jaså. Men hvorfor er det så præcist du mener at VSV giver dig en bedre bakterie kultur?
Hvad med istedet at lytte til alle de folk der tålmodigt beder dig om at læse tingene ordenligt, efter som det lydder som om der er noget du har misforstået?
VSV giver dig ikke bedre bakterie kultur, faktisk kan VSV vælte hele dit akvarie, fordi man kan ende op med kun en bakterie kultur der overlever. Det er derfor mange tilsætter bakterier hver 14 dag eller engang om måneden. VSV er bare bakterie "mad", der gør bakterierne multiplire sig, og ender med at æde no3/po4 osv.
jeg købte akvariet af, havde absolut ingen målbar nitrat eller fosfat, og det har jeg jo garanteret heller ikke hvis jeg stopper med vsv...
jamen hvorfor stopper du ikke hvis dine alger gør jobbet med din belastning pt? og hvorfor er det lige du tror det er dine alger der har klaret det, og ikke de 0,7ml vsv?
og 0,7ml kan være mere end nok, som sagt alle akvarier er forskelige, og alle har forskelig belastning, jo mere belastning jo mere VSV skal der til. Til mine 1224L hvor jeg kørte vsv, brugte jeg ca 1ml om dagen.