VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

KATASTROFE !!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
mark23
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2010

KATASTROFE !!!

Indlæg af mark23 »

Igår kl 19:30 ankom mit nye saltvandsakvarie fra land og dyr i hobro. akvariet er et 128 litters BOYU. jeg havde en time forinden været 40 km. fra Esbjerg og hente 23 kg levende sten. men altså, får jeg blandet noget saltvand a 24 - 25 grader og får tilsluttet alt udstyret. herefter er det jo som i alle siger, kun at vente.
kl 05:00 vågner min søn og til min store overraskelse opdager jeg at der ikke er noget strøm i huset, :W jeg fatter hurtigt mistanke til det nye akvarie, og tager strømmen fra det og får strøm i huset igen. herefter er jeg lidt mistænkelig over at der er en underlig afbrændt lugt fra akvariet, og temperatuern ligger på a 27 grader, skønt jeg havde indstillet varmelegmet til at stå på 25 grader.
jeg begynder trinvis at tilkoble div stik igen og da jeg tilkobler de sidste 3 stik, ryger strømmen atter. min mistanke bygger nu på varmelegmet, og jeg tager det herefter fra og løfter det op, og opdager at det er HELT brændt. ledninger og plastic er helt smeltet og der følger, intet glas med op. herefter opdager jeg at der liger små sorte sod aflejninger i vandoverfladen. PIS HVOR ÆRGELIGT !!! :G Jeg kan desværre ikke få fat i forhandleren før kl 09:30 Skal jeg tømme alt vandet af igen og rense hele akvariet og hvordan skal jeg gøre MHT det def. varmelegme, han skal vel sende mig et nyt ? jeg er 100% sikker på at det hele tiden har været dækket af vand, HELT. min eneste dumhed var at jeg ikke havde det oppe og kikke på det inden jeg tilsluttede det, så ved ikke om det evt. kunne have haft en revne i glasset inden jeg tændte. jeg kan tilføje at strømmen er gået efter kl 02:30 da jeg var vågen der, og så på vækkeuret
[center]En rigtig brandmand kan ikke leve uden saltvand.[/center]

[center]http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=43084[/center]

[center]http://www.youtube.com/watch?v=eM25gSMzN5o[/center]
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: KATASTROFE !!!

Indlæg af herzberg »

Jeg ville personligt nok skifte vandet ud. Du ved ikke hvad det varmelegeme har bidraget med af "herlige" ting til dit akvarie. Better safe than sorry vil jeg sige.

Du skal jo også gerne se om du kan finde alt glasset.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Prøv også at få et eheim varmelegeme istedet, man kan altså ikke altid stole på kina-kvali. Men det er virkeligt surt nå sådan noget sker.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Det er let at komme til at skade varmelegmet med de sten vi har i akvariet og det er nok sværet at bevise dig om du ikke selv har skadet det. Men tag en snak med Martin han er meget fornuftig og giver normalt en rigtig god service.

Der er et mærke Newline tror jeg det hedder som laver nogle i plastik uden glas, dem bruger jeg selv og der har aldrig været noget og de kan tåle en del tæsk!

Ps det er et rigtig flot akvarie du har fået dig der, giv os endlig lidt billeder når der kommet vand i :-)
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
mark23
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af mark23 »

takker. jeg har været i gang hele formiddagen. tømte alt vandet af. skaffede en våd støvsuger så jeg kunne komme helt ned i kammerne og få alle glasskårne op. nu er jeg igen ved at fylde vand på, skulle dog lige have en pause. kan ikke finde min slange så det er manuelt med spande med vand. jeg snakkede med land og dyr, han sender et nyt JÆGER varmelægeme til mig. + 4 kg salt. jeg han 100% forsiker at jeg ikke har kommet til at støde varmelægmet, da det sidder i et kammer sammen med nitrat filteret og havde jo ikke haft dette oppe.
[center]En rigtig brandmand kan ikke leve uden saltvand.[/center]

[center]http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=43084[/center]

[center]http://www.youtube.com/watch?v=eM25gSMzN5o[/center]
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Jeg har aldrig brugt varmelegeme.
Hele sommeren er det rigeligt varmt og om vinteren er det stuetemp + et par grader fra lampen.
Prøv at lad det stå nogle dage med 10timers lys og se hvad temperaturen lander på i snit.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
T.B.P.
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af T.B.P. »

Samme som joekill hér.
Tony Petersen.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Tror også så et lukket system kunne klare sig uden, men nu har du det kan det jo bare sidde der og glo

tillykke med akvariet, og Nice med HQI modellen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mit akvarie er bestemt ikke et lukket system, men alligevel har jeg ikke noget varmelegme i akvariet eller sumpen.
Temperaturen kommer aldrig under 24 grader.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Synes nu også problemet er omvendt, varmelegme er da noget jeg ejer, faktisk flere, men de ligger i en kasse og roder et sted, men da noget af en sur oplevelse :BA
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg har heller ikke selv et
grunden til jeg skrev sådan er jeg tit hører om varmeproblemer
i de små lukkede systemer og nu der endda HQI over
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

jeg har valgt at have et varmelegeme i, af to årsager, det ene som sikkerhed, hvis en eller anden glemmer at lukke vinduet for natten, så kan temp hurtigt komme noget længere ned end 24 grader. men derudover ligger min temp på 26,5-27,5 grader... og nej jeg er ikke bange for varmen, da det eneste der sker ved at holde dem ved lavere temp, er en langsommere vækst, ihvertfald her og iflg R. Shimek for korallernes øvre temperaturgrænse rykker ifølge selv samme herre med ned når man sænker temp.
og sidste sommer var jeg da også oppe at runde 32 grader for en kortere bemærkning uden døde koraller til følge

så jeg ville under inge omstændigheder undvære en vandvarmer, den kan jo bare sættes så den først starter når man kommer ned omkring den mindste temp man nu har valgt, så giver den ingen varmeproblemer
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"