Information om anemone?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Information om anemone?
Hejsa, jeg har lige fået sådan en i mit akvaire, så vil lige høre hved hedder sådan en og hvordan skal den placeres i akvariet med hensyn til lys/vandstrømning? og kan man se på den om den har det godt?
- Vedhæftede filer
-
- dyr
- dyri.JPG (87.2 KiB) Vist 5318 gange
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Det er en Entacmaea quadricolor. Mht. vandstrømning skal den nok selv flytte sig, hvis ikke stedet passer den. Den vil med stor sandsynligvis finde en sprække, hvor den kan placere fodskiven og trække sig tilbage, hvis den bliver forstyrret.
Den er ikke en af de mest lyskrævende, men skal alligevel have lys af en vis mængde og kvalitet. Lidt foder (en pillet reje e.l.) i ny og næ synes den også godt om.
Ud fra billedet ser den ud til at have det godt.
Den er ikke en af de mest lyskrævende, men skal alligevel have lys af en vis mængde og kvalitet. Lidt foder (en pillet reje e.l.) i ny og næ synes den også godt om.
Ud fra billedet ser den ud til at have det godt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ok det lydder godt, jeg har lige været ved ækvator i viborg og hente den med sten + 2 klovnfisk, gav 250,- for den og 75,- per klovnfisk, er det ik en fin pris? syntes hvert fald det var en fin pris i forhold til priserne jeg fik ved etheg.
Ja jeg fik at vide at den nok selv skulle flytte sig hvis den var utilfreds med noget, men fortrækker den stille vand eller strøm? kan jo ligeså godt gøre det så godt for den som muligt da jeg gerne vil ha den bliver på stenen
Mvh Erik
Ja jeg fik at vide at den nok selv skulle flytte sig hvis den var utilfreds med noget, men fortrækker den stille vand eller strøm? kan jo ligeså godt gøre det så godt for den som muligt da jeg gerne vil ha den bliver på stenen
Mvh Erik
900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Dk
Det er ikke sikkert dine koraller syntes om kravleriet
450 L. Med 150 L. sump. Aqua Medic skummer med nålehjul. 7000 liter pumper på. Nitratfilter(svovlkugler):pause. Grotech tracecontroller. Kalkreaktor. Fosfatfilter. Automatisk påfyldning af osmosevand. 60 L. kar. Teknikken flyttet ud i bryggerset
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nu er den begyndt at trække sig meget sammen, den gemmer ligsom polypperne. er det fordi den er ve at gøre sig klar til at spankulere en tur? eller er den ved at kradse af ?
- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk
såen gør den bare engang imellem.....
Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
ok, så det er ik noget jeg skal spekulerer over? den har næsten gjort sig halv så lille og gjort polypperne små.
Men den har ik smidt tarmene ud som forhandleren sagde den ville hvis den døede
Men den har ik smidt tarmene ud som forhandleren sagde den ville hvis den døede
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
De ændrer hele tiden deres form. Det kan du ikke regne med.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja anemonen har brugt natten på at flytte sig over på stenen ved siden af
så i dag fik den lige en reje godbid som den så ud til at nyde 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
id
jeg har nu fået købt mig nogle forskellige fragmenter osv til akvariet, så jeg vil derfor gerne hvis i kunne skrive deres navne da jeg ik har så meget styr på navne endnu. her er første billede
- Vedhæftede filer
-
- sten
- knapy.JPG (83.17 KiB) Vist 5155 gange
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
?
og så fik jeg sådan noget her, det er sådan noget grøn græs agtig noget. jeg fik at vide det nok ik ville overleve men jeg kunne fæstne det til en sten og se hvad der sker. men der er et par totter af det grønne der kigger ud nu, men nu må jeg se hvad der sker
Hva mener i, overlever det?
Hva mener i, overlever det?
- Vedhæftede filer
-
- græss.JPG (73.92 KiB) Vist 5104 gange
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
jep jeg holder godt øje med det, men det er da ved at ha kørt i 1½ måned nu
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
men ved snart ik hvad der er sandt eller falsk fordi den ene siger at koraller er gode for opstarten og intet har og sige med befolkningen i akvariet, mens andre siger at man ik skal ha så mange koraler i til at starte med.
i mit akvarie er der nu:
1 lille Hugo
4 Chromis
2 små klovnfisk
1 dannebrogs reje
2 små eremitkrebs
1 anemone
og div snegle
samt diverse små fragmenter, da jeg var ved etheg sagde han at jeg sagtens ku putte flere fisk i akvariet, det ville ikke gøre noget, det der er farligt er fodder, jeg skulle ikke fodre ret meget, og det gør jeg heller ik, de får en lille klump athemia hver 3-4 dag.
Er han helt galt på den ved etheg?
i mit akvarie er der nu:
1 lille Hugo
4 Chromis
2 små klovnfisk
1 dannebrogs reje
2 små eremitkrebs
1 anemone
og div snegle
samt diverse små fragmenter, da jeg var ved etheg sagde han at jeg sagtens ku putte flere fisk i akvariet, det ville ikke gøre noget, det der er farligt er fodder, jeg skulle ikke fodre ret meget, og det gør jeg heller ik, de får en lille klump athemia hver 3-4 dag.
Er han helt galt på den ved etheg?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hmm, ham fra etheg mente sagtens jeg kunne ha flere. hvad for nogle værdier skal jeg holde mest øje med og hva skal de ligge på ca?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
ahh, det grønne græs
troede lige det var alt i akvariet du mente der kom ud 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor stort er akvariet??
Mange af forhandlernes råd er desværre mere baseret på at de vil tjene penge, end egentlig vejledning.
Og så vil jeg tillade mig at komme med et bøvs!! Tror I at det er for sjov skyld at vi skriver at I skal vente med at komme fisk og koraller i et akvarie! Vi har ingen vinding ved at råde jer forkert, og sige at I skal vente.
Da jeg startede i sin tid lod man et akvarie stå og passe sig selv i ca 3 måneder, og I dag smider folk fisk og alt muligt andet i efter 7-14 dage- "fordi værdierne er fine" og 1 måned efter piver de over at dyrene ser dårlige ud.
Dengang var der ikke noget internet, og en computer fyldte som en garderobe skab, derfor var viden udvekslingen ikke så stor som den er idag. Og alligevel er der mange flere som stiller de samme spørgsmål igen og igen, uden selv at forsøge at finde svaret. Det er jo lettere blot at spørge.
Forstår efterhånden godt at mange af de meget erfarne akvarister som læser med her, at de ikke gider skrive, da ingen aligevel lytter efter.
Erik N Det er ikke et udfald mod dig specielt, men blot et udbrud af fustration over at ingen lææser og forstår hvad der er blevet skrevet snart en milloin gange.
Mange af forhandlernes råd er desværre mere baseret på at de vil tjene penge, end egentlig vejledning.
Og så vil jeg tillade mig at komme med et bøvs!! Tror I at det er for sjov skyld at vi skriver at I skal vente med at komme fisk og koraller i et akvarie! Vi har ingen vinding ved at råde jer forkert, og sige at I skal vente.
Da jeg startede i sin tid lod man et akvarie stå og passe sig selv i ca 3 måneder, og I dag smider folk fisk og alt muligt andet i efter 7-14 dage- "fordi værdierne er fine" og 1 måned efter piver de over at dyrene ser dårlige ud.
Dengang var der ikke noget internet, og en computer fyldte som en garderobe skab, derfor var viden udvekslingen ikke så stor som den er idag. Og alligevel er der mange flere som stiller de samme spørgsmål igen og igen, uden selv at forsøge at finde svaret. Det er jo lettere blot at spørge.
Forstår efterhånden godt at mange af de meget erfarne akvarister som læser med her, at de ikke gider skrive, da ingen aligevel lytter efter.
Erik N Det er ikke et udfald mod dig specielt, men blot et udbrud af fustration over at ingen lææser og forstår hvad der er blevet skrevet snart en milloin gange.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hmm, det tråden gik ud på var at jeg gerne ville vide hvad de arter på de postede billeder hedder? nogen der ved det?