Importtold, PostDanmark - uhørt behandling
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2950 Vedbæk
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Trørød
Importtold, PostDanmark - uhørt behandling
Hej,
Jeg har netop modtaget min pakke fra fishstreet, og er i øjeblikket rasende på PostDanmarks toldservice. Jeg bestilte for over en måned siden nogle ting fra fishstreet. Pakken blev sendt og markeret som gave til en værdi af 12 USD. Dette er absolut ikke urimeligt - den består af nogle luftsten, timerur, filtersok og en tds pen.
Importservice kontaktede mig for 4 uger siden (!) og bad om dokumentation for indholdets værdi. Da jeg bruger døgnpost fik jeg kun ved et held skrivelse - den strandede på posthuset. Jeg kontaktede fishstreet der sendte en invoice på 14USD med beskrivelse af varerne. Denne invoice blev imidlertid ikke accepteret af toldservice, som henlagde pakken 3-4 gange ! Efter 2 uger og flere kontakter til toldservice fik jeg at vide, at endnu en skrivelse var sendt til mig, og at de i øvrigt godt kunne være besværlige "hvis det stak dem" ! Ok, denne gang ville de have kontoudskrift af det overførte beløb. Skrivelsen fik jeg imidlertid aldrig da den stoppede i døgnposten ! (de kan åbenbart ikke håndtere breve til døgnposten. kun pakker). Jeg måtte orientere om, at det var en gave og jeg derfor ikke havde overført noget beløb. Jeg henviste igen til den sendte invoice fra fishstreet.
Efter endnu flere opkald fik jeg endelig efter ca 4 uger frigivet pakken og hentede den posthuset.
Importservice har nu selv vurderet indholdets værdi til 1538 kr. ! Præcis det beløb der skal til, for både told og moms skal betales ! Resultatet er, at jeg skulle betale 577 kr i told og afgifter for at få pakken. Der er ikke vedlagt dokumentation der er mere fyldestgørende end selve beløbet Det må være et "overslag" fra toldernes side for at være på den sikre side.
Er der nogen der har haft lignende erfaringer med importservice og evt. ved hvordan klagesager normalt forløber hos dem ? Der er absolut ingen tvivl om, at denne sag ikke er afsluttet.
Hilsen,
Kaspar
Jeg har netop modtaget min pakke fra fishstreet, og er i øjeblikket rasende på PostDanmarks toldservice. Jeg bestilte for over en måned siden nogle ting fra fishstreet. Pakken blev sendt og markeret som gave til en værdi af 12 USD. Dette er absolut ikke urimeligt - den består af nogle luftsten, timerur, filtersok og en tds pen.
Importservice kontaktede mig for 4 uger siden (!) og bad om dokumentation for indholdets værdi. Da jeg bruger døgnpost fik jeg kun ved et held skrivelse - den strandede på posthuset. Jeg kontaktede fishstreet der sendte en invoice på 14USD med beskrivelse af varerne. Denne invoice blev imidlertid ikke accepteret af toldservice, som henlagde pakken 3-4 gange ! Efter 2 uger og flere kontakter til toldservice fik jeg at vide, at endnu en skrivelse var sendt til mig, og at de i øvrigt godt kunne være besværlige "hvis det stak dem" ! Ok, denne gang ville de have kontoudskrift af det overførte beløb. Skrivelsen fik jeg imidlertid aldrig da den stoppede i døgnposten ! (de kan åbenbart ikke håndtere breve til døgnposten. kun pakker). Jeg måtte orientere om, at det var en gave og jeg derfor ikke havde overført noget beløb. Jeg henviste igen til den sendte invoice fra fishstreet.
Efter endnu flere opkald fik jeg endelig efter ca 4 uger frigivet pakken og hentede den posthuset.
Importservice har nu selv vurderet indholdets værdi til 1538 kr. ! Præcis det beløb der skal til, for både told og moms skal betales ! Resultatet er, at jeg skulle betale 577 kr i told og afgifter for at få pakken. Der er ikke vedlagt dokumentation der er mere fyldestgørende end selve beløbet Det må være et "overslag" fra toldernes side for at være på den sikre side.
Er der nogen der har haft lignende erfaringer med importservice og evt. ved hvordan klagesager normalt forløber hos dem ? Der er absolut ingen tvivl om, at denne sag ikke er afsluttet.
Hilsen,
Kaspar
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Re: Importtold, PostDanmark - uhørt behandling
Jeg forstår, at du er irriteret, men du kan heller ikke komme udenom, at det er dig, der har prøvet at snyde vores toldsystem. Det var jo ikke en gave, og værdien har også været mere end 12 USD.
Om du så efterfølgende har fået den retmæssige behandling, skal jeg ikke kunne sige.
Om du så efterfølgende har fået den retmæssige behandling, skal jeg ikke kunne sige.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
det er ok at snyde så længe man ikke bliver taget,
du synes simpelthen at det er uretfærdigt at du skal betale told ligesom alle andre ?
det er jo dig der trækker det i langdrag ved at lyve og ikke aflevere den dokumentation som de ber om

du synes simpelthen at det er uretfærdigt at du skal betale told ligesom alle andre ?
det er jo dig der trækker det i langdrag ved at lyve og ikke aflevere den dokumentation som de ber om
Med ærlighed kommer du længst...Husk det.
Fremvis dog hvad du har overført af penge de skide 12 USD er jo ingen ting. Jeg kan heller ikke lige forstår hvorfor du vil have den sendt som gave. Men der er nok en grund som told og skat også mener.
Vi modtager tit gaver fra USA af vores farmile. Selv om det er gaver skal pakke have en værdig fra afsender. Den værdi skal være overens med det der er i pakken ellers bliver varen heller ikke afstattet hvis den forsvinder.
Steen
Fremvis dog hvad du har overført af penge de skide 12 USD er jo ingen ting. Jeg kan heller ikke lige forstår hvorfor du vil have den sendt som gave. Men der er nok en grund som told og skat også mener.
Vi modtager tit gaver fra USA af vores farmile. Selv om det er gaver skal pakke have en værdig fra afsender. Den værdi skal være overens med det der er i pakken ellers bliver varen heller ikke afstattet hvis den forsvinder.
Steen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
Tak for svar. Jeg glæder mig over standarden på dette forum. Det er rart at vide, at der findes anstændige mennesker derude bag skærmenespdiving skrev:Med ærlighed kommer du længst...Husk det.
Steen

Jeg følger Jeres anvisninger.
/Kaspar
kschauby skrev:Tak for svar. Jeg glæder mig over standarden på dette forum. Det er rart at vide, at der findes anstændige mennesker derude bag skærmenespdiving skrev:Med ærlighed kommer du længst...Husk det.
Steen
Jeg følger Jeres anvisninger.
/Kaspar
Det var så lidt håber vi kan råde dig igen en anden gang

Steen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
jeg har lige fået sendt et computerkabel fra Hong Kong, det kostede 105, incl. fragt, og det får så lov til at ligge på posthuset da de vil have 25kr i moms, og så lige gribbe gebyr på 160.- for at have åbnet kuverten. Jeg vil godt betale momsen, men betaler ikke 160 oven i, så heller miste de 105.- kablet kostede.
- Clauslh
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2007
Gebyret er fastsat af staten ikke post dk
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
- maigaard
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8723 Løsning
- Geografisk sted: Jylland
Lige lidt regler ved Internet Handel:
Ikke EU-lande:
• Køber du for under 80 kr. i alt (dvs. inkl. porto), skal du hverken betale told eller moms.
• Hvis totalbeløbet for dit netkøb er mellem 81 og 1.150 kr., skal du ikke betale told, men du skal betale dansk moms på 25 procent og evt. andre danske udgifter. Bliver varen sendt via postvæsenet, opkræves desuden et fortoldningsgebyr på 155 kr.
• Punger du ud for over 1.150 kr., skal du betale både told, moms og fortoldningsgebyr. Toldsatsen er afhængig af varen: Tøj er typisk 12 procent, sko er mellem 8-17 procent, mens tasker ligger på mellem 3-10 procent.
Jeg har lige købt 2 bor over nettet i Hong Kong. De kostede 65 kr. inkl. foresendelse, så jeg rammer ikke grænsen og de sender fakturakopien med. Så det skulle være ok, men man skal da tænke sig om, for det kan lyn hurtigt blive dyrere end hvis det var købt i DK.
Ikke EU-lande:
• Køber du for under 80 kr. i alt (dvs. inkl. porto), skal du hverken betale told eller moms.
• Hvis totalbeløbet for dit netkøb er mellem 81 og 1.150 kr., skal du ikke betale told, men du skal betale dansk moms på 25 procent og evt. andre danske udgifter. Bliver varen sendt via postvæsenet, opkræves desuden et fortoldningsgebyr på 155 kr.
• Punger du ud for over 1.150 kr., skal du betale både told, moms og fortoldningsgebyr. Toldsatsen er afhængig af varen: Tøj er typisk 12 procent, sko er mellem 8-17 procent, mens tasker ligger på mellem 3-10 procent.
Jeg har lige købt 2 bor over nettet i Hong Kong. De kostede 65 kr. inkl. foresendelse, så jeg rammer ikke grænsen og de sender fakturakopien med. Så det skulle være ok, men man skal da tænke sig om, for det kan lyn hurtigt blive dyrere end hvis det var købt i DK.
mvh.
Maigaard
60 liter nano med LED.
Maigaard
60 liter nano med LED.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har købt en del ting i HHK, men aldrig betalt så meget som en krone ud over det som varen kostede. Der har aldrig været lagt skjul på beløbets størrelse, selvom det et par gange har været nedskrevet af fish-street uden at jeg har bedt om det. Men stadig i en størrelse hvor der har skulle betales moms.
Iøvrigt er det beløb på 80 kroner efterhånden helt til grin.
Iøvrigt er det beløb på 80 kroner efterhånden helt til grin.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Jeg har bestilt noget fra USA og det har ligget i tolden siden d. 13 marts. Jeg forstår heller ikke hvad det er der skal tage så lang tid. Pakken har en værdi på ca. 800 kr, så der skulle ikke være så meget at rafle om.
Ringede over til dem for at spørger efter den og det eneste svar man kunne få var at det kunne tage alt fra 1 dag til flere måneder
Kan ikke lade hver med at tænke at de er lidt langsomme i betrækket, hvis der er noget de vil vide kan de sku da gribe knoglen og ringe. Men nej nej, så er det nemmere bare at lade det ligge. Sådan nogle sløve bananer!!!
Ringede over til dem for at spørger efter den og det eneste svar man kunne få var at det kunne tage alt fra 1 dag til flere måneder

Kan ikke lade hver med at tænke at de er lidt langsomme i betrækket, hvis der er noget de vil vide kan de sku da gribe knoglen og ringe. Men nej nej, så er det nemmere bare at lade det ligge. Sådan nogle sløve bananer!!!
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jeg har ikke erfaring med pakker der skal betales told og skat af, men har STOR erfaring med pakker der ikke bliver leveret til døren. De sidste 6 pakker jeg har fået tilsendt har jeg selv skulle hente på posthuset, og det er selvom jeg har betalt i dyre domme for at få dem leveret til døren. Synes det er ret dårlig service når man nu har taget fri fra arbejde for at være hjemme når posten kommer 

- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Hver gang jeg får fra fishstreet så skal jeg fremsende faktura til P&t, jeg bliver "nappet" hver gang
for at fremskynde processen har jeg bedt fishstreet at vedlægge faktura i pakken!!
obs: husk lige at fragtbeløbet også tæller med i forhold til toldgrænserne (1150kr)

obs: husk lige at fragtbeløbet også tæller med i forhold til toldgrænserne (1150kr)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Danmark og alle vores latterlige afgifter og gebyrer for alt!!! bare se på afgifterne på vores biler!! det stinker! er så røv træt af post dk.... de er så langsomme når der er noget der ska fortoldes og vente tiden er for mig den værste!
MVH
MVH
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Alle disse ovenstående problemer har jeg heldigvis ikke. Jeg køber alt mit lokalt. Det er billigere for mig på sigt. Er der problemer med varen, er det også meget nemmere, når varen skal byttes.
Tænk på al den energi der bruges på få vare fra udlandet. Den tid er meget bedre brugt på andre ting.
Tænk på al den energi der bruges på få vare fra udlandet. Den tid er meget bedre brugt på andre ting.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Øv har lige bestilt tre hqi pære fra fishstreet og kan da se at jeg skal til at finde min tålmodighed frem...rigtig meget endda....
Møder jeg det samme som jer og det gør jeg helt sikkert, så er det sku sidste gang jeg benytter mig af denne nethandel....
Bestilte tre par nike shox sko fra england..... Men det viste sig at pakken kom fra hongkong og mistede mit ene par sko som bare forsvandt....Ja så er sku nok lidt dum at jeg prøver at handle fra udland igen..
Post dk er de største fjolser.....
Møder jeg det samme som jer og det gør jeg helt sikkert, så er det sku sidste gang jeg benytter mig af denne nethandel....
Bestilte tre par nike shox sko fra england..... Men det viste sig at pakken kom fra hongkong og mistede mit ene par sko som bare forsvandt....Ja så er sku nok lidt dum at jeg prøver at handle fra udland igen..
Post dk er de største fjolser.....
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Rent miljømæssigt har du da ret i at det er uheldigt at der sendes så mange private pakker frem og tilbage, men mit største problem med at handle lokalt. Er at udvalget hos de lokale er ret begrænset og leveringstiderne på skaffevarer lange og udefinerbare.nesnej skrev:Alle disse ovenstående problemer har jeg heldigvis ikke. Jeg køber alt mit lokalt. Det er billigere for mig på sigt. Er der problemer med varen, er det også meget nemmere, når varen skal byttes.
F.eks er der ikke nogen som har haft Tunze usb controller 7096 hjemme i den sidste lange tid hvor jeg har kigget efter den.. Hverken klovnen eller DecOcean.
Samme gælder med 80W T5 rør, hvor udvalget også er enormt begrænset og KorallenZucht grej er det kun moby som har... Når jeg bestiller i tyskland går der sjældent en uge inden jeg har alt hjemme. Senest bestilte jeg 3xT5 80W, Aktivt kul fra KZ og en Tunze usb 7096 Det blev bestilt en fredag aften og jeg havde det onsdag ugen efter..
Det er ikke fordi jeg har noget i mod at betale mere for at købe hos en forhandler - Hvis jeg mangler noget og ser det hos den lokale. Så køber jeg det der og ikke på nettet.. Min 6205'er købte jeg i klovnen. F.eks. - Men jeg gider ikke bestille noget i butikker fordi det altid indebærer en lang leveringstiid + det indebærer at man skal ringe og rykke hele tiden for at være sikker på det overhovedet bliver bestilt. Og jeg har haft så mange oplevelser hvor jeg har bestilt noget i en butik også bare gået og ventet og ventet på at få at vide det er landet.
Jeg har også prøvet at bestille noget i en butik også er det (ved en fejl) blevet solgt til anden side når jeg kommer for at hente det... Suuk!
På nettet er der konstant opdatering af hvor ens ordre er (I det mindste ved de seriøse forhandlere)
Så indtil forhandlerne begynder at kunne konkurrere med internetbutikkerne i form af leveringstider, service på bestillinger og udvalg, vil jeg ikke stoppe med at bruge netbutikkerne.. For min skyld kunne klovnen lave et samarbejde med f.eks. aquaristic.net, tage en overpris fra mig også bare gå ind bagved og bestille varen. Hvis blot det betød at ansvaret for service, afhenting osv. blev i den lokale butik og ikke et eller andet sted i tyskland...
DecOcean eller hvem der er grossist på Tunze i danmark ville jo nok ikke bryde sig om at Klovnen købte deres udstyr i tyskland

Henrik.
Tunze usb controller 7096 Chlidecenteret har den hjemme. Så på en så sent som i Torsdags.
Steen
Tunze usb controller 7096 Chlidecenteret har den hjemme. Så på en så sent som i Torsdags.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Heh.. Typisk - Nu kommer jeg kun steder med saltvand 

Musiker skrev:Heh.. Typisk - Nu kommer jeg kun steder med saltvand
hehe...Ja jeg handler så der hvor de har varene hjemme på hylderne..

Da jeg købte mine Tunze pumper kunne jeg heller ikke vente med at få dem derfor købte jeg dem hos den lokale forhandler Chlidecenteret. Fik 2 stk. 6205 + controler og ugen efter de sidste 2 stk 6105
Så længe leveringen er inde for denne tids periode kan jeg godt leve med det.
De 2 gange jeg har fået skiftet strømforsyning har jeg kørt der ud samme dag og fået ny strømforsyning med hjem. I dette tildfælde er jeg virklig glad for at have købt lokalt. og ikke skulle til at sende for at få det lavet.
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu er tråden ved at tage den drejning som mage tråde tager når det er noget med import.
At forhandlerene er for lang tid om at komme op af hullerne.
Der er et par ting som jeg så ikke helt forstår fra forhandlernes side af. Når den danske importør, nu ikke kan få lettet bagen og få bestilt tingene hjem så butikkerne har noget at sælge, hvorfor butikkerne så ikke bestiller det hos en tysk grossist. Eller direkte hos producenten.
Det gør jo ikke prisen højere, snarere tværtimod.
Jeg har et par eksempler fra mine egne indkøb.
Min skummer er købt hos Aquafair.de da der på bestillings tidspunktet ikke var nogen dansk importør af det mærke(ATI). Skummeren kom direkte til mig fra ATI. Jeg havde den 4 dage efter bestillingen.
Den kalkreaktor jeg kører med er bestilt hos Martin i Galten. Den kom også direkte fra Koralin, leverings tid ca 1 uge.
Så hvis forhandlerne vil så kan de sagens få varen frem hurtigt, uden at have for en million stående på lager.
Husker også den gang at T5 rørene var sprit nye. Jeg havde læst om dem på Korallenriff, og snakket med en tysk opdrætter som kun havde T5 over sit store akvarie samt alle hans fragment akvarier.
Da jeg spurgte til dem hos 2 forskelige forhandlere, fik jeg alle mulige elendige undskyldninger for at de ikke havde dem hjemme, så som at dem var der ingen fremtid i, og at de var af dårlig kvalitet osv...
1 år senene begyndte rørene langsomt at dukke op. Om det var fordi de ikke kunne blive fri for dem, da der var lamper som skulle dem eller hvad ved jeg ikke.
Har også hørt fra en forhandler, at hvis vi bare købte det hele i Danmark, ville de have langt mere på lager. Er det nu korrekt?? Slæbte vi så ikke bare rundt med en flok T8 rør og pumper som brugte extremt meget strøm??
At forhandlerene er for lang tid om at komme op af hullerne.
Der er et par ting som jeg så ikke helt forstår fra forhandlernes side af. Når den danske importør, nu ikke kan få lettet bagen og få bestilt tingene hjem så butikkerne har noget at sælge, hvorfor butikkerne så ikke bestiller det hos en tysk grossist. Eller direkte hos producenten.
Det gør jo ikke prisen højere, snarere tværtimod.
Jeg har et par eksempler fra mine egne indkøb.
Min skummer er købt hos Aquafair.de da der på bestillings tidspunktet ikke var nogen dansk importør af det mærke(ATI). Skummeren kom direkte til mig fra ATI. Jeg havde den 4 dage efter bestillingen.
Den kalkreaktor jeg kører med er bestilt hos Martin i Galten. Den kom også direkte fra Koralin, leverings tid ca 1 uge.
Så hvis forhandlerne vil så kan de sagens få varen frem hurtigt, uden at have for en million stående på lager.
Husker også den gang at T5 rørene var sprit nye. Jeg havde læst om dem på Korallenriff, og snakket med en tysk opdrætter som kun havde T5 over sit store akvarie samt alle hans fragment akvarier.
Da jeg spurgte til dem hos 2 forskelige forhandlere, fik jeg alle mulige elendige undskyldninger for at de ikke havde dem hjemme, så som at dem var der ingen fremtid i, og at de var af dårlig kvalitet osv...
1 år senene begyndte rørene langsomt at dukke op. Om det var fordi de ikke kunne blive fri for dem, da der var lamper som skulle dem eller hvad ved jeg ikke.
Har også hørt fra en forhandler, at hvis vi bare købte det hele i Danmark, ville de have langt mere på lager. Er det nu korrekt?? Slæbte vi så ikke bare rundt med en flok T8 rør og pumper som brugte extremt meget strøm??
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Alle disse problemer får du jo heller ikke så længe du køber inden for EU.nesnej skrev:Alle disse ovenstående problemer har jeg heldigvis ikke. Jeg køber alt mit lokalt. Det er billigere for mig på sigt. Er der problemer med varen, er det også meget nemmere, når varen skal byttes.
personlig er jeg træt af butikker med dårlig support, lange ventetide, og en DEL dyre priser. Så bestiller jeg heller fra tyskland, og får det leveret, ved lager vare, tager det jo ikke meget længere tid end med post dk!
har prøvet flere gange at bestille noget udstyr i en butik, for at blive lovet de ringer når det kommer.. 3 uger senere, ringer man for at opdage de aldrig bestilte det.. Jeg forstår ikke hvorfor forhandlere ikke udnytter producenterne bedre, og bare bestiller der. Og så dropper at tage 250% i avance! Istedet skal man høre en stor del af dem, jamre sig over folk køber via nettet!
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Du medvirker til bedrageri ved at få tilsendt en pakke som gave (som den ikke er ) og med nedskrevet værdi.
Tolden har det længste strå her, så du bør nok bare betale, medmindre du vil have et retslig efterspil for bedrageri!
Tolden har det længste strå her, så du bør nok bare betale, medmindre du vil have et retslig efterspil for bedrageri!
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
Pakken er naturligvis betalt, og endda med toldservices værdifastættelse (mange gange over den reelle værdi).TorbenC skrev:Du medvirker til bedrageri ved at få tilsendt en pakke som gave (som den ikke er ) og med nedskrevet værdi.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man ved bestillinger fra fish street, skal gøre opmærksom på, at pakken *ikke* skal markeres som gave. ellers bliver den det, uanset hvad der er i !
Hilsen,
Kaspar
- Clauslh
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2630 Taastrup
Skakset fra post.dk hjemmeside
Kontakt til Post Danmark vedrørende told
Hvis du har spørgsmål til Post Danmark vedrørende dine importafgørelser, eller søger du yderligere information, kan du benytte en af nedenstående adresser.
Har du betalt for meget i moms og told?
Har du modtaget en forsendelse, hvor der er opkrævet for meget moms og told, kan du sende en anmodning til importregulering@post.dk.
Det er vigtigt, at du medsender dokumentation, i form af faktura eller andet, der kan dokumentere forsendelsens indhold og værdi.
Husk at skrive ekspeditionsnummeret fra importkvitteringen i emnefeltet på e-mailen.
Men som TorbenC er inde på kan man diskutere hvor smart det er når du har forsøgt med en fake fakture.
Kontakt til Post Danmark vedrørende told
Hvis du har spørgsmål til Post Danmark vedrørende dine importafgørelser, eller søger du yderligere information, kan du benytte en af nedenstående adresser.
Har du betalt for meget i moms og told?
Har du modtaget en forsendelse, hvor der er opkrævet for meget moms og told, kan du sende en anmodning til importregulering@post.dk.
Det er vigtigt, at du medsender dokumentation, i form af faktura eller andet, der kan dokumentere forsendelsens indhold og værdi.
Husk at skrive ekspeditionsnummeret fra importkvitteringen i emnefeltet på e-mailen.
Men som TorbenC er inde på kan man diskutere hvor smart det er når du har forsøgt med en fake fakture.
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg kan bare ikke forstå at f.eks min pakke ikke er kommet igennem endnu. Hvis de knolde sparker ikke kan finde ud af hvad værdien er så kan jeg sku da sende dem dem en kopi af min kvittering. Men i stedet har pakken ligget i tolden i siden d. 13 marts og skal nu lige der påsken over. Det må være dejligt med et job hvor man har hele magten over "kunderne", man kan nemlig ikke gøre en skid.
Er du besværlig, så tager det bare lidt ekstra tid.
Men vil give de andre ret i at det er dumt at prøve at snyde dem med falske kvitteringer. Så er de jo helt på herrensmark når de skal prisfastsætte varen.
Er du besværlig, så tager det bare lidt ekstra tid.
Men vil give de andre ret i at det er dumt at prøve at snyde dem med falske kvitteringer. Så er de jo helt på herrensmark når de skal prisfastsætte varen.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Tolden kan godt have riiigtig god tid, min Schweitzisk fødte bonus søn fik tilsendt en PSP Go i Julegave, fra Schweitz af sin biologiske far. den den landede i dk den 18 dec.
efter betaling af Told, moms osv kom den endelig den 18 februar, fedt at skulle fortælle en 10 årig knægt at hans Julegave ligger hos Toldvæsnet, og vi ikke kunne få noget præcis svar...
men det kan ikke betale sig at prøve at snyde dem, ryger pakken i tolden, så er det bare at betale ved kasse 1... det må man jo så bare indkalkulere i prisen når man køber en vare
efter betaling af Told, moms osv kom den endelig den 18 februar, fedt at skulle fortælle en 10 årig knægt at hans Julegave ligger hos Toldvæsnet, og vi ikke kunne få noget præcis svar...
men det kan ikke betale sig at prøve at snyde dem, ryger pakken i tolden, så er det bare at betale ved kasse 1... det må man jo så bare indkalkulere i prisen når man køber en vare
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Der vil jeg give Brian ret, du tager en chance når du bestiller udenlands fra, hvis den ryger i tolden kan man ikke begynde at mugge over det.
Men deres lange behandlingstid kan man altid mugge lidt over
Men deres lange behandlingstid kan man altid mugge lidt over

MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
De gange hvor jeg har fået brev fra toldvæsnet ang. en pakke der er kommet fra udlandet til DK, er jeg blevet bedt om at kunne dokumentere prisen på pakken. Og det har faktisk ikke været særlig svært, eftersom jeg betaler med Dankort - og at toldvæsnet også modtager e-mails.
Så send dem en mail med vedhæftede bilag i form af betaling, regning, faktura eller lignende. Det handler ikke om "mit ord mod dit", men om klare beviser for indholdet i pakken.
Så send dem en mail med vedhæftede bilag i form af betaling, regning, faktura eller lignende. Det handler ikke om "mit ord mod dit", men om klare beviser for indholdet i pakken.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Problemet er bare der ikke er kommet noget brev fra dem, det man fik af vide derover fra var at hvis de ville vide noget skulle de nok kontakte mig. Men det er så ikke sket
De kunne ellers ordne mange sager hurtigere hvis de bare gad kontakte modtageren af pakken. Kan da godt se det er svært at fastslå hvad det er der præcist er i pakken, hvis man ikke aner noget som helst om akvarier. Så virker en plastik beholder og en dåse med noget granulat i, måske også lidt mystisk. Men så kunne de jo bare spørger 

MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten