Boyu wawemaker

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Boyu wawemaker

Indlæg af Carsten »

Så fik jeg mine ballaster fra Hongkong. Og i pakkne var der en "Special offer" seddel.
Der er 2 Boyu wawemakere og det til en helt fornuftig pris.
http://www.fish-street.com/boyu_wm-4_wa ... gory_id=35
http://www.fish-street.com/boyu_wm-3_wa ... gory_id=35

Er der nogen som kender dem, og evt har nogen praktisk erfaring med dem??

Ved godt at de ikke er kraftige nok til mit akvarie, men andre kunne måske have god gavn af dem.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions: 0
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Boyu wawemaker

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Carsten skrev:Så fik jeg mine ballaster fra Hongkong. Og i pakkne var der en "Special offer" seddel.
Der er 2 Boyu wawemakere og det til en helt fornuftig pris.
http://www.fish-street.com/boyu_wm-4_wa ... gory_id=35
http://www.fish-street.com/boyu_wm-3_wa ... gory_id=35

Er der nogen som kender dem, og evt har nogen praktisk erfaring med dem??

Ved godt at de ikke er kraftige nok til mit akvarie, men andre kunne måske have god gavn af dem.
Tja..var på besøg hos en akvarist her,som hadde købt sig noen slige,ikke lenge før,og husker jeg kommenterde at det var mye ujevne/generende lyder å høre fra den kontrolleren som fulgte med..
Men pumpene gikk da rundt i baljen,efter som jig så.. :y
Har dog ikke selv erfaringer med "boju" ,men ett andet merke fra firmaet..
Og falt for fristelsen til å købe 2 stk.6000l/t+ 2 stk.12000l/t av de dobble sun-sun pumpene med magnetfeste,som fish-street haver,og fikk med overgangsplugger til støbslene,da pumpene kommer med flade stifter på støbslene,greit nok! :y
De virkede fint i 2-4 måneder,men propellene stoppet så en efter en,og ved kontroll oppdaget jig at akslingene hadde rustet tvert av på de.. :rolleyes:
Jig klarede også å knekke den tynde plastpinden av påen av de 12000l/t pumpene(tror den bare ristet i stykker under brug..)
Det er en slig pinde som står mellom magnetfeste og ind i bakenden på pumpehuset,og efter rundt tre mnd,så oppdagede jig bare at pumpen vinglet frem og tilbage i karet efter ledningen,da jig kom hjem fra arbeid,og at den tynde plastpinden hadde knekket tvers av.
Pumpene koster jo dog en brøkdel av en tilsvarende Tunze,men det er vel en grund til at folk kansje er villige til å betale en del mer for en slig kansje... :)
Jeg skal dog sie at jig haver opplevet en aksling haver rustet over på en Tunze 45 pumpe også,så er det sagt,men tror nok levetiden er litt lengre generelt på vores kente "merkevarer",Carsten :)
Er klar over at dette ikke direkte er ett svar på ditt spørsmål :oops: ,men misstenker kvaliteten for å være mye det samme på boyu/sun-sun..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg var godt klar over at kvaliteten i plasten ikke er den samme som hos Tunze.
Men at den var så dårlig havde jeg ikke regnet med.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Carsten skrev:Jeg var godt klar over at kvaliteten i plasten ikke er den samme som hos Tunze.
Men at den var så dårlig havde jeg ikke regnet med.
Nu var jo mine pumper disse dobble sun-sun de haver der inde da Carsten :) , så det er jo muligt boyu,s er noget bedre.... :Peace:
Ser nu at det er tre propeller som virker enda på mine dobble sun-sun,så alt er jo ikke HELT dødt ennu da.. :)
Og ser man litt kyniskt på det kan man jo købe seg 5-6 slike 12000 litere,og bare bytte efter behov,og ikke komme over prisen en betaler på en 12000l/timen av disse Tunzene da.. :T :dizzy:
Motorene ser ud til å fungere,så med den service en del folk her inde haver opplevet med dette firma,er det jo muligt han kan skaffe noen ekstra akkslinger med på købet,om en legger problemet frem for han,men jeg tog dette egentligt bare som en test,og de kostet som sagt ikke mange skillingene inluderet frakt,så jig gidder egentligt ikke stresse noe mere med det,
men sun-sun burde spanderet på sig noen bedre akslinger som tålede saltvand ja,og ser dette som det største problemet på disse pumpene.
Angående kontrollbokksen på disse Boyu-weaverne,har jig for liten erfaring til å utale mig,men er i udgangspunktet litt reservert med tanke på disse også desverre..
Kineserpumpene er dog uslåelige på pris i det minste,så er det sagt,og har jo registert at en del er fornøyed med HQI lamper og ligeledes flere av "bubblemaster-skummer"modellene,samt service fra denne forhandler :y

Som Torben her er inde på,så ble jig ikke noe særligt imponert av trykket disse pumpene gav heller i forrhold til en av de vanlige merkevarene vi bruger,og de virker litt "slapp"i forrhold til oppgivet litermengde.. :rolleyes:
Senest rettet af Knut-Arne Berg man 13. jul 2009 13:04, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

Jeg har prøvet ca. samme model, dog kun med en enkelt pumpe.

10cm foran pumpen kan man ikke mærke den er tændt ved højeste styrke! Jeg ville ikke bruge dem i noget meget større end 80L.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"