Hjælp til boyu 58L...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Heriba
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 3000 Helsingør
Saltvand siden?: 2009

Hjælp til boyu 58L...

Indlæg af Heriba »

Hey alle sammen.

Nu skal i høre mit lille problem. Min sump er gået hen og blevet oversvømmet. Hvilket resulterer i, at koppen til skummeren hele tiden flyder over. Jeg har prøvet, at forkorte afstanden mellem returpumpen og spraydysen, så der kommer mere tryk på, derudover har jeg lukket alle lågerne i højre side af akvariet, så meget som det var muligt, og jeg har skruet helt op for ydelsen på returpumpen. Men sumpen bliver ved med at blive oversvømmet.

Hvis der er nogen, der har forslag til løsninger, så sætter jeg stor pris på det.

Mvh. Mathias
Mvh
Mathias Heriba
Brugeravatar
sflindt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 4243 Rude
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Rude - mellem Næstved og Skælskør

Re: Hjælp til boyu 58L...

Indlæg af sflindt »

Du kan ikke lukke lågerne helt til som de er.

Jeg fandt på at tage lågerne af, pakke dem ind i husholdningsfilm og sætte dem på igen.
På den måde kan du få lukket lågerne næsten 100%.

Du får flere fordele, overfladevandet løber i overløbet og "sumpen" bliver ikke oversvømmet.

Sarah
Venlig hilsen

Sarah
Tlf.: 25683267
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af martinknorr »

Præcis sarah...

Den der har fundet på at sætte låger hele vejen ned, har godt nok haft en dårlig dag på arbejde. De skal skærmes helt af (på nær den øverste).
Jeg fik skåret en akrylplade og satte den på bagsiden af lågerne. Desuden har jeg skiftet skummeren, ikke fordi det har haft meget at sige, men nu er der i hvert fald hul fra overløbet til resten af sumpen. Man skal ikke have en pumpe til at blæse det igennem.
Desuden har jeg 2 1000 liters pumper i returkammeret, det holder min vandstand fint nede.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Heriba
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 3000 Helsingør

Indlæg af Heriba »

hey igen mnge tak for svarene jeg lukker lågerne helt til her lige om lidt jeg har ellers fået styr på vandstanden men det holder sikkert ikke evigt...

Så har jeg et andet spørgsmål, jeg syntes ikke der er nok helt nok cirkulation i min tank og slet ikke efter jeg har taget spaybaren af.

Jeg har en maxi-jet 375 L/t i den modsatte side for at der kommer lidt flow i det men jeg syntes ikke helt det er nok...

Venlig hilsen
Mathias
Senest rettet af Heriba søn 8. nov 2009 23:53, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Mathias Heriba
Brugeravatar
sflindt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 4243 Rude
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Rude - mellem Næstved og Skælskør

Indlæg af sflindt »

Jeg havde en lille cirkulationspumpe mellem stenene, men det er selvfølgelig ikke så smart at skulle skille det hele ad når den skal renses.

Men bare hold øje med, at overfladevandet ryger i overløbet, så er du godt hjulpet.
Venlig hilsen

Sarah
Tlf.: 25683267
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"