Slangen i Paradis- Søknæler

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
bkynde
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 7620 Lemvig
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Lemvig

Slangen i Paradis- Søknæler

Indlæg af bkynde »

Hej Forum
Jeg har fået et lille problem eller rettere jeg har haft det længe men anser det først nu for et stort problem:
Jeg har "fået" en søknæler(altså uden at ville det, med levende sten eller andet), og det er egentligt gået ok det sidste års tid, men nu har den taget min dannebrogsreje, så nu må den ud inden den får smag for fiskene. Den er ca. 5 cm, grøn, fantastisk hurtig og har et par huler rundt omkring i akvariet, både i stenopbygningen og i huler den selv har gravet under sandet. Jeg flyttede for 6 mdr. siden og havde i den forbindelse også alt oppe af akvariet og kiggede også grundigt efter den, dog uden at finde den. Men den er der altså stadig og har nu fået smag for dannebrogsreje. Og jeg kunne selvfølgelig tage alle sten op og "flushe" den ud med ferskvand, men det har jeg ikke rigtigt lyst til. Dels er det jo en omstændig affære, men nu hvor akvariet lige kører så godt og alle korallerne vokse, så ville det jo også være lidt af en tilbageskridt. Så tænkte jeg at en eller anden måske herinde måske havde en lys ide, gerne afprøvet, til at fange den uden at skulle tømme akvariet. Det kunne f.eks være en fælde(gerne vist med tegninger) og evt. noget lokkemad(måske dannebrogsreje?). Alle forslag er velkomne!

MVH
Bjarke
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Re: Slangen i Paradis- Søknæler

Indlæg af moby »

Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Fang den med en fiskekrog eventuelt en trekrog i en størrelse dine fisk ikke kan kroge sig på om ikke andet så en så lille krog at denne kan blive slugt af din knæler, en god ting er foreks at bruge en lille guld fisk som du fører krogen igennem, Den hopper de bæster på hvergang og gul eller rød fisk er en sikkert vinder. så hiver du bare i svinet efter ca. 10 min. får du den så ikke op, så har du sikkert delt den i 2 og den forbliver væk fra de evige jagt marker.

Og nu er det så at jeg skal ligge kind til alle de forskellige Dobbelt morale kindslag der kommer :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K :K
bkynde
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 7620 Lemvig
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Lemvig

Indlæg af bkynde »

Nu har jeg endeligt fanget terroristen, efter den havde slået en velvoksen Salarias fasciatus på 11 cm ihjel. Jeg samlede den næsten døde Salarias fasciatus op med et fangstnet, under konstante angreb fra søknæleren der tydeligtvis ikke var et interesseret i at afgive sit bytte. Derefter lagde jeg Salarias fasciatus ind i en langhalset glasflaske, som blev placeret i akvariet igen, med mundingen tæt på dragens hule (eller en at dens mange huler) og slukkede lyset. Næsten morgen sad den inde i flasken og guffede løs. Forsigtigt listede jeg et net ned over flaskehalsen og tog flasken op af akvariet. Min søn på 6 år mener godt nok at vi skal koge den som hævn for dannebrogsrejen og Hugo, men jeg fik ham overbevist om vi skulle prøve på SF om der var nogen der kunne være interesseret i sådan et krapyl??
Jeg bor godt nok i Lemvig, men har venner fra København der kommer på besøg i weekenden og jeg kan sikkert overtale dem til at smide den af på en afkørsel eller lignende når de kører hjem på søndag. Den er ca. 4,5 cm lang, grøn i grundfarve med blå "kanter" Jeg har billeder men jeg kan vist ikke vedhæfte dem her, så jeg opretter et indlæg under salg.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"