Sprøgsmaål ang. udstyr til akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Vanessa
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2010

Sprøgsmaål ang. udstyr til akvarie

Indlæg af Vanessa »

Hejsa så har jeg fået købt et saltvandsakvarie (brugt)... Til akvariet medføre sumpen, pvc rør, lys og retur pumbe. Er her så nogle der så kan fortælle mig om hvad jeg mangler ellers af tekniske udstyr for at kunne få det oppe og køre eller for at komme igang.

Mvh Vanessa :K
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Sprøgsmaål ang. udstyr til akvarie

Indlæg af Tykki »

hey. skummer og cirkulation, mvh den tykke.
Vanessa
Copepod
Copepod
Reactions:
15

Indlæg af Vanessa »

er der virkelig ikke andet hm.... okay nice...

Så spørg jeg måske dumt men har kigget meget på skummer og der er mange forskellige skummer og priserne er meget forskellige.... Hvad er forskellen????? :wink:
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Tykki »

kvalitet og pris hænger sammen. vil man kører skoda eller bmw? de virker sikkert godt nok de billige, men dem jeg har prøvet larmer som en jetjager. jeg syntes ikke du spørger dumt. er selv grøn i gamet og har selv spurgt om ting der er 1000 gange værre end det. mvh den tykke.
Vanessa
Copepod
Copepod
Reactions:
15

Indlæg af Vanessa »

hehe mange tak så blev jeg da lidt kloger

Tak Tak :sneaky2:
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Hey hey..

Alt efter hvor meget du vil gøre ud af det, der findes skam mange andre ting ( lækkert udstyr ) Hvis du vil have mange koraller af sps typen skal der noget kalkreaktor eller andet til samt en god ide er ihvertfald at invistere i et filter til noget aktiv kul samt fosfat fjerner ( rowaphos bruger jeg ) eller bare i en strømpe ( dem med de tynde og meget små huller ) Ellers er der vist gode forhandlere der ovre på øen til at hjælpe.. Men det bedste vil nok være at finde en fra øen som ville forklare dig tingene, der er ihvertfald mange penge at spare.. smiler..

Forskellen på skummere er / kan virkelig være stor.. både af størelse/pris og mærke samt det vigtigste hvir mange liter vand den er rated til.. Så alt efter hvor mange liter vand du har køber du en skummer passende til det og er du til grej køber du BK ellers er der mange lækre at vælge imellem..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Gargoyle47 »

husk at skifte lysstofrørene eller hqi pæren medmindre du ved de har kørt under et år..... de bør nemlig skiftes engang om året, da de bliver slidt. medmindre du kun skal holde fisk og ikke have koraller....så betyder det mindre
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Godt forslag Gargoyle47 lige ko mmed der..

Du ka dog bruge det sidste af dine rør ( t5 / hqi ) til lige at skabe algerne på dine sten og en uge eller to før du vil sætte koraller i så skifter du pærerne..

Så har du lige undnyttet dem fuldt ud.. Og helt sikkert, hvis det er en brugt lampe så stol på at de er kørt flade..

Hvis du mangler yderligere hjælp kender jeg nok en enkelt eller to der vil elske at give dig gode råd og endda måske vise dig hvordan han har gjort med sin kæmpe tank..smiler.. Giv lyd hvis du vil have den store forklaring.. ( han er mere nørd end mig ) smiler
Mvh Troels

Vanessa
Copepod
Copepod
Reactions:
15

Indlæg af Vanessa »

Mange tak for jeres mange svar PUHA der var pludselig mange ting og holde styr på.....
Mange tak Troels det kan jo være jeg lige pludselig råber højt om HJÆLP :sneaky2: :sneaky2: og så ved jeg jo der er hjælp og hendte.

Mvh Vanessa :P
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Ja der kan emlig godt være en del at holde styr på, man kan gøre det simpelt, men for nogle kan det også være rart at få en fuld forståelse for hvorfor man gør de forskellige ting eller hvorfor man overhovedet skal have eller ikke have en skummer..smiler..

Så yes.. der er altid god hjælp at hente, óg hvis jeg ikke selv ka svare er der altid en anden her inde..smiler..
Mvh Troels

Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"