Flytning af akvarie..
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Flytning af akvarie..
Hej alle sammen..
Jeg står i den situationen at jeg har købt hus til juli..
men hvordan gør jeg med at flytte mit akvarie??
Ska jeg bare smutte fiskene over i små poser imens jeg flytter??
Håber i kan hjælpe..
Jeg står i den situationen at jeg har købt hus til juli..
men hvordan gør jeg med at flytte mit akvarie??
Ska jeg bare smutte fiskene over i små poser imens jeg flytter??
Håber i kan hjælpe..
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: Flytning af akvarie..
Hvis du har mulighed for det forud for overtagelsen, så ville stille et akvarie som var klar til at modtage fiskene. Samt koraller...
- Hvis ikke dette var/ er en muliged, så ville jeg vælge at sælge ud af det levende og starte forfra!!

- Hvis ikke dette var/ er en muliged, så ville jeg vælge at sælge ud af det levende og starte forfra!!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
hvor stort er akvariet og hvor mange fisk? er det fra den ene dag til den anden i flytter eller har i flere uger?,
jeg flyttede mit "godt nok fra det ene rum til det andet" hvor jeg bare havde fiskene og korallerne i murerbaljer. stod deri i ca. 6-8 timer.
jeg flyttede mit "godt nok fra det ene rum til det andet" hvor jeg bare havde fiskene og korallerne i murerbaljer. stod deri i ca. 6-8 timer.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Det væreste er som regel ikke flytningen for fisk og korallerne. Det som jeg har oplevet i de to flytninger jeg har lavet er at det er når man har sat akvariet op igen og alt lige skal falde til ro. Ved at begynde at pille stensætningen ned frigives der en del skidt til vandet som kan give lidt udfordringer efter man har sat det op igen. Der kommer ubalance i akvariet.
Den måde jeg flyttede det på sidste gang gav mig en forøgelse i nitraten, men dette kunne jeg holde i skak de næste måneder og jeg mistede ikke nogle fisk eller koraller.
Metoden jeg benyttet var planlægning
1. Forbered akvarie på det nye sted og lav hen over en uge et par store vandskift. Vandet kommer så over i modtagelsesakvariet
2. Forbered aften før ved at pille så meget ned som muligt - Lys osv. som ikke skal bruges næste dag.
3. Ved selve flytningen skal lys, fisk og koraller så over til modtagelsesakvaret. Der kan de sagtens være i 24 timer (husk termostaten).
4. Så sættes akvariet op igen stille og roligt og der fyldes op med nyt vand efter behov. Fisk og koraller kan så kommes i dagen efter når det nye er faldet til ro.
5. Mål nitrat hyppigt i starten, da det kan stige kraftigt og medføre masser af alger
Det hele er planlægning. Sikre dig du har alt du skal bruge. Som blandt andet reserve PVC (såsom rørgennemføringer, Silikone etc) så du kan få det op igen hurtigt.
Håber det giver et indtryk af at det godt kan lade sig gøre. Husk på at fisk og koraller er i flamingokasser og poser når de kommer til DK - og det tager også mindst 24h
/Herro
Den måde jeg flyttede det på sidste gang gav mig en forøgelse i nitraten, men dette kunne jeg holde i skak de næste måneder og jeg mistede ikke nogle fisk eller koraller.
Metoden jeg benyttet var planlægning

1. Forbered akvarie på det nye sted og lav hen over en uge et par store vandskift. Vandet kommer så over i modtagelsesakvariet
2. Forbered aften før ved at pille så meget ned som muligt - Lys osv. som ikke skal bruges næste dag.
3. Ved selve flytningen skal lys, fisk og koraller så over til modtagelsesakvaret. Der kan de sagtens være i 24 timer (husk termostaten).
4. Så sættes akvariet op igen stille og roligt og der fyldes op med nyt vand efter behov. Fisk og koraller kan så kommes i dagen efter når det nye er faldet til ro.
5. Mål nitrat hyppigt i starten, da det kan stige kraftigt og medføre masser af alger
Det hele er planlægning. Sikre dig du har alt du skal bruge. Som blandt andet reserve PVC (såsom rørgennemføringer, Silikone etc) så du kan få det op igen hurtigt.
Håber det giver et indtryk af at det godt kan lade sig gøre. Husk på at fisk og koraller er i flamingokasser og poser når de kommer til DK - og det tager også mindst 24h

/Herro
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
ok, men det er kun 60 L, og 4 fisk..
Men overvejer om jeg skal købe et større, men har ikke pengene ligenu, så måske vælger jeg at sælge fiskene..
Vil en forhandler købe dem eller hvordan??
Men overvejer om jeg skal købe et større, men har ikke pengene ligenu, så måske vælger jeg at sælge fiskene..
Vil en forhandler købe dem eller hvordan??
- Stephensen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Foran computeren...
Du kan altid sælge dem til Hjørring dyreland, men husk at du får altså ikke det du gav for dem... Hva er det for nogen fisk??
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
2 Klovnfisk, 1 Cardinal og 1 blå en.. Ka ikk huske dens navn..
- Lub
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Der er også altid akvarius lidt ude for hjørring. Det kan også være han måske kan hjælpe, bedre valg end dyreland efter min mening. Kan også være akvarium måske kunne passe dem til du får styr på det hele igen.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ok, har du en adresse på det akvarius / Akvarium??
Tak for hjælpen indtil videre...
Tak for hjælpen indtil videre...
- Lub
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Hey her er en tråd om hans åbningstider her i ugen. Du kan altid prøve og ringe til ham og snakke med ham, han har hjulpet mig mange gange.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=13&t=26392
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=13&t=26392