Hvor hurtigt vokser en palet?
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9700 Brønderslev
- Saltvand siden?: 2010
Hvor hurtigt vokser en palet?
Som overskriften siger, hvor hurtigt vokser en palet kirurg? er det 1 cm om året eller 10 cm?
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Re: Hvor hurtigt vokser en palet?
Mine er vokset fra 2 cm til 6 cm på 5 måneder.
Så hvis det er fordi du vil holde dem i et 100 liters akvarie er det ikke sagen ret længe.
Så hvis det er fordi du vil holde dem i et 100 liters akvarie er det ikke sagen ret længe.
450l indbygget
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Det var lige netop det jeg ville, for jeg opgraderer nok om et år eller 2. men det kan jeg så ikke
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Men jeg har en ven der skal til at starte et større op, så kan den komme der over i når den bliver for stor
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Husk nu på at nogen fisk kræver mere plads end andre pga. deres adfærd og natur, ikke kun pga. deres størrelse...
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Ja, de kræver en del svømmeplads og en masse gemmesteder, men det tror jeg også jeg kan give en lille kirurg i mit 100 liters
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Koldig
Jeg havde en palet i et halvt år engang, uden den vokset... måske en 1cm.. men det var ik noget man ku se... lidt træls, for de er jo flottest når de er store..
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Nu har jeg bestemt mig for, at købe en palet i næste uge og hvis den bliver for stor må den jo blive flyttet
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Bare husk på at fisk tilpasser deres ydre størrelse til de forhold de har - men ikke de indre! Dvs at organerne fortsætter med at vokse, selvom det umiddelbart ser ud til at fisken ikke vokser!
Mvh Anette og Kristoffer
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Det vidste jeg faktisk ikke, men jeg vil også have opgraderet på et tidspunkt, så bliver den jo flyttet medAnette skrev:Bare husk på at fisk tilpasser deres ydre størrelse til de forhold de har - men ikke de indre! Dvs at organerne fortsætter med at vokse, selvom det umiddelbart ser ud til at fisken ikke vokser!
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Min erfaring med paletter er at de vokser de første 2 år så stagnerer væksten fuldstændigt
SPS : Stability provides succes
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
enig, hvilket jeg osse kan se på min "lille" paletnielsk skrev:Min erfaring med paletter er at de vokser de første 2 år så stagnerer væksten fuldstændigt
hvorfor så ikke vente, så er der en større chance for at du får en god oplevelse ud af det, istedet for en syg eller død fiskJacobn skrev:Det vidste jeg faktisk ikke, men jeg vil også have opgraderet på et tidspunkt, så bliver den jo flyttet medAnette skrev:Bare husk på at fisk tilpasser deres ydre størrelse til de forhold de har - men ikke de indre! Dvs at organerne fortsætter med at vokse, selvom det umiddelbart ser ud til at fisken ikke vokser!
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Det er tålmodigheden den er gal med, jeg har reserveret en lille palet hos akvarius til afhentning i næste uge.Brian C skrev:enig, hvilket jeg osse kan se på min "lille" paletnielsk skrev:Min erfaring med paletter er at de vokser de første 2 år så stagnerer væksten fuldstændigt
hvorfor så ikke vente, så er der en større chance for at du får en god oplevelse ud af det, istedet for en syg eller død fiskJacobn skrev:Det vidste jeg faktisk ikke, men jeg vil også have opgraderet på et tidspunkt, så bliver den jo flyttet medAnette skrev:Bare husk på at fisk tilpasser deres ydre størrelse til de forhold de har - men ikke de indre! Dvs at organerne fortsætter med at vokse, selvom det umiddelbart ser ud til at fisken ikke vokser!
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
ahh, come on jeg havde en i mit red sea max og den havde jeg i 15 md ..Stillhoff skrev:Mine er vokset fra 2 cm til 6 cm på 5 måneder.
jeg købte den som lille hos carsten og jeg vil tro at den voksede fra 2,5 til 4 cm på den tid jeg havde den.....
En gang saltvand, altid saltvand ......
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Geografisk sted: Solrød strand
De er købt i starten af november så hvidt jeg husker som størrelse small. Og smalle ervirkelig small. 2 cm er måske i overkanten.micogmaj skrev:ahh, come on jeg havde en i mit red sea max og den havde jeg i 15 md ..Stillhoff skrev:Mine er vokset fra 2 cm til 6 cm på 5 måneder.
jeg købte den som lille hos carsten og jeg vil tro at den voksede fra 2,5 til 4 cm på den tid jeg havde den.....
Det er jo rimelig svært at måle fisk pga. lysfoskydningen mellem saltvand/luft med minder de bliver taget op af akvariet.
Jeg har fundet en skydelære frem og vil skyde den lille til at være 6 cm nu og den store lidt større.
Jeg fik en klovnfisk på samme tidspunkt og der er max vokset 1,5 cm, men den var også meget lille da jeg fik den.
Det skal lige sige at jeg har 6 små fisk i et 450 liters
450l indbygget
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
De paletter jeg har haft har klart været de fisk som er vokset hurtigst af alle fisk som jeg har stiftet bekendskab med. Naturligvis kommer det også an på hvor meget fodre man giver, og nogle sulter jo ligefrem deres fisk for at undgå vækst samt dårlige vandværdier......
Efter min mening skal der mindst 250 liter eller mere til en så svømme-glad fisk, uanset størrelsen.
Efter min mening skal der mindst 250 liter eller mere til en så svømme-glad fisk, uanset størrelsen.