slamsugning
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
slamsugning
jeg tænkte på om det at slamsuge bunden lidt er noget man bruger i saltvand, jeg har lige startet et akvarie, og ønsker jo ikke at ødelægge noget af alt det dejlige liv der er i bundlaget, men hist og pist kan det godt trænge til en lille rengøring, hvad gør i?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Re: slamsugning
Jeg har en masser af bunddyr der sørger for at der er rent. Hvis der er områder der ligger noget er det tyspisk fordi der ikke er cirkalution nok der.
Dyr som snegle, erimitkrebs, sandsøstjerner og sandspisere (fisk) er rent effektivit til at holde bunden fin. Jeg har aldrig brugt opsugning af bunden.
/HerrO
Dyr som snegle, erimitkrebs, sandsøstjerner og sandspisere (fisk) er rent effektivit til at holde bunden fin. Jeg har aldrig brugt opsugning af bunden.
/HerrO
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Har 1 cm. bundlag og også en masse invertebrater til at holde det rent. Slamsuger i sumpen ved vandskifte.
- Søren Ravn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Horsens
Jeg suger ca ½ af alt mit sand op ca. hvert halve år. med en ½tomme haveslange ned i en tønne.
Herefter skylder jeg sandet rigtigt godt ( indtil der ikke er mere skidt i ), og så putter jeg det tilbage i bajlen.
Det var JJ der lært mig det, og jeg syntes det fungere rigtig godt. da sandet ellers har en tendens til at slamme til.
Herefter skylder jeg sandet rigtigt godt ( indtil der ikke er mere skidt i ), og så putter jeg det tilbage i bajlen.
Det var JJ der lært mig det, og jeg syntes det fungere rigtig godt. da sandet ellers har en tendens til at slamme til.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Der vil altid være steder der lægger sig lidt skidt, der kan såmen være cirkulation nok. Men der er bare nogen steder det lægger sig lettere.
Men jeg plejer lige at tage det værste, når/hvis jeg skifter vand.
Men jeg plejer lige at tage det værste, når/hvis jeg skifter vand.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Geografisk sted: Hillerød
okay netop det jeg tænkte at gøre, skulle også mene jeg har cirkulation nok så... men fedt i ikke afviser ideen, så vil jeg suge lidt op her i weekenden:-)