Instalation af køler i red sea max 250

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Instalation af køler i red sea max 250

Indlæg af Brintlev »

Hej,

Nu har jeg endelig fået købt mig en køler, men mangler at købe diverse slanger og haner samt returpumpe.
Men da jeg her til aften sad og læste om installation af køler i manualen til rsm 250 kunne jeg se at de smed en pumpe ned i højre bagkamer under den lille 1200 liter pumpe der sidder der i forvejen.

jeg trode da, at man skulle sætte en slange og så lave et sug ned til køleren så det ville ske ved hjælp af hæverteffekten, og når vandet derefter havde paseret køleren blev pumpet tilbage i akvariet af en returpumpe

Er der en der evt. lige kunne fortælle mig hvad de har gjort, eller evt. vise lidt billeder af setup.

Desuden tænker jeg os på, hvordan slangerne skal side i det bagkammer. den ene skal vel gå længere ned end den anden, eller skal returvandet et helt andet sted hen end det højrebagkammer?

tænkte på en Oceranrunner 2500 til formålet, da køleren skal have et flow på 1000-2500 liter. og hvad med slangestørelsen kan en 12/16 slange godt klare de antal liter. eller skal det være en større slange, tror dog at mit accessorie kit er med en 12/16 udgang, så det ville være perfekt vis den størelse kunne klare jobbet..

Hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Re: Instalation af køler i red sea max 250

Indlæg af Limatho »

Hey,
Jeg har en cirkulationspumpe i akvariet som pumper det ned i køleren, og så bliver det automatisk skubbet retur til akvariet pga trykket fra cirkulationen.

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
sopdk
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing

Indlæg af sopdk »

Jeg har brugt den lille pumpe(har godt nok skiftet den ud med en tunze 2500L/H) som er i det lille kammer, så pumpen suger vand ned til køleren og så retur fra køleren og ud i gennem den lille udstrømmer.
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Brintlev »

men hvad hvis man kører med en ekstern pumpe, skal den så på før eller efter køleren, er der nogen der kører med en ekstern pumpe til RSM 250? hvordan har i gjort?

christian
Uden akvarie
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Hofmann »

Den skal på før køleren, og retur slangen kan du bare stikke ud under lampen så vandet løber ud i akvariet og ikke ned bag ved pumperne så er det det samme vand du køler og det kan køleren ikke finde ud af. Dette er måden jeg har gjort det på og det virker bare som det skal...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"