små plager HJÆLP!!!
- posten
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2003
små plager HJÆLP!!!
Mine skiveanemoner er fyldt med små halvgemsigtige dyr.hvad er det,og hvordan kommer jeg af med dem???
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: små plager HJÆLP!!!
Det er fladorme som sidder på skiverne.
Hvis de kun er tilstede på skiverne, kan du tage stenen, og giveden et kort dyp i tempereret ferskvand. Men chancen for at de kun sidder der, er nok ikke så stor, desværre. Vær opmærksom på dine andre koraller, de kan sidde så mange på korallerne at de tager lyset fra dem.
Hvis de kun er tilstede på skiverne, kan du tage stenen, og giveden et kort dyp i tempereret ferskvand. Men chancen for at de kun sidder der, er nok ikke så stor, desværre. Vær opmærksom på dine andre koraller, de kan sidde så mange på korallerne at de tager lyset fra dem.
- posten
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2003
takker,tror bare at jeg dypper hele akvariet i ferskvand 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De de jo er hvide/klare i farven, kan det være svært at se dem på stenene.
Men der er råd for det. Flatworm-exit tager dem. Men følg brugsanvisnningen. En svag overdosering gør det mere effektivt. Men husk at lave et stort vandskifte bagefter, samt at filtere akvarievandet over ganske meget kul. 200 gram pr. 100 liter.
Men der er råd for det. Flatworm-exit tager dem. Men følg brugsanvisnningen. En svag overdosering gør det mere effektivt. Men husk at lave et stort vandskifte bagefter, samt at filtere akvarievandet over ganske meget kul. 200 gram pr. 100 liter.