bornholmer
og nogle gange er det bare nemmere at betale overpris og køre 10 km og hjem igen, end at sku købe hos private/forhandler over nettet og sende med post dk osv 
Michael (Bornholm)
Ja det viste han godt. men han var igang med at lukke sit 500L ned da han ikke havde tid eller lyst til det mere. han bongede mig 100 kr kg. men hva fan.... jeg er jo bare en dum bornholmer

Michael (Bornholm)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er han holdt op med at grine????dk-mike skrev:carsten:
Ja det viste han godt. men han var igang med at lukke sit 500L ned da han ikke havde tid eller lyst til det mere. han bongede mig 100 kr kg. men hva fan.... jeg er jo bare en dum bornholmerog nogle gange er det bare nemmere at betale overpris og køre 10 km og hjem igen, end at sku købe hos private/forhandler over nettet og sende med post dk osv
Michael (Bornholm)
Normal prisen for brugte sten er ca 40-50 kroner, men selvfølgelig er det noget mere besværligt at bo på en ø, hvor udvalget er 0.
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
det er jo lige det carsten
så når jeg skal købe noget frem over, blir det når jeg en gang i mellem tar til kbh. og så må det bli hos klovnefisken på amager 
Michael (bornholm)

Michael (bornholm)
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
er det ikke sådan at læderkoraler ikke har noget imod lidt snavs i vandet. nu er jeg ikke lige inde i læderkoraler.
men ja vil give folk ret den er for stor til din balje og der går ikke længe før du vil af med den igen
jager
men ja vil give folk ret den er for stor til din balje og der går ikke længe før du vil af med den igen
jager
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
ja den er nok lidt stor, for ikke at sige mega stor
nu kostede den mig gratis. så jeg står ikke og græder snot hvis jeg bliver nød til at smide den ud