opstart
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
Re: opstart
4-5 gange om dagen??
Prøv at undersøge om det er Bryopsis. Hvis det er det, så forsvinder de ikke bare sådan lige. MAKRRO har haft held med Kent Tech Magnesium mod Bryopsis.
Prøv at undersøge om det er Bryopsis. Hvis det er det, så forsvinder de ikke bare sådan lige. MAKRRO har haft held med Kent Tech Magnesium mod Bryopsis.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nok vokser Bryopsis hurtigt, men ikke SÅ hurtigt.Sylvest skrev:4-5 gange om dagen??
Det lyder mere som nogle trådalger.
Men igen et billed vil hjælpe gevaldigt.
Hvad er dine værdier. Ord som fine er ikke nok.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En eller anden form for slimalger. Der er ikke andet at gøre end at bringe næringsværdierne ned.
En søhare vil kunne gøre et ganske godt indhug i dem, og det ret hurtigt, men forvent dog ikke den store effektivitet på ruderne. Den har det nemlig med at falde ned.
Turbosnegle er også gode til at tage algerne.
En Hugo vil også kunne tage en god del af dem.
En søhare vil kunne gøre et ganske godt indhug i dem, og det ret hurtigt, men forvent dog ikke den store effektivitet på ruderne. Den har det nemlig med at falde ned.
Turbosnegle er også gode til at tage algerne.
En Hugo vil også kunne tage en god del af dem.
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Det ville også være lettere at hjælpe med lidt info omkring baljen? Cirkulation til hvor mange liter? Osmosevand? Hanevand? Har du testet for fosfat?
Jeg er selv 1½ måned inde i opstartsfasen og de eneste grønne alger jeg har er nogle fine "tæppe" agtige nogen... Ikke noget slim her... Og ja jeg havde Bryopsis, og Kent Tech virkede, men som der er nævnt, det lyder ikke som Bryopsis...
Jeg er selv 1½ måned inde i opstartsfasen og de eneste grønne alger jeg har er nogle fine "tæppe" agtige nogen... Ikke noget slim her... Og ja jeg havde Bryopsis, og Kent Tech virkede, men som der er nævnt, det lyder ikke som Bryopsis...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv