Søheste akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Søheste akvarie

Indlæg af TroJanRds »

skal så småt igang med at lave et søheste akvarie i et 128 l og vil lave overløb og bruge min gamle 54 l sump til det...
mit spørgsmål er så om det kan svare sig at starte det op med det vande jeg skifter ud når jeg laver vand skifte fra mit hjørneakvarie?
og er der nogen der har en ide til hvordan cirkulationen skal være ?
nogen der har sø heste evt og billeder jeg kunne se af tekniken ? :GO
Rune B Jensen
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
16
Postnummer: 8900 Randers

Re: Søheste akvarie

Indlæg af Rune B Jensen »

hvaa det søheste akvarie er det blevet til noget.
og hvis det er findes der så nogle billdere.

TroJanRds skrev:skal så småt igang med at lave et søheste akvarie i et 128 l og vil lave overløb og bruge min gamle 54 l sump til det...
mit spørgsmål er så om det kan svare sig at starte det op med det vande jeg skifter ud når jeg laver vand skifte fra mit hjørneakvarie?
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Søheste akvarie

Indlæg af amddurin »

Du skal ihvert fald ikke have så meget cirkulation som i et rev akv...
Er dog ikke klar over hvor lavt det skal være, men søheste kan nemt blive revet med strømmen og de svømmer dårligt...
Brug ikke de powerhead's med studs på, de er for hårde i strålen, dog kan man save noget af studsen eller sætte noget rør eller slang på til at fordele vandet ud over et større areal...

Jeg ville kople det på et allerede kørende akv og så lade vandet sive igennem, så der på den måde bliver en langsom udskiftning af vandet i søheste akv. med vand fra rev akv. hvor de LS + skummer sørge for rensning af vandet...
Dog noget besværgligt at få til at køre med samme højde på vandstanden for at kunne benytte hævert den éne vej og så en lille pumpe på den anden vej...
Man skal også tage hensyn til det foder de skal have, så det ikke ryger i skummer, pumper eller over i Display akv.

Brug gerne Caulerpa til dem, så har de noget at gribe om og du har et refugie samtidigt...
Bare hvad jeg har gjort mig af tanker vedr. søhestehold. (Skal dog ikke selv have nogle forløbigt.)
TroJanRds skrev:skal så småt igang med at lave et søheste akvarie i et 128 l og vil lave overløb og bruge min gamle 54 l sump til det...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"