Red-Dragon... lang venteliste?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Red-Dragon... lang venteliste?

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Hej saltvandsvenner :happy:

Er på jakt efter noen rigtigt kraftige bamser af noen driverpumper her til to av mine baljer,og i den forbindelsefår jig høre nu fra min gode butik her hjemme at jeg kan forvente mig MINDST 6.MÅNEDER :shock: leveringstid nu på bestilling av bl.annet Pumper fra Royal exklusive i Tyskland :dizzy:
Har lige hørt om en her hjemme som også måtte vente noe lignende på en BubbleKing 250 også,så er det noen som kan bekrefte dette for mig her inde?
"forhandleren"her i Norge bruker decocean(Carsten)som grossist,på lik linje med noen forhandlere i Danmark,men han hørte også med en i Sverige,og begge sagde det var helt vilt nu angående leveringstider på mye av udstyr fra dette Tyske firma.
er det noen som hvet om det er noen forhandlere nede i Danmark,som "sitter inde"med pumper nu foresten?,da jig som en del hvet,skal ned til DK på førstkommende Mandag en tur..

Jig tente egentligt å dele opp købet i to omganger,grundet beløpets størrelse :dizzy: ,da jig er på udkikk efter en red-dragon 12000liter,og en av de nye red dragon på 25000 l/timen,så dette er ikke ment for "nano"baljer egentligt da,he-he :sneaky2:
Men..haver simpelthend ikke "tid"til å vente ett halvt år på å få tag i slige,så om jig i det mindste kunde fått tag i den 12000 literen i Danmark neste uge,så hadde jig vurdert dette ja..
Tente på en med "by-pass",selfølgeligt.
Ellers tror jig at jig må se mig om efter ett annet merke,da jig ikke orker flere forsinkelser nu på mine prosjekter her hjemme :dizzy:
Så er det noen som haver sett noen slige inde i butik,eller haver en fint brukt,de vurderer å selge,så vurderes dette sterkt her ja.., så jig kan få med mig hjem en i forbindelse med den halvanden uge jig er i Danmark denne gang.. :)
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: Red-Dragon... lang venteliste?

Indlæg af MiksBiks »

25000l/t det er godt nok en VOKSEN pumpe :HE :HE :HE :HE :HE :HE

Oplevede også vente tid på bla min bubbleking300 fra Royal exklusive.
Så vidt jeg forstod så når man bestille andet end de "normale" vare så er der vente tid på, da de ikke producere så mange af dem.

Men 6 måneder er da helt vildt :dizzy: :dizzy:
Mvh Michael
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Prøv AquaTerraShop i Tyskland- de har både pumper og skummere fra Royal Exklusive på lager til levering inden for et par uger..
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

MiksBiks skrev:25000l/t det er godt nok en VOKSEN pumpe :HE :HE :HE :HE :HE :HE

Oplevede også vente tid på bla min bubbleking300 fra Royal exklusive.
Så vidt jeg forstod så når man bestille andet end de "normale" vare så er der vente tid på, da de ikke producere så mange af dem.

Men 6 måneder er da helt vildt :dizzy: :dizzy:
Ja.. men så er jig kendt for å ikke være en "beskeden"mand da MiksBiks :T :sneaky2:
Jig skal legge om til Ocean-Motion i baljen min,og må ha en respektabel pumpe til å drille min 4 vejer fordeler i 1100 literen. :K
en slig jig haver lyst på...
http://aquarien-anlagenbau.de/product_i ... l8a2jud591

12000liters pumpen er til avleggerkaret den! :smartass:

Holder på med å legge over til denne tybe sirkulasjon,da jeig nu er lei av rengøringer/skemmende streamere i baljene mine :wink:
http://www.oceansmotions.co.uk/erol.html#592X594

Aqua-terrashop ja... :rolleyes: haver bestilt 5 ganger fra de før :wink:
De to først gangene fikk jig varene efter rundt halvanden uge :happy:
De to neste bestillingene tog rundt to måneder... :rolleyes:
Siste bestillingen derifra bestilte jig 02/01-09,og fikk varene her for rundt 3 uger siden... :shout:
Alle gode ting er tre siger de.... :wink: ,så hved egentligt ikke om jig helt vil "Gamble"på en ny runde derifra.. :dizzy: :sneaky2:
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Hej,

Du kan prøve at kontakte www.edokoi.dk. De importerer selv pumperne og var ihvertfald rimelig hurtig for mig. Men jeg skulle også bare bruge en lille 4500 l Red Devil. De er placeret i Harlev lige vest for Århus.

Mvh

Karl
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

zimba skrev:Hej,

Du kan prøve at kontakte http://www.edokoi.dk. De importerer selv pumperne og var ihvertfald rimelig hurtig for mig. Men jeg skulle også bare bruge en lille 4500 l Red Devil. De er placeret i Harlev lige vest for Århus.

Mvh

Karl
Haver kikket ind på hjemmesiden deres ja,men kan ikke direkte se om de haver denne "by-pass"fuktionen på utifra bildene der inde.. :rolleyes:
Ser når jig f.eksempel sammenligner med de på bildene til Pet.supply,så haver disse en silikonslange montert på pumpene,noe jig ikke finder igjen på de fra edokoi..
Haver ikke sett en "live", så er litt usikker,og bilder kan jo være feil,men dette haver holdt mig litt igjen der ja..

Hmmm.. bliver disse red-dragon pumpene 100%fremstilt nede i Japan? :BA ...
Mente selve pumpedelen blev satt på i Tyskland jig,og at tyskerne købte ind motorene fra Japan,og bygget pumpene ud i fra det..men er ikke sikker her nei...
Tenkte bare siden edo-koi direkteimporterte fra Japan... :rolleyes:

Ellers er det jo ingen problemer med å svinge en tur indom harlev nei for mig,neste uge..
Senest rettet af Knut-Arne Berg man 13. jul 2009 21:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden?: 1995
Geografisk sted: Vallensbæk
Kontakt:

Indlæg af Deep Ocean »

Jeg forhandler også med Royal exclusiv og det lyder lidt mystisk med den lange ventetid. Du får lige en PB af mig da jeg tror at jeg kan skaffe den inden for 14 dage!
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Har svart dig på pb,Moby :GO
Er i Danmark mellom 20/07 og 30/07... :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Aquapro 2000 har dem da også på lager.

Mon ikke det skyldes at grossisten, først skal have dem hjem, når der er samlet nok til en bestilling
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Carsten skrev:Aquapro 2000 har dem da også på lager.

Mon ikke det skyldes at grossisten, først skal have dem hjem, når der er samlet nok til en bestilling
Du er inde på en interisang tankebane der Carsten :rolleyes: :)
Venter,og haver ventet alt for lenge egentligt på noen deler fra en stakkers forhandler i Landet jeres,som igjen haver ventet på deler fra sin grosist..
Ikke lige enkelt å være forhandler heller,når en er avhengig av at ens grosist først må finde det for gott til å tage det ind på lager :rolleyes:
Da kan tiden fly...
Min lokale forhandler her hjemme,haver jig meget stor tiltro til,og når han siger til mig at hans grosist sagde jig måtte kalkulere med 6mnd,venting,så tror jig 100% på denne forhandler.
Jig haver kjendt og handlet hs denne mand i noen år nu,og haver ingen indisier på at han skulle lyve for mig.
han er jo også som alle andre interiseret i å selge varer til forbrukere,og avhengig av at få sine varer fra den grosist han bruger. :embarassed:
Synd og skam å sige det,men dette går jo både ud over både kunde og detaljist...

Denne tråd som går på saltv.no,tager jo litt opp dette med frustsjoner/venting på deler/udstyr,som burde kunde leveres inden rimelig tid til forbruger..
Ekstra trasigt om det er en reservedel som en O-ring som nevnes i tråden her,en venter på..
http://www.saltvannsforum.no/forum/show ... hp?t=12896
birmakatten
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 8380 Trige
Geografisk sted: Trige

Indlæg af birmakatten »

Hej Knut-Arne

http://www.koi-team-enghavegaard.dk for de Red Devil 2 hjem senest Fredag i denne uge
super god pris 6349.-

Deres tlf nr er 0045-86573205 Lise og Søren Markussen

Vi har selv lige fået en installeret i vores havedam på 80.000 liter de kan også bruges i saltvand :happy:
980L + 325L Sump
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Knut-Arne Berg skrev:
Carsten skrev:Aquapro 2000 har dem da også på lager.

Du er inde på en interisang tankebane der Carsten :rolleyes: :)
Venter,og haver ventet alt for lenge egentligt på noen deler fra en stakkers forhandler i Landet jeres,som igjen haver ventet på deler fra sin grosist..
Ikke lige enkelt å være forhandler heller,når en er avhengig av at ens grosist først må finde det for gott til å tage det ind på lager :rolleyes:
Da kan tiden fly...
Min lokale forhandler her hjemme,haver jig meget stor tiltro til,og når han siger til mig at hans grosist sagde jig måtte kalkulere med 6mnd,venting,så tror jig 100% på denne forhandler.
Jig haver kjendt og handlet hs denne mand i noen år nu,og haver ingen indisier på at han skulle lyve for mig.
han er jo også som alle andre interiseret i å selge varer til forbrukere,og avhengig av at få sine varer fra den grosist han bruger. :embarassed:
Synd og skam å sige det,men dette går jo både ud over både kunde og detaljist...

Denne tråd som går på saltv.no,tager jo litt opp dette med frustsjoner/venting på deler/udstyr,som burde kunde leveres inden rimelig tid til forbruger..
Ekstra trasigt om det er en reservedel som en O-ring som nevnes i tråden her,en venter på..
http://www.saltvannsforum.no/forum/show ... hp?t=12896
Med det sprog I har i Norge er I nødt til at kunne mindst 1 fremmed sprog mere :biggrin: . Hvorfor så ikke blot skrive/ringe til Royal-exclusive (Klaus Janssen) Og købe delen der.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

He-he..nu må du være grei Carsten :T
Jig "prøver"så godt jig kan å "blande ind noen danske ord i indleggene mine :) ,så det bliver litt mer "lettfordøyelig"for jere bønder i sør... :K
Nu må du huske på at jig snakker/skriver norskt "bokmål",som opprinnelig springer ud fra den danske okkupasjonstid,så "eplet"skulle dog ikke falle så langt i fra stammen,med tanke på forståelse.
Jig haver ingen problemer med tolkningen av jeres dansk,selv om det bliver "kvelden",når jere begynder med f.eks.den merkelige regnemåden "halv tress/firs" etc... :T
Men ja.. må sige Engelsk,og spesielt Tysk,er dog ikke min sterkeste side dessverre,så det får holde med det danske sprog.
Har en del venner i Danmark,og er liksom mitt andre "hjemland" dette.. :y
Haver jo også en god "tolk"jig kan ta med mig på besøksrunden i "ole",for jere som sliter.. :grouphug:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

birmakatten skrev:Hej Knut-Arne

http://www.koi-team-enghavegaard.dk for de Red Devil 2 hjem senest Fredag i denne uge
super god pris 6349.-

Deres tlf nr er 0045-86573205 Lise og Søren Markussen

Vi har selv lige fået en installeret i vores havedam på 80.000 liter de kan også bruges i saltvand :happy:
Takker for tips birmakatten :y ,og kan jo tage en mail til de ja.
Egentligt ryger reisebudgettet mitt ved køb av begge pumper i sommer :dizzy: ,men er jo fristende med slige priser her da..
Men... er det noen som kan sige om disse japanimporterte pumper er identiske inni,som de som leveres fra Royal?
Tenkte kansje om de bliver viderebearbeidet av Royal,rettet mod saltvandsdrift...
I følge linken jeig la opp tidligere i tråden,leveres jo denne med spesielle lager/bypass,titan etc.
http://aquarien-anlagenbau.de/product_i ... l8a2jud591
Venter også på svar fra Moby,ang.denne 12000literen,og han skulle sjekke opp om han hadde sjangse på å få tag i en slig til mig i lbet av oppholdet mitt i DK,så krysser mine fingre :)
Skal jo ned til Joachim også efter en god del ting,men var inde påsiden hans,og så han ikke hadde slige noen av disse pumpene som lagervare(forståeligt nok),og siden han haver samme grosist som min forhandler i Norge,så regner jig med at løbet er kørt der ja,siden det var grosisten som sagde jeig måtte forvente 6.mnd. leveringstid til Norge.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Har ventet 14 dage på min Red Dragon pumpe og har netop fået at vide at EDOKOI.dk IKKE kan levere Red Dragons. Og de tager derfor ikke imod ordre på dem.

Er der nogen der ved hvor i verden man kan købe dem uden at vente i 100 år???
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Olsen skrev:Har ventet 14 dage på min Red Dragon pumpe og har netop fået at vide at EDOKOI.dk IKKE kan levere Red Dragons. Og de tager derfor ikke imod ordre på dem.

Prøv at tage kontakt til Moby.

- Ved at han fik den hjem ret hurtigt til Knut-Arne som skriver i indlægget ovenfor dit!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

William Jr skrev:
Olsen skrev:Har ventet 14 dage på min Red Dragon pumpe og har netop fået at vide at EDOKOI.dk IKKE kan levere Red Dragons. Og de tager derfor ikke imod ordre på dem.

Prøv at tage kontakt til Moby.

- Ved at han fik den hjem ret hurtigt til Knut-Arne som skriver i indlægget ovenfor dit!
Stemmer det ja :GO
Moby hadde gode kontakter i Tyskland,og fikk de faktiskt hjem før moby egentligt lovet mig. :happy:
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Olsen »

ok, tak.
Er Moby = deepocean?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Olsen skrev:ok, tak.
Er Moby = deepocean?
- Yes Sir :GO
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Olsen »

tak :)
Besvar