Saltvandsbøger
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Saltvandsbøger
Nogen der kender nogle gode bøger om saltvand. Har i øjeblikket "The Modern Coral Reef Aquarium" Vol. 1 hjemme men søger mere up to date bøger.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Saltvandsbøger
Jeg tror ikke rigtigt der findes andet lige i øjeblikket, og mener også at kunne huske at have læst at de arbejder med en opdateret udgave af serien.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
Jeg mener at der for et par måneder siden var et indlæg der omtalte en bog hvor der bl.a.var en beskrivelse af ZEOvit systemet men kan ikke finde siden igen.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
"The Reef Aquarium" bind 1-3 af Julian sprung og J. Charles Delbeek, er rigtig gode, selv om de er lidt kedelige. De er ekstremt grundige, men bruger desværre også en del plads på at fortælle hvor fantastisk gode deres bøger er i forhold til andre. Kan man se igennem det, er de klart anbefalelsesværdige.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
Tak for svar. Jeg vil prøve at bestile The Reef Aquarium vol. 1-3
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Jeg er selv RIGTIG glad for "Natural Reef Aquariums - Simplified Approaches to Creating Living Saltwater Microcosms" af John H.Tullock. Den indeholder alt hvad man bør vide, om næsten alt, og den er skrevet på en spændende måde, så man slet ikke kan slippe den. Den gennemgår dog ikke alle fisk og koraller, til det skal man bruge et opslagsværk.
Jeg var derimod ret skuffet over "The New Marine Aquarium - Step-by-step Setup & Stocking Guide" af Michael S Paletta. -- Bare en advarsel.
Og ellers ja, så kan alt af Julian Sprung anbefales, han har en enorm viden og meget systematisk, han har en meget videnskablig tilgang -- på godt og ondt (men mest godt, fordi han er så dygtig til det han gør).
Jeg var derimod ret skuffet over "The New Marine Aquarium - Step-by-step Setup & Stocking Guide" af Michael S Paletta. -- Bare en advarsel.
Og ellers ja, så kan alt af Julian Sprung anbefales, han har en enorm viden og meget systematisk, han har en meget videnskablig tilgang -- på godt og ondt (men mest godt, fordi han er så dygtig til det han gør).
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
BatLuder skrev:Og ellers ja, så kan alt af Julian Sprung anbefales, han har en enorm viden og meget systematisk, han har en meget videnskablig tilgang -- på godt og ondt (men mest godt, fordi han er så dygtig til det han gør).
Jeg har købt den bog som Julian Sprung har skrevet om alger "Algae a problem solver guide" Den er utroligt tynd i indholdet. I princippet står der ikke ret meget andet end - nedbring nærings indholdet i akvariet - Det synes jeg er lige letkøbt nok.