Palet kirug forsvundet hvorfor
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7430 Ikast
- Saltvand siden?: 2009
Palet kirug forsvundet hvorfor
Jeg havde købt en lille palet kirug for ca 3 uger siden men nu er den ikke den var der i morges da jeg gav foder men da jeg kiggede sener på dagen var den der ikke hvad kan det skyldes og hvilke vand værdier skal jeg kontrolere hvis den er død som den nok højst sandsynlig er er der noget jeg måske har gjordt forkert håber i kan hjælpe
På forhånd tak
På forhånd tak
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Palet kirug forsvundet hvorfor
Hvor længe har dit akvarie kørt? Er det ordenligt indkørt? Prøv at måle dit fosfat, nitrat og nitrit.
Og du er sikker på at den ikke bare gemmer sig?
Og du er sikker på at den ikke bare gemmer sig?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4000 Roskilde
Har du undersøgt overløb og sump?
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
tjekket indsugningerne til powerheads/pumper?
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Synes også du skal undersøge overløb, sump osv. De har det med at gemme sig.
Da vi købte vores palet kirurg, var den en lille sag på kun 4 cm. Den gemte den sig straks og vi slukkede lyset for at den kunne få fred. Dagene efter så vi den ikke. Vi ledte og ledte... den var væk! Men så en dag, da jeg skulle rode med noget pvc i hjørnet af akvariet, så jeg at den havde gemt sig bag reef keramik baggrunden i et hul. Blev nødt til at bruge lommelygte for at se den! Den lå lodret som en tangnål og trykkede sig helt ind i den lille grotte. Troede den var død, så jeg forsigtigt prikkede til den med en tynd pind var der alligevel liv i den. Tog derefter og bandt nogle sugerør sammen og puttede foder ned til den via dem. Der havde den ikke spist i ca. en uge.
Nu er den vokset til ca. den dobbelte størrelse men putter sig sjovt nok stadigvæk lodret i en lidt større hule i keramik baggrunden, hvor den kun liiige kan være. Vildt sjovt at se når den skal til at gå til ro for så undersøger den alle mulige små grotter hvis indgang er ca. samme størrelse som et fyrfadslys, men så er de til gengæld alt fra 5 til 20 cm. lange. Den svømmer både forlæns og baglæns ind og ud af sine favoritsteder
Da vi købte vores palet kirurg, var den en lille sag på kun 4 cm. Den gemte den sig straks og vi slukkede lyset for at den kunne få fred. Dagene efter så vi den ikke. Vi ledte og ledte... den var væk! Men så en dag, da jeg skulle rode med noget pvc i hjørnet af akvariet, så jeg at den havde gemt sig bag reef keramik baggrunden i et hul. Blev nødt til at bruge lommelygte for at se den! Den lå lodret som en tangnål og trykkede sig helt ind i den lille grotte. Troede den var død, så jeg forsigtigt prikkede til den med en tynd pind var der alligevel liv i den. Tog derefter og bandt nogle sugerør sammen og puttede foder ned til den via dem. Der havde den ikke spist i ca. en uge.
Nu er den vokset til ca. den dobbelte størrelse men putter sig sjovt nok stadigvæk lodret i en lidt større hule i keramik baggrunden, hvor den kun liiige kan være. Vildt sjovt at se når den skal til at gå til ro for så undersøger den alle mulige små grotter hvis indgang er ca. samme størrelse som et fyrfadslys, men så er de til gengæld alt fra 5 til 20 cm. lange. Den svømmer både forlæns og baglæns ind og ud af sine favoritsteder

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Olsen skrev:Synes også du skal undersøge overløb, sump osv. De har det med at gemme sig.
hehe ja min gør det samme de er sku nogen sjove fisk

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7430 Ikast
vil lige prøve at kigge igen men tak for hjælpen
-
- Palet kirurg
- Reactions: