Jeg har et spørgsmål vedrørende mit just indkøbte rsm akvarium som jeg håber I kan hjælpe mig med...
Min ene cirkulationspumpe rasler meget og leverer ingen cirkulation, har prøvet at slå lidt til den, ingen effekt. Den er sandsynligvis defekt og står til udskiftning. Hvor køber man lige sådan en original en henne?
Akvariet er købt brugt og er indkørt(levende sten) men jeg har ikke styr på vandkvalitet mm. Har set saltvandsakvarister arsenal af måleudstyr og diverse små flasker, men hvad skal man som minimum kunne måle og tilsætte(tænker lidt på et starter kit). Saltmåler har jeg dog:-).
Kan I anbefale en akvarieforretning(fysisk) i Kbh.området og en dansk netbaseret.
Mvh Lars
redseamax 130
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: redseamax 130
Decocean i Rødovre og Klovnfisken på Frederiksberg!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
En gang saltvand, altid saltvand ......
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Den pumpe kan have luft i sig, så rasler den og virker ikke. Prøv om du kan vende den på hovedet mens den er under
vand, så skulle luften gerne smutte ud.
Jeg ville købe mig et refragtometer til måling af salt. Og så skal du kunne måle Mg, Ca, temp, No2, No3, KH, PH
og PO4 - så er du godt kørende! Alt andet kan ikke betale sig. Hvilket mærke måleudstyr du skal købe, tør jeg ikke
skrive, for så starter jeg en revolution af en ny snak, MEN jeg bruger Salifert, og det er JEG glad for!!
vand, så skulle luften gerne smutte ud.
Jeg ville købe mig et refragtometer til måling af salt. Og så skal du kunne måle Mg, Ca, temp, No2, No3, KH, PH
og PO4 - så er du godt kørende! Alt andet kan ikke betale sig. Hvilket mærke måleudstyr du skal købe, tør jeg ikke
skrive, for så starter jeg en revolution af en ny snak, MEN jeg bruger Salifert, og det er JEG glad for!!