Ups - akvariet med på skiferie?
Ups - akvariet med på skiferie?
Jeg har haft et akvarium i 3-4 måneder men skal på vinterferie ... og kom så lige til at tænke på, at 10 dage uden mad nok ikke er skægt for fiskene....
Vandskift går vel selvom jeg plejer at skifte 10% uge....
Alger på sider gå vel osse...
Skummer kan nok også kører....omend den ska indstilles fra tid til anden..
Men foder? hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo i nærheden?
Findes der en lille smart automatisk fodermaskine?
pft.
Vandskift går vel selvom jeg plejer at skifte 10% uge....
Alger på sider gå vel osse...
Skummer kan nok også kører....omend den ska indstilles fra tid til anden..
Men foder? hvad gør man hvis man ikke lige har en nabo i nærheden?
Findes der en lille smart automatisk fodermaskine?
pft.
Der findes en del fodermaskiner på markedet - også nogen til frostfoder, men de er lidt pebrede i prisen.
Jeg plejer at lave små foder-pakker i ziplock-poser, som ligger klar til "babysitteren"...de fleste ikke-akvarister er for resten ret vilde med at få lov til at passe sådan et akvarie
Husk at der også skal være vand nok i dit top-off system til 10 dage!
Jeg plejer at lave små foder-pakker i ziplock-poser, som ligger klar til "babysitteren"...de fleste ikke-akvarister er for resten ret vilde med at få lov til at passe sådan et akvarie

Husk at der også skal være vand nok i dit top-off system til 10 dage!
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Vil tilslutte mig Ronny og Kim
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Er det virkelig rigtigt!?
tak tak for indlæg - men hvordan kan de dog klare sig uden foder i 10 dage? Set med menneskeøjne er det jo ret utroligt.....
Det er jeg så ikke....eller jo, med forbehold. Det afhænger meget af hvilke fisk og invertebrater man har. Jeg har f.eks. kirurger, foxfaxe og dværgkejser i et akvarie med LPS/SPS koraller og muslinger. Hvis fiskene bliver sultne nok er det bestemt ikke usandsynligt at det går ud over koraller/muslinger og det er ikke en chance jeg er villig til at tage. Det længste jeg lader mine fisk gå foderløse er 4-5 dage....og så sover jeg altså også lidt bedre om natten efter at jeg har fået en SMS om at alt trives og gulvet er tørt.
Skal nok også lige nævne at jeg rejser en del med jobbet og derfor måske er lidt mere hysset med det end de fleste.
Skal nok også lige nævne at jeg rejser en del med jobbet og derfor måske er lidt mere hysset med det end de fleste.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Ferie eller ej, så kan der sagtens gå 10 dage imellem jeg fodre og fiskene trives fint og spiser ikke korallerne, men græsser lidt alger på stenene og ruderne.
Er jeg på ferie har jeg dog en der kigger om der er vand nok på baljen og om det ellers kører, men hun fodre ikke.
Er jeg på ferie har jeg dog en der kigger om der er vand nok på baljen og om det ellers kører, men hun fodre ikke.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678