Koralrevskursus kører igen fra d. 4 februar
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 1980
Koralrevskursus kører igen fra d. 4 februar
Efter et fyldt kursus i efteråret om koralrevets biologi, kører kurset igen fra d. 4 februar. (10 undervisningsgange).
Besøg på Danmarks Akvarium med rundvisning og undersøgelser af levende koraller indgår i kurset.
Der vil bla. være stor fokus i flere kursusomgange på opdræt af koralrevsfisk og koraller som kursusleder har mere end 15 års succsrig erfaring med. Alle "tricks and traps" afsløres.
Jeg har opdateret linket så det virker (herunder). HOf og FOF er fusioneret, derfor har de lavet helt nye links.
Tilmelding (søg på ordet "koralrev" under Gentofte, og dernæst "Kultur: kurser" i dette link: http://www.aftenskolen.dk/gentofte.aspx
Salg af dansk koralrevslærebog her: http://www.bricksite.com/reefconsultants?id=17492
Bedste hilsner fra Michael Arvedlund¨
Detaljer om kurset: Kursus om det tropiske koralrevs biologi af den danske koralrevsforsker og formidler, Michael Arvedlund, PhD. Hvad er et koralrev? Udbredelse, typer og evolution. Der vises bla. egne nyeste videofilm fra moniteringsopgaver på koralrev i Rødehavet. Hvordan arbejder en koralrevsforsker? Korallers samliv med alger og kalcificering. Nældeceller. Økologi og livscyklus hos koraller. Økologi og livscyklus hos koralrevsfisk. Opdræt af koraller. Vækst. Hvordan vokser koraller bedst i fangenskab? Hvordan får man farver på koraller? Gennemgang af nye teknikker. Kunstige rev bygges i dag med succes mange steder i havet. Vi ser på de nyeste teknikker. Opdræt af koralrevsfisk alle ”tricks and traps” afsløres. Artsbestemmelse af blød- og stenkoraller. Artsbestemmelse af koraller er en svær kunst. Mange overvurderer deres egen kunnen her. Sådan indleder verdens førende koraltaxonom, ”Charlie” Veron, ofte sine forelæsninger. Foredragsholderen har bl.a. modtaget undervisning i bestemmelse af koraller af Charlie Veron. Der gennemgåes ”tricks and traps” mht. artsbestemmelse af koraller, bestemmelse ned til artsniveau vha. koralitter, og der undervises i brugen af taxonomiske nøgler. Artsbestemmelse af revsfisk. Samme områder gennemgåes som for koraller. Samlivsformer på koralrevet. Koralrevsgifte og farlige dyr på revet. Besøg hos danske koralrevsfirmaer. Koralrevets fremtid. Undersøgelser af levende koraller og fisk indgår i kurset.
Besøg på Danmarks Akvarium med rundvisning og undersøgelser af levende koraller indgår i kurset.
Der vil bla. være stor fokus i flere kursusomgange på opdræt af koralrevsfisk og koraller som kursusleder har mere end 15 års succsrig erfaring med. Alle "tricks and traps" afsløres.
Jeg har opdateret linket så det virker (herunder). HOf og FOF er fusioneret, derfor har de lavet helt nye links.
Tilmelding (søg på ordet "koralrev" under Gentofte, og dernæst "Kultur: kurser" i dette link: http://www.aftenskolen.dk/gentofte.aspx
Salg af dansk koralrevslærebog her: http://www.bricksite.com/reefconsultants?id=17492
Bedste hilsner fra Michael Arvedlund¨
Detaljer om kurset: Kursus om det tropiske koralrevs biologi af den danske koralrevsforsker og formidler, Michael Arvedlund, PhD. Hvad er et koralrev? Udbredelse, typer og evolution. Der vises bla. egne nyeste videofilm fra moniteringsopgaver på koralrev i Rødehavet. Hvordan arbejder en koralrevsforsker? Korallers samliv med alger og kalcificering. Nældeceller. Økologi og livscyklus hos koraller. Økologi og livscyklus hos koralrevsfisk. Opdræt af koraller. Vækst. Hvordan vokser koraller bedst i fangenskab? Hvordan får man farver på koraller? Gennemgang af nye teknikker. Kunstige rev bygges i dag med succes mange steder i havet. Vi ser på de nyeste teknikker. Opdræt af koralrevsfisk alle ”tricks and traps” afsløres. Artsbestemmelse af blød- og stenkoraller. Artsbestemmelse af koraller er en svær kunst. Mange overvurderer deres egen kunnen her. Sådan indleder verdens førende koraltaxonom, ”Charlie” Veron, ofte sine forelæsninger. Foredragsholderen har bl.a. modtaget undervisning i bestemmelse af koraller af Charlie Veron. Der gennemgåes ”tricks and traps” mht. artsbestemmelse af koraller, bestemmelse ned til artsniveau vha. koralitter, og der undervises i brugen af taxonomiske nøgler. Artsbestemmelse af revsfisk. Samme områder gennemgåes som for koraller. Samlivsformer på koralrevet. Koralrevsgifte og farlige dyr på revet. Besøg hos danske koralrevsfirmaer. Koralrevets fremtid. Undersøgelser af levende koraller og fisk indgår i kurset.
Senest rettet af Mike tors 28. jan 2010 14:27, rettet i alt 3 gange.
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Re: Koralrevskursus kører igen fra d. 4 februar
tak for tilmeldingerneMike skrev:Efter et fyldt kursus i efteråret om koralrevets biologi, kører kurset igen fra d. 4 februar. (10 undervisningsgange).
Tilmelding og yderligere oplysninger her: http://www.bricksite.com/reefconsultants?id=311826
og her: http://www.aftenskolen.dk/hof-aftenskol ... 0900f2cb61
Bedste hilsner fra Michael Arvedlund
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: amager
Hvem skal med og hvem var sidst?
Var det godt, har ikke hørt om det:-)
Var det godt, har ikke hørt om det:-)
- Stine
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2880 Bagsværd
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Bagsværd
Hejsa
Jeg var med og det var fantastisk. Vi har været laaangt omkring både i pensum og uden for pensum.
Der var en del af deltagerne som havde akvarium, flere som dykkede og en enkelt som arbejder for et større danske firma som udlejer saltvandsakvarier til firmaer.
Kan klart anbefales !!
Stine
Jeg var med og det var fantastisk. Vi har været laaangt omkring både i pensum og uden for pensum.
Der var en del af deltagerne som havde akvarium, flere som dykkede og en enkelt som arbejder for et større danske firma som udlejer saltvandsakvarier til firmaer.
Kan klart anbefales !!
Stine

Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Kære StineStine skrev:Hejsa
Kan klart anbefales !!
Stine
Tusind tak for anbefalingen
Bedste hilsner fra Michael
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Jeg har bestræbt mig på en opdatering af kurset der kører til februar særligt for koralrevsakvarister.
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Link til tilmelding opdateret og kontrolleret at det virker
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Så er jeg tilmeldt ;o)
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
OK tusind tak, jeg glæder mig til at fortælle og undervise om koralrevets biologi endnu engang. Sidste hold var meget tilfredse skal jeg love for.DennisJ skrev:Så er jeg tilmeldt ;o)
Bedste hilsner fra Michael
Senest rettet af Mike fre 22. jan 2010 14:55, rettet i alt 1 gang.
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Fredag d. 22. januar 2010
der er kun 5 pladser tilbage så lukkes dørene for denne gang
der er kun 5 pladser tilbage så lukkes dørene for denne gang
-
- Copepod
- Reactions:
- 16