Billige hqi

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
katrine20
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
15
Postnummer: 4560 Vig
Saltvand siden?: 2009

Billige hqi

Indlæg af katrine20 »

.
Senest rettet af katrine20 lør 7. nov 2009 11:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Billige hqi

Indlæg af Carsten »

Tror ikke der rigtigt er nogen her i landet der kender de lamper. Lyder som noget kinerer noget.

Lamperne virker billigere nok, men så længe man ikke har haft dem i hånden er det svært at udtale sig om dem.

Men der er jævnligt lamper til salg her, og jeg er rimeligt sikker på at priserne er til forhandling.

Hvis du overvejer at lave en lampekasse over akvariet, er udseende jo ganske ligegyldigt, kan du få det meget billigere som noget let gør det selv. Læs løse reflektorer og ballaster.

Ulemperen ved mange lamper er reflektorens størrelse. Da det hele skal pakes ind i en fin skal, bliver reflektoren noget mere sekundært, selvom det er den der er afgørende for lampenens ydeevne.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

jeg har nogle HQI lamper til salg, med 2 pære til hver hvis det har interesse, smid en pm.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

kina lamper er det nu ikke faktis rigtig god kvalitet.
tror nu rigitg mange kender Aqua Medic det er dem der laver lampen prøv at søg på (Aqua Medic Ocean Light)
men rigtigt nok man selv kan lave mange ting selv billigt men dem jeg har lagt op er både med hqi pære t5-rør
og vis man skal lave dette selv løber det osse op og må da osse godt se pent ud når man åbner ind til over skab systes jeg men jo smag og behag :wink:

man ska osse lige husk vis man selv bygger noget til at side i ens over skab skal man lige huske at tage forbehold for det kan få fugt
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Velkommen til forumet. :P

lumenarc hqi er vejen frem hvis der skal være lys og det bliver skjult.
http://www.korallen.dk/picview.asp?pid=1353

Men find lige ud af akvariet størlse og form enden du kigger på lamper og hvad du vil have af koraller.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

nasoen.dk skrev:kina lamper er det nu ikke faktis rigtig god kvalitet.
tror nu rigitg mange kender Aqua Medic det er dem der laver lampen prøv at søg på (Aqua Medic Ocean Light)
men rigtigt nok man selv kan lave mange ting selv billigt men dem jeg har lagt op er både med hqi pære t5-rør
og vis man skal lave dette selv løber det osse op og må da osse godt se pent ud når man åbner ind til over skab systes jeg men jo smag og behag :wink:

man ska osse lige husk vis man selv bygger noget til at side i ens over skab skal man lige huske at tage forbehold for det kan få fugt
Hvis du havde startet med at skrive at det var en Aqua Medic lampe, havde du nok fået bedre respons.
Hvem kender lige en lampe der hedder Ocean light?? Ikke ret mange.

Det er for 99 % vedkommende ikke relevant at snakke om fugt over akvariet. Lampe kasser er som regel så åbne at evt fugt forsvinder med det samme. Temperaturen er så høj at der ikke er noget kondens.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

ved ikke om der ikke er relevant at snakke fugt for der jo ikke varme på 24/7 på min lamp kan der godt side lidt fugt på min lamp om morgen og min hængsler på top låger ruster beslag det kommer da osse af fugt. men kommer måske osse lidt an på hvordan ens top kasse er lavet for kan da godt se der ikke er nær så meget fugt som de akv der er glas over.
men systes da bare man lige skal tænk over det og især vis man bygger noget selv lige som man osse skal være klar over den bliver tigtig varm så man ikke pakker den ind i noget.
så vis det er første gang man ville byg noget skal man tænke sig godt om og sætte sig ind i det. så som ny vil jeg mene det nok er best at købe et lille sæt som er iorden så man kan sæt sig ind i det hele og ved hvad det drejer sig om inden man selv bygger. men jo op til folk selv hvad de mener :wink:
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

nasoen.dk skrev:så som ny vil jeg mene det nok er best at købe et lille sæt som er iorden så man kan sæt sig ind i det hele og ved hvad det drejer sig om inden man selv bygger. men jo op til folk selv hvad de mener :wink:
en anden mulighed er at alliere sig med nogen herinde fra som så hjælper en med at få lavet tingene så man ikke kommer i problemer
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"