Eremitkrebs dør.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4850 Stubbekøbing
- Saltvand siden?: 2009
Eremitkrebs dør.
Nu har jeg igår fjernet 2 eremitkrebs der lå, uden hus og var døde.
Idag fandt jeg så én til.
Jeg kan ikke finde deres huse i nærheden af hvor de dør, og der er rigeligt med tomme huse at tage af i akvariet.
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Jeg har købt en 5 eremitkrebs så min samlede bestand var på 10, i mit akvarie, men nu er den altså nede på 7.
Nogen idéer til hvorfor de vælger at ligge sig til at dø? Og hvor bliver deres hus af?
Idag fandt jeg så én til.
Jeg kan ikke finde deres huse i nærheden af hvor de dør, og der er rigeligt med tomme huse at tage af i akvariet.
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Jeg har købt en 5 eremitkrebs så min samlede bestand var på 10, i mit akvarie, men nu er den altså nede på 7.
Nogen idéer til hvorfor de vælger at ligge sig til at dø? Og hvor bliver deres hus af?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Re: Eremitkrebs dør.
De skifter ikke skald som rejer gør vel?
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
De har højst sandsynligt bare skiftet exoskelet og har derefter taget deres hus på igen. Sådan et tomt skelet kan sagtens forveksles med en død eremit.
- Crown-of-thorns
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Midt Jylland
Hej.
Eramitkrabs skifter ham, så mon ikke bare det er dét der er sket? Hvis du nu holder øje med hvor mange tomme sneglehuse der ligger, så kan du hurtigt vudere om din bestand af eramitkrabs falder eller om de skifter ham.
Eramitkrabs skifter ham, så mon ikke bare det er dét der er sket? Hvis du nu holder øje med hvor mange tomme sneglehuse der ligger, så kan du hurtigt vudere om din bestand af eramitkrabs falder eller om de skifter ham.
Mit 120L Juwel Lido:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=26792
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=26792
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Eremitkrebs er kanibaler og angriber tit hinanden. Derfor er det nok ifm. at en større har angrebet en mindre og taget huset. Eller det har været ifm skift af hus til et andet.
Hvis det er hele erimitten der er tale om. Ellers er det som før skrevet blot at de skifter exoskelet som alle krebs og rejer gør jævnligt.
Min erfaring er at det samlede antal eremitkrebs jeg kan have i baljen er rimelig konstant. Så tilføjer jeg flere så "dør" de indtil vi når dette niveau igen.
Så det er formodentlig "naturlig" regulering af antallet i avkariet.
/HerrO
Hvis det er hele erimitten der er tale om. Ellers er det som før skrevet blot at de skifter exoskelet som alle krebs og rejer gør jævnligt.
Min erfaring er at det samlede antal eremitkrebs jeg kan have i baljen er rimelig konstant. Så tilføjer jeg flere så "dør" de indtil vi når dette niveau igen.
Så det er formodentlig "naturlig" regulering af antallet i avkariet.
/HerrO
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Ej hvor dejligt at høre. For jeg kan ikke se de gamle tomme huse, så det lyder vidst til, at alle har det godt.
Alle mine rejer har nemlig også lige skiftet ham.
Alle mine rejer har nemlig også lige skiftet ham.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
Ikke for at ødelægge din tråd Georgina!
Men kan det ikke lade sig gøre at opdrætte Eremitkrebs
Mvh Kasper

Mvh Kasper
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Er det et spørgsmål til mig? For jeg ved det ikkekasper skrev:Ikke for at ødelægge din tråd Georgina!
Mvh Kasper

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
hehe, næhh bare generelt, det kunne være meget sjovt at opdrætte dem så man selv kunne tilføje nogle hvis de blev dræbt af de andre 
Det var mere, så du ikke følte at jeg stjal de tråd for så sletter jeg bare mit indlæg

Det var mere, så du ikke følte at jeg stjal de tråd for så sletter jeg bare mit indlæg