Det starte med at se mit klovne par ligger æg gang på gang bare for at skummeren skulle tage de små fiske laver

Så jeg besluttede mig for at prøve om det kan lykkes at få lidt af dem til at blive til noget. Desvære er der jo ikke mange som har opdrættet klovne i dk, men mit mål er bare at få en til at overleve her i første forsøg.
Så jeg fik sat noget phyto og zooplankton igen og samlet udstyr til en lave tank.
Så i Fredags kl 2300 en time efter lyset slukkes,6 dage efter de var æggene blevent lag, klækkede ungerne. Jeg have slukket skummeren og cirkulationen og låggede fiske laver op til overfladen hvor de samlede sig under lyset fra lommelygte. jeg fange forsigtigt ungerne op med en kop i kapløb med mine kauderni så ville deltage i feste. det lykkes mig nok at samle ca 100 fiskelaver og få dem flyttede til deres nye hjem.
Dag 1. om morgen startede jeg med at tage 25 døde unger op, jeg fodret de resterende med zooplankon. Desvære helte jeg lidt phytoplankton med i laveakvariet som det anbefales flere stede. Det resulteret i at min NH3 blev for høj og jeg måtte til at skifte 20% vand fra dag 1

Dag 4. kun 3 døde. jeg prøvede med lidt phytoplankton i vandet igen, m,en med samme resultat

Forældrene lage nye æg.
Dag 5 d.25/11 ingen døde.