Ang. Rowaphos syntes jeg at have læst at man skyller mediet inden man kommer det i filtret. Kan det passe? Eller kommer man det bare i uden at gøre noget?
Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit akvarium er men hvis du overdoserer Rowa risikerer du at miste især SPS koraller (RTN/STN) da de ikke bryder sig om hurtige ændringer af vandkemien...jeg mistede som nybegynder mine SPS da jeg kom en liter Rowa i filteret til mit 300 liters. Jeg tænkte at hvis 200 ml var godt så måtte 1 liter være 5 gange så godt....DET VAR DET IKKE!!flzak skrev:Skal til at starte mit wirbelfilter FR905 op og har købt 1L Rowaphos. Jeg er sku blevet i tvivl om 1L er nok til dette filter!?![]()
Ang. Rowaphos syntes jeg at have læst at man skyller mediet inden man kommer det i filtret. Kan det passe? Eller kommer man det bare i uden at gøre noget?
Jeg har brugt det fra Aquafair, og i starten synes jeg det fungerede fint nok. så fik jeg anbefalet noget andet som ligner det meget. Det kna jeg slet ikke få til at virke.Schwensen skrev:Jeg bliver lige nødt til at spørge om noget, håber ikke det flytter fokus alt for meget i din tråd. Er der mærkbar forskel på rowaphos og et eller andet billigmærke som f.eks. aquafairs eget billige mærke?
Nu er den vejledning ikke skrevet af Deltec selv. deltecaquariumsolutions er bare et firma der har udnyttet Deltec-navnet lidt.Hougaard skrev:Deltec skriver til gengæld i anvisningen til reaktoren at man skal skylle rowaphos først:
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ ... struct.pdf
/Erik