billig cirkulation?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

billig cirkulation?

Indlæg af Alexcpdk »

Hej, jeg mangler noget mere flow i min balje, da mine 2500L timen ikke klare opgaven så godt.

Er der ikke nogle prisbillige pumper på omkring 4-6000L/timen der er noget værd?
Jeg har fundet en Tunce på 5800L/t for 800kr, men det er jo mærke vare, så kunne godt være der gemte sig en fin billigere pumpe der ude ? :)
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
ivanj
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
16
Postnummer: 7800 Skive

Re: billig cirkulation?

Indlæg af ivanj »

Du kan købe en sunsun hos fishstreet 5000 l/t til ca 150 incl fragt, den er udemærket.
mvh ivan
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Alexcpdk »

150kr? så er det godt nok billigt, lamer den meget ?
Mvh
Alexander

MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

jeg har bestilt en for 14 dage siden for lige at se hvor meget den larmer, så den kommer vel snart og så skal jeg nok lige skrive hvor meget den larmer

Det er sådan en her

http://www.fish-street.com/sunsun_jvp10 ... gory_id=35
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Alexcpdk »

det må du meget gerne, men det ser jo godt ud! og ders HQI pære er også alt for billige, det virker næsten som en joke...
Mvh
Alexander

MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

Ja og de skriver at de sender alle deres pakker som gaver og skriver på dem at de koster 1/4 af den oprindelige pris så man slipper for at betale told og skat....... men lad os nu se om det passer

Det er ihvertfald en billig pumpe, og er den lydløs så er jeg tilfreds. Hvis ikke har den jo kun kostet ca 127 kr
ulrichfc
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
15
Postnummer: 3000 Helsingør

Indlæg af ulrichfc »

Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
du slipper ikke for standard gebyret hos postdanmark på kr. 150, men ingen moms og afgift.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

ulrichfc skrev:Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
du slipper ikke for standard gebyret hos postdanmark på kr. 150, men ingen moms og afgift.
Jeg fik da 2 elektroniske ballaster derovre fra, og de dumpede da bare ind af døren.
Og jeg vil mene at har du betalt de 150/175 kroner til postvæsnet, så har du også betalt moms.
Det beløb som postvæsnet kræver, er gebyr for at opkræve momsen for staten.
ivanj
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
16
Postnummer: 7800 Skive

Indlæg af ivanj »

Jeg har brugt pumpen i et år og den larmer ikke, samme pumpe er sat til salg hos akvarieudstyr til 802 kr, så hvis du mener den er for billig kan du godt købe den væsentlig dyrere ;)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har købt en del fra fishstreet, og det er kun en gang jeg har sluppet for at betale import moms og det gebyr til post-dk.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
elvikingo0
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 9800 Hjørring

Indlæg af elvikingo0 »

Jeg har tidligere købt fra Fish Street, og forsendelse direkte til døren, uden en hel masse afgift og fortoldning.
Down side af historien var at mit auto detect moon light fra Fish Street efter opkobling, aldrig udsendte så meget som 1 sekunds lys, istedet for begyndte det at lugte af brændt elektronik.
Når så produktet er købt på den anden side af jorden, og ikke hos den "lokale fiske pusher", ja så er der heller ikke så meget garanti.

På det måde kan det blive dyrt at købe billigt.
ulrichfc
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
15
Postnummer: 3000 Helsingør

Indlæg af ulrichfc »

Carsten skrev:
ulrichfc skrev:Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
Jeg fik da 2 elektroniske ballaster derovre fra, og de dumpede da bare ind af døren.
Og jeg vil mene at har du betalt de 150/175 kroner til postvæsnet, så har du også betalt moms.
Postdanmarks gebyr på 150 kr. et fortoldnings gebyr og ikke moms. det siger sig selv at moms af kr 2500 ikke kan dækkes af kr. 150. Pakkens skal stadigvæk fortoldes da den kommer udenfor EU. At der ikke skal betales moms eller afgift er postdanmark fløjtende ligeglade med.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

ulrichfc skrev:
Carsten skrev:
Postdanmarks gebyr på 150 kr. et fortoldnings gebyr og ikke moms. det siger sig selv at moms af kr 2500 ikke kan dækkes af kr. 150. Pakkens skal stadigvæk fortoldes da den kommer udenfor EU. At der ikke skal betales moms eller afgift er postdanmark fløjtende ligeglade med.
det gebyr kommer ikke på alle pakker, det er som du siger et fortoldningsgebyr, der kommer på når pakken bliver fortoldet, men de fortolder bare ikke alle pakker, der en grund til at flere skriver "gave" og et lavt beløb på pakken
jeg har efterhånden modtaget en hel del fra fishstreet, og har endnu ikke betalt nogen former for gebyr
kun én gang har jeg oplevet at skulle betale gebyr, det var fra Gainexpress som også ligger i Hong Kong og der blev der lagt moms på og gebyr inkl moms

mht reklamation, eks sun sun, er så billige at det er køb og smid væk, jeg har to af den type, jeg har brugt på min fragmenttank, de kunne ikke høres
jeg har længe kørt med deres 250 watt 20.000K Hqi pærer, har dog skiftet da jeg ville prøve en anden farve
i forbindelse med hqipærerne, har jeg et par gange oplevet at de enten har blinket, eller har haft en lidt kort levetid
men efter at have skrevet til fish-street er der kommet nye pærer U/B
men kan godt se problemet ved større ting

Jeg har iøvrigt både en auto detect moon light adv, og en Weipro PH controller, og 250w elektronisk ballast købt dernede fra som virker rigtig godt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"