små bobler i mit retur vand

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
kimjessen
Reactions:

små bobler i mit retur vand

Indlæg af kimjessen »

Ja overskriften siger jo sig selv, jeg har små bobler i mit retur vand, je ghar tæstet alle min rør og der skulle ikke værer hul nogen stæder, til at suge luft ind, kan det værer den her undertryks kog efegt der sker i pumpehuset eller suget frapumpen der suger/frigiver det sidste luft der er i vandet som små luft bobler, hvad kan man muligvis gører hved problemet.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er aldrig nemt at finde frem til, men bobblefælder og feks vat man skifter efter skummeren gjorde trikset på mit det gamle setup.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

bobbel fælle har jeg, det vat du snakker om efter skummeren???? er det noget vat som skummer vandet løber ned i for at fange rast boblerne.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja lige præcis, jeg havde en høj firkantet beholder med en rist(det hvide du kender fra lamper) i bunden det lå på. Vandet løb så derned igennem ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

hmmmm jamen det er lige fedt for jeg pumper vandet op i skummeren fra retur kammeret og så løber det ud i gen i indløbs kammeret så boblerne skulle blive fanget i bobbel bælden.....
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Har du prøvet at lægge en blå filtersvamp ned i bobbelfælden? Det har været løsningen for mig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

har tænkt på det vil gører det i morgen.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

det hjalp ikke har nu været hele mit rør system igendem og har fundet en samling hvor der er salt flugt, kan det virklig værer nog til at der komme bobler, samlingen liger efter pumpen.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

kimjessen skrev:hmmmm jamen det er lige fedt for jeg pumper vandet op i skummeren fra retur kammeret og så løber det ud i gen i indløbs kammeret så boblerne skulle blive fanget i bobbel bælden.....
Min 3 fags bobble fælde hjalp 15% hvorimod det vat efter skummeren hjalp de sidste 85% så det er jeg ikke enig med dig i, men dit setup kan naturligvis være anderledes.

Jeg ville placere vat eller en svamp et sted i sumpen !
Mvh
Brian

kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Jeg har jo lige prøvet med en blå svamp, hvad med lækken, kunde det ikke værer den.
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af JanMadsen »

Har du prøvet at lægge en blå filtersvamp ned i bobbelfælden
Hej Mads - hvor grov/fin er den filtersvamp du har lagt i bobbelfælden?
Mvh Jan
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"