Mens jeg så stod og legede med kuglehanerne, Ga det pludselig et bang! Opdagede så at det er en revne i den ene langsgående bølgeryder

Hva gør jeg, og hva er grunden til det sker ?
Derfor er der jo ingen der siger at det står i vatter. Og sidder bølgebryderen helt lige??Ninjaboy skrev:jamen akvariet står på et bord. og så med 1cm flamingo under akvariet.
Ja, meget. Hvis den ikke er der bøjer glasset ud af.Ninjaboy skrev:Men er bølgeryderne en vigtig del af styrken i akvariet ?
det har de nye ogsåRene25 skrev:de gamle akvastabil akvarier har den alu stang i midten for at holde bagglas og frontglas så de ikke buer ud og sir puf
Ja det kan du tro jeg os er glad forCarsten skrev:Vær glad for at du så det ske, og at du ikke mistede noget. Det havde været noget l... hvis du kom hjem og 500 liter vand var suset ned til underboen. Det skaber ikke det bedste klima i ejendommen.
Ninjaboy skrev:Ja det kan du tro jeg os er glad forCarsten skrev:Vær glad for at du så det ske, og at du ikke mistede noget. Det havde været noget l... hvis du kom hjem og 500 liter vand var suset ned til underboen. Det skaber ikke det bedste klima i ejendommen.
Fik os lige snakket med claus, Og han kommer en af dagenen og limer en ny bølge ryder i
Hva angår bordet, fik jeg lige en idé,
For at være 100% sikker på bordet er snore lige og i vatter, Kunne man så ikke med fordel ligge et tyndt lag spartet af en art på HELE ''bord pladen'' og så pudse/slibe den til det er komplet i vatter og ingen ujævnhedder. Derefter en flamingoplade ovenpå, og så endeligt akvariet ?
Du er nødt til at lave bordet så du kan justere det lidt efter der er kommet vand og sten i.Ninjaboy skrev:Ja det kan du tro jeg os er glad forCarsten skrev:Vær glad for at du så det ske, og at du ikke mistede noget. Det havde været noget l... hvis du kom hjem og 500 liter vand var suset ned til underboen. Det skaber ikke det bedste klima i ejendommen.
Fik os lige snakket med claus, Og han kommer en af dagenen og limer en ny bølge ryder i
For at være 100% sikker på bordet er snore lige og i vatter, Kunne man så ikke med fordel ligge et tyndt lag spartet af en art på HELE ''bord pladen'' og så pudse/slibe den til det er komplet i vatter og ingen ujævnhedder. Derefter en flamingoplade ovenpå, og så endeligt akvariet ?
Beklager forviringen af indlæg fra denne bruger også. Men sidder ved Simon og var logget på hans brugerS1m0n skrev:Gulvet giver sig ikke,
Akvariet står på langs med gulv bræderne og har støtte af minimum 3 tværgående bjælker under gulvet. Og så står akvariet op af en bærende væg ud til vejen.
Så er ret sikker på gulvet ikke giver sig, da det må være et af de stærkeste steder på gulvet
Jeg har da set en del efterhånden som har bygget bord af træ uden justerings muligheder.Stillhoff skrev:Du er nødt til at lave bordet så du kan justere det lidt efter der er kommet vand og sten i.Ninjaboy skrev:Ja det kan du tro jeg os er glad forCarsten skrev:Vær glad for at du så det ske, og at du ikke mistede noget. Det havde været noget l... hvis du kom hjem og 500 liter vand var suset ned til underboen. Det skaber ikke det bedste klima i ejendommen.
Eventulet med en donkraft og nogle små plader.
Når akvariet bliver fyldt op og der kommer sten i vil det næsten alt give sig. Du kan blive nødt til at justere det igen efter nogle uger da træ har det med at arbejde.
Kig indlægget over digStarF skrev:S1m0n/Ninjaboy
noget jeg har undret mig over, hvorfor skriver du under 2 forskelige brugere?
Det er 37x54mm lægter,røntved skrev:Hvad tykkelse lægter har du brugt. mit er lavet af 50 x 100 mm mener jeg, det skal ikke være mindre, og så skal samlingerne vende "rigtigt". Det er ikke så galt hvis det ikke står helt i vatter, det er meget værre hvis det kun er et hjørne der er højere eller lavere end de andre. Så siger det "knæk"