Filfisk sammen med andre fisk...?
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Filfisk sammen med andre fisk...?
Er der nogen der har lidt erfaring omkring filfisk (Acreichthys tomentosus) sammen med andre fisk? Jeg er ret sikker på filfisken ikke gør noget, men hvordan vil andre fisk behandle filfisken? Den går lige nu i min sump, den var del af min bekæmpelse af planaria, men den ser noget tynd ud nu, så jeg tror ikke der er så meget mere for den at æde. Jeg har mine fragmenter stående i sumpen, dem har den ikke rørt...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: Filfisk sammen med andre fisk...?
- Den ligner umiddelbart et nemt mobbe offer... Hvilke øvrige fisk er der tale om?
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Der er forskellige kirurger, klovnfisk, pinktail trigger, en dværgkejser, dragefisk plus det løse... Jeg har flyttet den op i akvariet nu. De andre ser ikke ud til at være interesseret i den, men den er blevet noget tynd, så jeg ved ikke helt om den klarer det...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: jylland
Jeg har haft en gående sammen med forskellige kirurger og en dværgkejser og andre blandet fisk, uden at den overhovedet er blevet generet. Den er dog generelt for langsom til at fange foder i vandet sammen med de andre.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Okay, jeg må se hvad der sker... Jeg er ret sikker på at den ville være død af sult hvis den blev i sumpen, så jeg håber det hjælper at flytte den...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2008
Jeg har en gående i mit akvarie pt.
Den er super fredelig og de andre fisk (klovnfisk, kardinal og gobi) er overhoved ikke interesseret i den. Det så ud til at der faktisk gik et par dage før de opdagede at det var en fisk
Min filfisk kan sagtens konkurrere med klovnene om maden - ingen problem der. den spiser både frost og flage foder.
Ellers nusser den bare stille rundt og nipper til sten osv. Der er nu kun 1 glasrose tilbage i akvariet, hvad jeg kan se, så den er ganske effektiv.
Jeg har været meget opmærksom på om den er interesseret i mine koraller, men jeg har ind til videre ikke set noget alarmerende.
Sød og hyggelig fisk der skifter farve efter humør og sover på siden af min søjle
Den er super fredelig og de andre fisk (klovnfisk, kardinal og gobi) er overhoved ikke interesseret i den. Det så ud til at der faktisk gik et par dage før de opdagede at det var en fisk

Min filfisk kan sagtens konkurrere med klovnene om maden - ingen problem der. den spiser både frost og flage foder.
Ellers nusser den bare stille rundt og nipper til sten osv. Der er nu kun 1 glasrose tilbage i akvariet, hvad jeg kan se, så den er ganske effektiv.
Jeg har været meget opmærksom på om den er interesseret i mine koraller, men jeg har ind til videre ikke set noget alarmerende.
Sød og hyggelig fisk der skifter farve efter humør og sover på siden af min søjle

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det var dejligt at høre
nu er jeg lidt mere rolig... Jeg håber virkelig også den overlever, den er super fed 

Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef