Jeg har samlet udstyr sammen en rum tid og har nu hardvareet på plads... Nu begynder alt det sjove snart..

Til at starte med, vil jeg gerne lægge nogle billeder op til jer, men skal lige finde ud af hvordan...
mit kørte via en lille pumpe.. der ca gav 600l/t havde samme filter som dig, og havde aktivt kul og fosfat fjerner i det. en lille eheim virker perfekt.Hvor tilføjer jeg fosfat filtret?
jep der havde jeg mine.Hvis jeg vil have alger og sten i, vil det så være smart at putte dem i det midterste rum, eller?
Hvad har du af huller i akvariet? har set folk der har lavet cirkulation via at have pumper sat på rør gennemføringer. hvordan har de været brugt før i tiden?Hvordan indkorporerer jeg mine 2 Deltec pumper der skal skyde vad ud af de to hjørnesøjler i akvariet?
er lige meget. Du smider bare en lille pumpe i røven af en slange du kobler til filtret, og så lader du det f.eks løbe ud i et af dine rum i sumpen. betyder ikke noget hvor du tager det fra osv. Men det letteste vil jo være at have en pumpe i sumpen.Mht fosfatfiltret: Fra hvilket rum pumper jeg vand i filtret og hvor skal det ud igen?
Går ud fra det er et setup du har købt sådan? i så fald måtte den gamle ejer jo ha fortalt lidt om hvordan han gjorde det. ?? Jeg ville tro deres input og output hver især skulle være koblet til et hul, så det fungere som cirkulation.Jeg ved at de to Deltec skal bruges til at smide vand ud af 3 output i hver hjørnesøjle. Men hvorfra jeg napper vandet og hvor pumperne placeres, det er ganske uklart for mig..
Vil det sige at de skal placeres under vandniveau uden for sumpen og derefter med PVC forbindes til søjlerne?Carsten skrev:Pumperne er ikke selvansugende, og skal fødes fra sumpen.
det er som sagt købt hos Decocean, så hvor han har fået det fra vides så vidt jeg ved ikkeherzberg skrev:
Hvis akvarie er det iøvrigt du har overtaget?
Hvad mener du med det??Spim skrev:Der er laver afsug på Deltec'erne der gør det muligt at have dem siddende hvor de sidder.
Opdatering følger senere..