Fjerne "ukrut"
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Fjerne "ukrut"
Jeg har en plamage af det gul/grønne "græs" jeg skal have væk. Stenen kan ikke komme op. Jeg har prøvet med en neglebørste og kniv, det hjælper ikke
Råd søges.

http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: Fjerne "ukrut"
Ja det er en kamp, har selv forsøgt at dræbe zooanthus polypper i min balje !
En ting er sikkert - ingen skiver, polypper, xenia osv i det næste, det tager overhånd på et tidspunkt og er fandme ikke til at få kradset til døde.
Jeg brugte knive og savblade til at pelse stenens overflade men så ender det bare med at flyde væk og vokse frem et nyt sted
En ting er sikkert - ingen skiver, polypper, xenia osv i det næste, det tager overhånd på et tidspunkt og er fandme ikke til at få kradset til døde.
Jeg brugte knive og savblade til at pelse stenens overflade men så ender det bare med at flyde væk og vokse frem et nyt sted

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Jeg synes faktisk ikke det er så svært at få af (jeg går ud fra det er de grønne stjernepolypper vi snakker om). Dem jeg har i mit akvarie kan trækkes af stenene i store flager, man skal bare trække forsigtigt...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Evt. dække det ind i en måneds tid? Ved godt det ikke er den kønneste løsning. Men det burde da virke?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
enig med Brian,du kan ik græs dem,nogen vil trives i stærk belysning og andre vil blegne,men de meste ZOAs sp. de farverige er næsten autotrofiske og kræver meget LYS,begge kan dog overgro det hele og hinanden.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Det kan ikke trækkes af. Hvis jeg dækker det af, er det så med sort plast?
http://www.mittlapp.dk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Ja, men ved ikke om der er noget bedre? Selvom det er "sort" plastik er det jo stadig halv gennemsigtigt. Har ikke prøvet det før, men det må da virke..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk