Ikke det mest hurtigt groende men lidt cm hist og her er det da blevet til siden d 12 August, dvs 1½ måned....
Birdsnest :
Acropora millepora :
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Nu vi er ved vækst, så har jeg et lille spørgsmål, som der måske er en som kan svare på eller give en henvisning til en artikel.
For nogle måneder siden købte jeg 1 Acropora, et såkaldt balifragment.
Det står fint, men det er kun nogle af grenene som vokser, men de er så tilgæld også vokser indtil flere centimeter. Det under mig en del, for der er intet der skygger for de andre grene.
Carsten, jeg ser det samme her. Især en stor A formosa koloni som blev brækket istykker pga RTN. Ved disse nye fragmneter er væksten MEGET forskellig fra arm til arm - nogle skyder til højre og venstre mens andre ikke er vokset siden....
Men det S. hysterix fragment jeg fik af dig gror da vist fint :
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Seriatopora, 2 fragmenter først placeret samme sted men står nu to forskellige steder og derfor 3 billeder :
S. hysterix :
Det ser da også ud til at jeg har fået en del flere kalkalger frem for visse andre alger(måske silicat filtrets arbejde)